2.22
2.78
0.00

Ataşehir İmar İskan sakinleri eylem yaptı

Ataşehir İmar İskan sakinleri eylem yaptı

TOKİ, İBB ve Ataşehir Belediyesi arasında imzalanan protokol ile yenilenmesine karar verilen Yenişehir Mahallesi, İmar İskan Blokları sakinleri Ataşehir Belediyesi önünde bir basın açıklaması yaptı.


1 Kasım 2010 18:08
font boyutu küçülsün büyüsün


Muhtar Arı da oradaydı

Mahalle Muhtarı Mustafa Arı’nın da katıldığı basın açıklamasına ellerinde ‘kentsel değil rantsal dönüşüm’ gibi dövizler taşıyan mahalleli adına basın açıklamasını Elektrik Mühendisleri Başkanı Erhan Karaçay okudu. İmar İskan Blokları Kat Maliklerinin Haklarını Koruma Komisyonu oluşturduklarını söyleyen Karaçay, “Bu proje kamulaştırma ve deprem korkusuyla hayata geçirilmek isteniyor” diye konuştu. Karaçay, şunları şunları söyledi, “Ataşehir Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi ve TOKİ tarafından imzalanan protokol, birçok yönüyle adalete ve hukuka aykırıdır. Bölge halkının mülkiyet hakkı açısından güvence oluşturmamaktadır. Düzenlenen protokol çerçevesinde imzaya sunulan muvafakat senedi, bölge halkının taleplerini içermemektedir. Protokolün birçok maddesi kendi içerisinde çelişkilidir. Taleplerimizi içermeyen, haklarımızı korumayan belgeleri, deprem kamulaştırma korku ve baskısıyla imzalamak istemiyoruz. Sosyal devlet ilkesi kapsamında devletin tüm kurumları ve bölge halkına en yakın ilçe belediyesi, halkının haklarını koruma sorumluluğunu hatırlamalıdır. Belediye ticari bir kurum değildir.” Basın açıklamasının ardından gruptan bir heyet taleplerini anlatmak üzere Belediye Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Düzova ile görüştü.

 

 

İlgezdi: Menfaati engellenenler bağırıyor

0Yapılan açıklamanın ardından basın mensupları ile bir araya gelen Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi, eylem yapanların mahalledeki azınlık bir grup olduğunu söyledi. Bölgede oturanların büyük bir çoğunluğunun projeye onay verdiğini ve şu ana kadar 500 civarında sözleşmenin imzalandığını ifade eden İlgezdi, “Eylem yapanların başka menfaatleri var. Onlara engel olduğumuz için bağırıyorlar. Yoksa biz Türkiye’de ilk defa halkın bu kadar yararına olan bir anlaşma imzaladık. Burada oturan insanların yerlerinden yurtlarından olmadan, iki sene sonra 58 m2 daire yerine 110 m2’lik daireleri olacak. Üstelik çok daha sağlam ve yaşanabilir evleri olacak. Bugün 50 bin liraya satılan evleri proje bittiğinde 400 – 500 bin lira edecek” diye konuştu.

Emek Karakaş - Kent Yaşam








Bu haber 3,692 defa okundu.





Yorum ekleYorum ekle


Yorumlar (12)
  • Uğur Sezer / 16 Ağustos 2011 12:58

    Son Durum

    Bölgenin Son durumu nedir?
  • Gülsen Özçelik / 24 Nisan 2011 08:53

    İmariskan blokları

    İşte sevgili Eren bey, Bizler her şeye karşı değiliz, boş da durmuyoruz, siz uzakta olduğunuz için olayları tam olarak bilmiyorsunuz, maalesef bazı insanlar dürüst değil işte...oyun içinde oyun dönüyor...lütfen iletişime geçelim...konuşalım ve olayları deteylı olarak bilin konuşalım, sevgi ve saygılar...
  • eren can / 20 Mart 2011 11:18

    acıklama

    ben ev sahibiyim ancak hıc o bölgede oturmadım ve kimseyle de sorunum yok sadece dönüsümün olmasından yanayım olursa evimde oturmayı düsünüyorum. yaklasık 5 yıl once evımı almıstım o zamanlar erol dolu adında muhtar vardı ve ciddi olarak bu işlerle ilgileniyordu. onun icin varyap dan 10-20 hatta 30 milyon dolar aldı 30 daire aldı gibi laflar duyuyorduk daha sonra bunların doğru olmadığını gördük o zaman toplantılarda onu destekliyenler simdi onun muhalifi acaba beklentileri olmadı da ondan mı karşısına gectiler. şimdi proje askıya alındı muhtarla muhendis halk kahramanları 2 aydır neden susup kenara cekıldıler. bakın ben edırnede yasıyorum y mimarım bu şartlar yerine getirilseydi bizim icin bulunmaz fırsat olacaktı olmadı ancak bu muhalif grup o teklife de karşıydı. şimdi de biz size dememişmiydik diyorlar. ya kimi kandırıyorsunuz sizin söyledikleriniz geldiğimiz noktanım bir ilgisi yok SİZ HERSEYE KARSISINIZ
  • Gülsen Özçelik / 20 Şubat 2011 14:59

    imar İskan Blokları

    http://timurugan.wordpress.com/2011/02/06/atasehir-belediyesi-soyledi-star-yazdi-yenisehir-gecekondudursiracinin-sahidi-bozaciyenisehir-gecekondudur/

    Sayın Ekrem Tok, lütfen kimseye güvenmeyin, özellikle eviniz konusunda...lütfen şu yukardaki linke tıklayın da okuyun Başkan Battal İlgezdinin Star gazetesine gecekondu dediği evlerimizin resimleri, adam kat mülkiyet tapulu evlerimiz hakkında kendini haklı çıkarmak için bizim evlerimize gecekondu diyor star gazetesinde yazdı geçenlerde...Lütfen evlerimiz konusunda kimseye inanmayın, insanları defalarca uyardık, birlikte hareket edelim, bunlar bizi kandırıyor diye, nihayet ortaya çıktı işte, lütfen dernekle komisyonla birlikte hareket edin ve imzanızı geri alın, imzanızı geri alma konusunda, komisyon size yardım edecektir...Defalarca söyledik, biz insanca yaşamak istemezmiyiz, güzel evlerde oturmak istemezmiyiz, bizler ayağımıza gelen fırsatı neden tepelimki...ama bir düşünün imzalamıyorsak bir sebebi var demekki, hiç sordunuzmu sizler neden imzalamıyorsunuz bu güzel ev anlaşmasını diye, bizler aptalmıyız, öyle güzel sözleşme gelecekte imzalamayacağız, işte imzalamıyorsak bir sebebi var demekki, bizler olmadan bizizm evimiz adına bizilerin yerine imza atılamaz, eğer orda biz yoksak oyunlar dönüyor demekki, benim tapulu malım olan tek evim için kimse benim yerime imza atamaz, hele ben olmadan asla ve asla imzalayamaz, onun için Sevgili Ekrem Tok, Lütfen söylediklerimi dikkate alın, ve Battal beyin söylediği yani satar gazetesine söylediği şeyleri yukarda bulunan linke tıklayarak okyun lütfen...sevgi ve saygılar...
  • Gülsen Özçelik / 20 Şubat 2011 14:45

    imar İskan Blokları

    Sayın Ekrem Bey, hala iyi niyetlice düşünüyorsunuz, bunlar hep danışıklı döğüş, daha önceden bilmiyorlarmıydı, nasıl evler verileceğini, hala güveniyorsunuz onlara, ev sizin, onların değil, siz istediğiniz gibi istediğiniz mütahite, diğer kat sahipleri ile birlikte karar vererek, anlaşarak verebilirsiniz, onlar sizin adınıza neden anlaşma yapsınki, bir sürü ünlü firma var, kendiniz ve diğer kat malikleri gidip görüşün, aracısız olarak daha iyi değilmi, istediğiniz ünlü firmaya evinizi verin, yada imar iskan blokları komisyonu kuruldu, komisyonla görüşerek, onlarla birlikte hareket edin, aynı zmanda dernekte kuruldu, birlikte hareket edin, kendi evinizin pazarlığını kendiniz yapın, dernek ve komisyonla birlikte hareket ederek, sevgi ve saygılar...
  • ekrem tok / 10 Şubat 2011 15:25

    imar iskan blokları

    Toki başkanı ve ataşehir belediyesinin yaptığı anlaşma malef boşçıktı bostancı daki toplantıda bizlere vaat ettikleri daireler yerine normal sıradan evler yapacakmış toki başkanının bizlere söylediği lüks yaşamak mekruh muş acaba kendi nasıl yaşıyormuş toki ve ataşehir belediyesi bizlerin oturduğu evler depreme dayanıksız-mış bizleri düşünüyorlarmış peki anlaşma olmazsa diye belediyeye sordum proje iptal olurmuş bildiğim kadarıyla imariskan blokları parsel parsel ayrılmış durumda toki ve belediye imarizni versin mademki depreme dayanıksız evlerde oturmamızı istemiyorlar bizlerin arazilerine büyük mütahitler talip yardımcı olsunlar menfaat leri yoksa.
  • Meliha Ferahkal / 9 Şubat 2011 16:03

    İmar İskan Blokları

    Merhaba,
    Biz oylarımızı, Sn. İlgezdi'nin Öğretmen Evi'ndeki prezantasyonunda sunduğu örnek proje için verdik. Sn. Bayraktar'ın bu protokolü yanlış anladığı apacık ortada. En kısa sürede Belediye Başkanımızın bu sorunu çözeceğini düşünüyorum. Aksi halde bir çok insan, imzalarını geri çekecektir zaten.
  • Gülsen Özçelik / 26 Ocak 2011 13:40

    imar iskan blokları

    Evet Sayın Suna Baş, sizde Erdoğan Bayraktar, Battal İlgezdi, Erol Dolu, ve İmzalayanların toplantısındamıydınız, nasıl buldunuz acaba toplantıyı, Çıkarlarınız içinmiydi toplantı, söyleyecek sözünüz varmıdır şimdi, Gördünüzmü, demekki kendi çıkarları içindi, maalesef imzalayanlar çok üzgün ve şu anda çoğu avukatın yolunu tutmuş bulunuyor, evlerinize kavuşursunuz dilerim...Dua edin lütfen evleriniz dilerim elinizden gitmez. Bnim içim çok müsterih, çünki imzalamak isteyenleri uyardım...Sevgi ve Saygılar...
  • gulsen özçelik / 26 Ocak 2011 11:52

    ataşehir imar iskan blokları

    Evet, arkadaşlar hep itiraz ediyorduk ve haklı çıktık, anlaşmayı güzel bulanlara duyurulur, bostancıda, yapılan toplantıdan haberiniz varmıdır acaba. Bostancıdaki, toplantıya Erdoğan Bayraktar, Battal İlgezdi, Erol Dolu, tEŞRİF ETMİŞ BULUNDU, sadece sözleşmeyi imzalayanlarla bir araya gelindi, orda oturanlara Erdoğan Bayraktarın söylediği, size gerceği söylüyorum, sizler orda oturamazsınız, çok lüks olacak daireler, size aynı bölgede yer ayıracağız bir kaç yüksek blok yapacağız sizler oralarda oturacaksınız, sizlerle lüks dairelerde oturanşların arasına duvar çekeceğiz, ve yeni evlerinizin değeri 100 yada 150 çivarında olacak, ve de Battal İlgezdi, Erdoğan Bayraktar, Erol Dolu, ve sözleşmeleri imzalayanlar birbirlerine girmiş, toplantıda...Sözleşmeyi imzalayanlar şoklara girmiş vaziyette...Bu sözleşmeyi karlı bulan arkadaşlara duyurulur...
    Daha önceki yapılan toplantılarda hep bunları söyledim ben, bizi oyuna getiriyorlar birlik olalım mücadele edelim, lüks dairelerin, aidatlarını veremeyiz dediğimde, bazı insanlar üzerime yürüdü, bizim karımızı engelliyorsun diye. Ben istemezmiyim karlı bir anlaşmayı, ben kendi menfaatimi ve ordaki gariban insanların , evlerinden başka ellerinde başka hiç bir şeyi olmayan insanların menfaatlerini neden düşünmeyeyim, ama ortada bir oyun olduğu çok acık ve netti, Bana itiraz eden ve üzerime yürüyen sözleşmeyi imzalamak isteyen insanlara duyurulur. Kendi karları için bu insanlar gariban halkı tanımaz, ve binbir türlü oyunlarla onların iki kuruşluk evlerinide ellerinden alırlar, İşte imzalayanlar karlı anlaşmanız bu... Şimdi sizlere önerim hemen bizilerin tuttuğu Av, Gülriz hanıma danışın ve imzaladığınız sözleşmelrei iptal ettirmenin yoluna bakın. Yoksa evlerinizin yerinde, zengin zümre oturacak, sizlerde getto gibi duvarla ayrılmış olan, sizin arsanızın üzerine yapılmış zenginlerin evlerine, kedinin çiğere baktığı gibi bakacaksınız maalesef...Sevgi Ve Saygılar...
  • engin kaya / 6 Aralık 2010 18:18

    imar iskan blokları

    suna baş çok merak ediyorum siz hangi blok ve dairede oturuyorsunuz???hangi siteye girsem çok memnun tablolar çiziyorsunuz ...bildiğiniz varsa bende öğrenmek isterim ben bu sözleşmeden bişey anlamadım samimiyetle soruyorum siz ne anladınız???
  • Gülsen Özçelik / 1 Aralık 2010 09:44

    imar iskan blokları rant bölgesi

    Sayın Battal İlgezdi, geçsin bunları, orası rant bölgesi, kendisi ordan, oy almasının nedeni kentsel dönüşüme izin vermeyeceğim dedi, Ama asıl ordan yiyeceği rant kendilerinin, bizlere sormadan, anlaşma imzaladı, ayrıca bizlerin yerleri, 58 metre kare değil, 100 metre kare, tapu mülkiyet hakkımız var, yani hepimizin tapusunda, mülkiyeti ile bize ait olduğu yazıyor, Battal İlgezdi, nin anlaşmasında % 34 belediyeye kalacak.Yardımcısı Erol Dolu da bu işin içinde, Kendilerinin çıkarı var, biz itiraz etmiyoruz, sadece adilane hakkımızı istiyoruz, büyük tek daire yerine isteyene iki adet küçük daire diyoruz, ona bile itiraz ediyorlar, orası yapılınca, aidatları ödemeye güçümüz yetmez, birisini kiraya verip birisinde oturmak istiyoruz. Bunu deiğimizde satıp gidersiniz kardeşim diyor, Battal İlgezdi, eskiden dağ başı olan yeri adam ettik, rant bölgesi oldu, elimizden almak istiyorlar. Bizim başka mütahite vermemizede izin vermiyor battal bey, üstelikte tapulu malımıza izin vermiyor, Bir çivi bile çaktırmam diyor. Geçsin bunları, Rantın ve Paranın dini iamnı ve Partisi yok maalesef, sonuna kadar direneceğiz, bunu böyle bilsin
  • suna baş / 15 Kasım 2010 11:59

    imar iskan

    biz çoğunluk olarak bu projenin arkasındayız ve bir an önce bişeylerin netleşmesini beklemekteyiz.bazı insanlar neyin mücadelesini veriyor anlamadımki.hiç bir maduriyetimiz yok aksine karlı bir antlaşma.inş hayırlısıyla sonuca ve yeni evlerimize kavuşuruz





Anket

Başbakan Erdoğan'ın seçilmesi durumunda olası bir 'Başkanlık' sistemini nasıl buluyorsunuz?
  • Ülkenin bölünmesini sağlayacak
  • Memleket için iyi olacak
  • Demokrasinin sonu olacak
  • İç savaşa doğru sürükleneceğiz

En Çok Okunanlar