2.18
2.89
0.00

Domuz gribinin belirtileri

Domuz gribinin belirtileri

Domuz gribi soğuk algınlığından nasıl ayırt edilir, En önemli belirtileri nelerdir? İşte bu sorunun yanıtı


30 Nisan 2009 13:46
font boyutu küçülsün büyüsün


Domuz gribinin en önemli belirtilerinin üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş, göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, bitkinlik şeklinde sıralanırken, soğuk algınlığından farklı olarak belirtilerin yavaş yavaş değil, birdenbire ortaya çıktığı ve daha fazla ateşlenmeye yol açtığı bildirildi.

Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın nasıl bulaştığını, belirtilerini ve korunma yollarını anlattı.

Prof. Dr. Büke, domuzların en önemli özelliğinin, kendi virüslerinin yanında insan ve kuş gribi virüslerini de barındırabilmesi olduğunu, bu rekombinasyonla yeni bir virüs oluştuğunu, insanların daha önce benzer bir virüsle karşılaşıp direnç kazanmadıkları için bu virüsün dünyada büyük bir tehlike oluşturduğunu ifade etti.

-HASTALIĞIN BELİRTİLERİ-

Prof. Dr. Büke, virüsün 2 ile 4 gün arasında kuluçka döneminin olduğunu, bu sürede herhangi bir belirtisinin gözlenmeyeceğini ifade ederek, ''mesela hava alanlarında hastalığa yönelik kontroller yapılıyor. Güzel bir uygulama, ama ilk 4 gün hiçbir belirti göstermediği unutulmamalı. Şüpheli kişileri en azından 3-4 gün gözlem altında tutmakta yarar var'' diye konuştu.

Hastalığın 4 temel belirtisinin olduğunu dile getiren Prof. Dr. Büke, bu belirtileri şöyle sıraladı:

''En önemli özelliği, üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş. Diğer belirtileri göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, son olarak da bitkinlik. Bu arada öksürük ve burun tıkanıklığı da görülebilir. Bu belirtiler kuluçka döneminden hemen sonra yavaş yavaş değil, birdenbire başlar.

Soğuk algınlığıyla karıştırmamak gerekiyor. Soğuk algınlığı yavaş yavaş gelişir, ateş çok yüksek değildir, burun akıntısı ön plandadır. Kas ve eklem ağrıları olsa bile ileri derecede bitkinlik görülmez.''

-NASIL BULAŞIYOR?-

Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın en yaygın olarak solunum yollarıyla bulaştığına dikkati çekti.

Hasta insanların öksürük ve aksırığıyla havaya birçok damlacık saçıldığını, konuşurken 200-300, öksürürken 4 bin damlacığın havaya karıştığını kaydeden Prof. Dr. Büke, ''virüsü taşıyan kişi öksürüp hapşırırsa, 4 metreye kadar hiç temas etmeseniz bile size bulaşabiliyor. Havaya saçılan partiküller havada uzunca bir süre kalabiliyor ve bunların solunmasıyla solunum yoluyla kişiye geçiyor'' şeklinde konuştu.

Bunun dışında öksürük ve hapşırık sırasında mikrobun göz mukozasına yerleşerek de hastalığın bulaştığını belirten Prof. Dr. Büke, ''yine eller, yakın temas çok önemli. Bu nedenle hasta kişilerin mutlaka izole edilmesi, toplu bulunulan yerlerden uzak durması, maske takması lazım. Mutlaka sık sık ellerin yıkanması gerekiyor'' dedi.

Okullar, sinemalar, ulaşım araçları gibi topluca bulunulan yerlerde riskin daha fazla olduğuna işaret eden Prof. Dr. Büke, ''bütün vatandaşlarımız sık sık el ve yüz yıkamayı bu dönemde daha fazla önemsemeli. Öpüşmeye, tokalaşmaya biraz ara vermeliyiz. Hastalık bulaştırma bilinciyle, hastaların, öksüren kişilerin maske takması, öksürüp aksırırken mendil kullanmanın alışkanlık haline getirilmesi lazım'' diye konuştu.

Prof. Dr. Büke, Türkiye'de gerekli önlemlerin olabildiğince alındığını, Sağlık Bakanlığının bu konuda ''uyanık'' davrandığını söyledi.

-HASTALIĞIN TEDAVİSİ MÜMKÜN-

Domuz gribine yakalanan kişilerin tedavisinin mümkün olup olmadığının sorulması üzerine, Münir Büke şunları anlattı:

''Bereket; kuş gribi virüsleri dışında tedavisi var. Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok. 65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalıyız.''

Gribe yol açan virüslerin sürekli değişkenlik gösterdiğini, domuz gribindeki gibi genetik değişkenlikler gösterdiğinde ortaya yepyeni bir virüsün çıktığını dile getiren Prof. Dr. Büke, bu yüzden koruyucu antikorların bulunmadığını, yani şu an için aşısının geliştirilemediğini ifade etti.

-''YÜKSEK ATEŞ, VİRÜSLERİN ÖLÜMÜNE YOL AÇIYOR''-

Prof. Dr. Büke, hastalıkla birlikte ortaya çıkan yüksek ateşi düşürmeye çalışmamak gerektiğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''65 yaş üzerindeki kalp akciğer rahatsızlığı olan kişilerde, küçük çocuklarda, hamile kadınlarda ateşi düşürelim. Ama sağlıklı olup grip olanlarda ateşi düşürmememiz lazım. Ateş insana rahatsızlık veriyor, metabolizmayı hızlandırıyor, kalp atışlarını artırıyor, ama bunun yanında virüslerin ölümüne yol açıyor ve vücudun direncinde önemli işlev görüyor, bir çeşit savunma mekanizması gibi işliyor. Vücut 41 dereceye kadar dayanır, 4 saat kadar 42 dereceye dayanır. Mesela ben grip olduğumda ateşimi daha da yükseltirim ve 5-6 saat içinde bu iş biter. Eskilerin hastayı ''terletme'' metodunun mantığı da budur zaten.

Bu nedenle parasetamol dediğimiz ateş düşürücüleri kullanmamak gerekiyor, ateş düşürülecekse fiziki yöntemleri kullanmak daha iyi. Çünkü parasetamol içeren ilaçlar virüslere karşı antikor oluşumunu engelliyor ve virüslerin çoğalmasını sağlayarak hastalığın tedavi sürecinin uzamasına yol açıyor.''








Bu haber 446,297 defa okundu.





Yorum ekleYorum ekle


Yorumlar (486)
  • bilge / 6 Ocak 2012 20:46

    domuz gribimiyim

    öksürüyorum ve diyaframda hafif ağrı var
  • Barış Çakır / 25 Şubat 2011 14:02

    Dün Gece

    Dün geceden itibaren şidetli baş ağrım var gözlerım in ici ağrıyor burun tıkanıklığım var terlemem hafif gözlerimi kapatığım zaman yanma his ediyorum.......
    Ne yapmam gerekiyor..???
  • hilal / 7 Şubat 2011 18:19

    yeter artık.. !!

    ya bu ne böyle yeter artık 4 senedir durmadan yeni bir hastalık çıkarıyorlar ( kuş,domuz,at,keçi gribiymiş..) nasıl yapsak da türkiyenin ekonomisini düşürsek sırf domuz gribi yüzünden aşı maşı alınacakmış diye bir sürü para gitti herkes de yaptırmadı o kadar aşı heba oldu yeter artık kanmayalım bu oyunlara herbiride bir sene sürüyo hiç bişey olmadan bitiyo bildiğimiz gribi sokmadıkları hayvan kalmadı bu ne ya... !! ekonomi düşmanlarının işi bu zaten ben Ostim inde normal bir patlama sonucu bu hale geldiğini düşünmyorum bu patlamanın da ardında bi oyun var ama hadi hayırlısı..
  • nilgün melek / 23 Mart 2010 18:21

    süper

    yha ben böyle şeylere çok merak sarmıştım öğretmenimiz de ödev verince araştırdım ve çok işime yaradı çok tşk edrm :))))):)))):))))):))))):))))
    daha çok bilgi istiyorum :D
  • yankı keskin / 14 Mart 2010 17:15

    domuz gribi

    hepsi yalan çıktı inanmıyorm
  • büşra yıldız / 18 Ocak 2010 21:40

    .seneye hangi grip var...........

    merhabalar... ben hemşireyim.. arkadaşlar insanları öle bir korkutmuşlarkii insanları korkutan şey DOMUZ ama grip normal bir griptir sadece imnsanların dikkar etmesi olan nokto eller sık sık yıkanmalı öpüşme v. gibi temaslar yapılmamalı c vitamini alınmalı korkulacak harhangi bişi yok biraz türk milleti abartıyo
  • hilaL.. / 9 Ocak 2010 16:42

    ....!!

    aman yarabbi neler oluyor bize.....
  • muro özen / 2 Ocak 2010 14:05

    acaba ?

    Şimdi bnde 1 gece ateşlendim ertesi gün doktoro gittim ilaç felan verdi ama şuan bişy'm yok ama bi gün öncesinde iş yerinde çok çalışmışdım onun yorgunluğu war acaba şüphe lik bi durum warmı Lütfen Cvp İstiorum ...
  • bekir can meracn / 19 Aralık 2009 14:48

    domuz grbimiyim

    acaba ben domuz gribimiyim halsizlik var isal da var grip var?
  • hayriyee / 18 Aralık 2009 18:29

    annem galiba....

    bu site için teşekkürler annemin halsizliği,baş ağrısı beni korkuttu ve böyle bir araştırma yapmaya karar verdim
  • cevahir kardelen / 14 Aralık 2009 15:08

    Şimdi domuz gribi olduk diyelim. Bu musibet dua okuyarak geçer mi? Cidden soruyorum! Geçer derseniz uygulayacağım.
  • deniz yılmaz / 14 Aralık 2009 15:07

    bnm geçende bi arkadaşım domuz gribine yakalandı.....ve bnde tetbirli olmak için böyle arştırmalar yapıyomm....
  • deniz yılmaz / 14 Aralık 2009 15:05

    süper

    bn ödevim için araştırdım ve bana çok yardımcı oldunuz thanssss:)
  • şirinkız / 14 Aralık 2009 14:48

    alah kimsenin başına vermesin

    ben gripim amas domuz deil
  • Ceren / 8 Aralık 2009 18:24

    Ahkam kesenler!

    ya bu ahkam kesen vatandaşlara ne oluyor Britan Gökhan Ünver adında(adını yanlış hatırlıyor olabilirm) vatandaş sanki doktor profesor gibi ahkam kesmiş okulunu okumuş üzerinde araştırma yapmış denemiş test etmiş kitap yazmış gibi aşıyı kötülemiş te kötülemiş..şunu söylüyorum aşı konusunda tam olarak bir kararım yok benim şu an tek dinlediğim doktorlar ve bu konuda uzman kişiler..halk çıkıp ta insanları korkutup aşı ve domuz gribi konusunda nutuk atmasınlar insanları yanlış yönlendirmesinler nokta!
  • ......... / 5 Aralık 2009 17:36

    bende domuz gribi oldumm

    yaa korkacak bişe yok insanları korkutan domuz ismi bence, bildiğimiz grip işte!!! bende şu an hastalığın 3. günündeyim o kadarda korkunç tablolar yok önemli olan beslenme we ilaçları düzenli kullanmak... haa bide toplumu bilgilendirmek millet korkudan ölüyo yaaa
  • samara / 4 Aralık 2009 10:53

    NE YAPMALI KIME GUVENICEZ!

    dün erkek arkadasım aniden hasta olsu bogaz agrısı fazla olmasada ates oksuruk burun akıntısı ve halsızlık vardı..c vıtamını corba benzerı seyler verdım ..bugunde ben hasta oldum bogzım agrıyoratesım yok ama bas agrım brun akıntım ve halsızlık var..doktora gıdelım dıyorum karantınaya allırlar dıyor..uzerımızde ılac denerlermıs..yorumlarda hastahaneye almadılar domuz grıbı olunca dıe bısey okudum cok uzuldum..eger bu hastalıgı cıkaran gercekten bırılerıyse lanet okuyorum herkesın huzurunu kacırdılar..doktorlara bbıle guvenemıyoruz..ne kadar zavallı gorunuyoruz...
  • Gökhan ÜNVER / 3 Aralık 2009 04:05

    aşı münasebeti

    arkadaşlar.. Aşı'yı tavsiye etmiyorum ! var sayalım ki aşı oldun.. domuz gribi dediğiniz şey bulaşmıyormu sanıyorsunuz ?? hatta aksine aşı olduktan sonra bir daha aşı olamıyorsunuz bazı verilen ilaçları kullanamıyorsunuz ! ondan sonra allaha emanet ediyorsunuz kendinizi .. domuz gribi vakası görünmeden neden domuz gribi aşısı oluyorsunuz yahu ! Grip Aşısı gibi birşey değil ki bu ! Aynı şeyler değil !
  • Gökhan ÜNVER / 3 Aralık 2009 04:02

    bence korkulacak birşey yok..

    Arkadaşlar.. öncelikle arkadaşım Domuz Gribi oldu.. geçirdi .. geçmiyor diye birşey yok.. sadece kendinize bakmanız gerekiyor.. çok dert etmeyin. ve unutmayın ki hastalık psikolojik birşeydir.. kendinizi psikolojik olarak hasta hissetmezseniz hasta olmazsınız ( aids vb. hastalıklar dışında ) kısacası yormayın kafanızı böyle şeylerle belirtileri hissederseniz doktora gidin hemen ve hastalığınızı geçirin bu kadar .. hatta ben domuz gribini ilaç satışları artsın diye yapıldığını düşünmekteyim ..
  • kamil / 2 Aralık 2009 17:09

    harbici bittik

    ben anlamadım şu anda domuz gribinin belirtilerini araştırıyorum herkes farklı söylüyor Allaha emanet yaşıyoruz.ölüyorum
  • hasan dönmez / 1 Aralık 2009 21:29

    aşıolun korkmayın

    herkese meraba bu virüsten bendekorkuyorum ama artık korkmuyorum çünkü bende aşıolucam ve herkesin olmasın istiyorum çünkü hepimiz olursak virüs ortadan kalkar yani aşıdan hiçbirşey olmaz ne felç bırakır nede başka hastalık aşıolalım bide unutmayalım ellerimizi bolsuile yıkayıp uzaktan selamlaşalım hadi herkes aşıya
  • cengiz aslan / 30 Kasım 2009 14:50

    işinize bakın....

    ya 21 yy ınsanı ne korkak olmus ölümden sundan bundan hanı ınanc !! ha tedbırı al takdır allahtan yenı dunya duzenındekı bu bıyolojık vırusler bızım ürünümüz bızım virüsler bunlar ektiğimizi biçiyoruz.. ama bu kadar korkmayın dunyaya kazık mı cakıcagız allah askına ya söyle ya böyle her nefis ölümü tadacak eger sıkı bakarsanzı kendınıze ınanın virüs hikaye en üstün şerefli mahluk bız ınsanız unutmayın
  • ali veli / 30 Kasım 2009 09:52

    kimlere...

    Sayın Nur Hanım, Münir Hoca astım hastası olanlar öncelikli tedavi edilmeli diyor. kronik hastalğı olanlar, kalp akciğer hastaları vs...
  • hıcran arısoy / 30 Kasım 2009 03:32

    allah hepımızı korusun ınsallah

    yorumum doktorumuza tesekkur etmek olsun,ama ben almanyadan tırkıyeye tatıle geldıgımde kızımı vırus kapmıstı adıda norov vırustu,turkıyede hıcbır doktor anlamadı,eger ben gerı donmeseydım belkıde kızımı kaybedecektım,ama allaha sukur ıylestı,sadece su var burada antıbıyotık kullanmayın,bol bol su ıcın,ınsallah gecer.
  • sevde özdemir / 29 Kasım 2009 23:43

    domuz giribine yakalınan arkadaş

    arkadaşım ilk başta öksürük miğde bulantısı isal baş arısı vardı .bizde hemen hastaneye götürdük alahtan bize bulaşmadı doktorlarda artık hastaya doğru dürüst bakmıyor aslında domuz gıribi diye bir hatalık yok milleti telaş etmek icin domuz gribi vakasını cıkardılar yakındada at gribi cıkar aman hiç inanmıyorum böyle şeylere.işte sonuçta milleti kandırıyorlar.
  • kardelen konmaz / 29 Kasım 2009 14:24

    pratik önlemler

    Kızıma gribal enfeksiyon dediler,ağrı kesicı ateş düşürüçü ilaç verip yolladılar.Buğün 5. gün daha iyi atlatıyor hastalığı. Rahat atlatmasının nedeni ise burnunu sürekli tuzlu su ile yıkamamız ve ılık süt vermemiz oldu,bunun yanında dut pekmezi ,nar suyu ile destekledik.C vitamini takviyeside gerekli .İşte bunları yaparsanız hastalık daha kolay atlatılıyor birde bol bol dinlenmek iyi geliyor. İşte size aşıdan daha iyi tavsiyeler vucut böylece asılanmadan bağışıklık kazanmış oluyor. herkese tavsiye edilir, hepinize geçmiş olsun.
  • mertan özeldiz / 28 Kasım 2009 19:14

    başbakanımız bu devletin yetiştirdiği beslenme uzmanlarının tavsiyelerine uyupta o vitaminli mineralli gıdaları tüketiyor da.bu ülkenin bireylerinin kullanması için o kadar para harcanıpta getirttirilen o AŞILARDAN niye kullanmıyor buda tartışılır bence...
  • özlem ünal-celik / 28 Kasım 2009 00:20

    schweinegrippe

    Basbakan ben olmam diyor ama....neye güvenerek?! onun aldigi doping iceceklerinin yarisini almiyoruz (sebze sulari, meyve sulari,multivitaminler + beslenme uzmanlari),,,immunsistemine güvenen asi olmasin bence...ama cocuklara üzülüyorum ben....cocuklar ne olacak? rabbim yardimicimiz olsun ve kurtarsin bu illetten! güclendirsen kuvvetlendirsin bünyelerimizi insallah.
  • şahin ÇAKIROĞLU / 27 Kasım 2009 23:44

    NEKADAR DALGAYI SEVEN EĞİTİMSİZ İNSANLARIZ

    BURADKİ BÜTÜN YORUMLARI OKUDUM YAZIK BİZE KİMİNİZ YOK AMERİKAYI NEDEN KORUYOSUN YOK BUNDAN KORKMAYIN YOK SÜT İÇİN YOK BİZ TÜRKÜZ BİŞEY OLMAZ SAÇMA SAPAN İNSANLARDAN BAŞKA Bİ BOK DEĞİLİZ ŞURADA İSTER BİYOLOJİK SİLAH OLSUN İSTER NORMAL VİRÜS BU İNSANLARIMIZA KÜÇÜK ÇOCUKALRIMIZA BULAŞTI VE RİSK TAŞIYOR İNSANLAR ÖLÜYOR BURDA BU ŞEKİLDE SALAKÇA EĞLENMEYE ÇALIŞAN İNSANLAR SİZİN KARDEŞİNİZ ABLANIZ ANNENİZ BABANIZ YADA ÇOCUĞUNUZ BU HASTALIKTAN ÖLSEYDİ BU ŞEKİLDE APTAL APTAL KONUŞABİLECEKMİYDİNİZ BİRAZ İNSAN OLUN YADA EN AZINDAN ÖYLE GÖRÜNÜN YAZIK BU BÜYÜK BİR SORUN VE NEREYE GİDECEĞİ BELLİ DEĞİŞL BİZİM BU KONUDA NE YAPABİLECEĞİMİZİ PAYLAŞMAMIZ GEREKİRKEN BUNLARI YAPMAYIN BAŞINIZA GELİR ONDAN SONRA ANLARSINIZ AKLINIZI BAŞAINIZA ALIN ALLAH BAŞINIZA VERMESİN....
  • aynur karacan / 26 Kasım 2009 02:17

    domuz gribi aşısı

    bu aşı hakkında tam bişi söleyinde millet rahat etsin
  • ceren erkan / 25 Kasım 2009 16:21

    pof

    abarttıldıkça abartılıo insanları deney olarak kullanıosunuz civalı en ucuz iğne getiriyosunuz bundan yıllar önce böle bi hastalığa rastllanmadı şimdi nerden çıktı toplu katliyam resmen yok deli dna yok kuş yok tavuk gribi yakında at gribide gelir bütün hayvanların gribini koyarsınız
  • nur / 25 Kasım 2009 14:50

    panik

    benim astım hastası 10 yaşında kızım var.aşı yapmayı düşünmüyorum.aşının yan etkilerinden çok korkuyorum.sonuçta kimse ne olacağına dair net bir şey söylemiyo.yan etkiler ileriki zamandada ortaya çıkabilir.hastalıktan korkmuyorum.Allaha sığınıyoruz.medyanın büyük payı var.insanın gözüne gözüne sokuyolar.
  • selen / 25 Kasım 2009 14:42

    d.gribi

    bence medya bunu çok abartıyor.medyaya bakınca inanın bende çok korkuyorum.şöyle bi düşününce grip her zaman vardı zaten.belirtileri bile aynı.sanki hiç kimse hayatında grip olmamış gibi davranılıyo.bir paniktir gidiyo.hastanede ölen her kese d.gribinden öldü deniyo.hiç inandırıcı gelmiyor artık.
  • selda almanya / 24 Kasım 2009 19:49

    hasan kardese

    öncelikle domuz gribi olanlara allahim acil sifalar versin.hepinize gecmis olsun.hasan kardes gecmis olsun cocuklariniz domuz gribi teshisi konmus.benimde cocuklarimda iki oglumda domuz gribi vardi cok sukur atlattik.yapmaniz gereken dinlenmesini saglamak kalkmasin yatsin c vitamini alsin sebze turleri yedirin tavuk corbasida iyi geliyor ben tavuk corbasi yapip yedirdim iceceklerini ilaclarini verdim allahimin izniyle simdi iyiler
  • MAHMUT DEMİR / 24 Kasım 2009 19:39

    KONUSUZ

    BEN DOMUZ GRİBİ OLDUM GALİBA: 9 BELİRTİLER HEP BENDE VAR HAKKINIZI HELAL EDİN:s:s:s
  • hasan yigitsoy holanda / 23 Kasım 2009 20:05

    cok korkuyorum

    sayin hocam 2 tane kizim var kucuk 2 buyuk 7 yasinda buyuk kizim surekli oksuruyor fakat yemesi icmesi iyi kucuk kizim birden kusmaya basladi atesi 39 cikti sonra dokrora goturdum doktorun demesine gore domuz giribiyimis hastaneye almadilar benim ne yapmam lazim hic bilmiyorum atesi daha fazla olursane yapmam lazim alah askina bize yardimci olurmusunuz
  • yasemin kole / 23 Kasım 2009 15:04

    domuz gribi

    meraba daha önce her domuz gribi ateş yapmıyo diye duymuştum acaba bilgisi olan varmı ateş hariç diğer belirtiler var büyük kızım okula gidiyor ve okulda hasta olanlar varmış,küçük 1.5 yaşında üçümüzdede balgamlı öksürük var şiddetli baş ağrısı ve mide bulantısı acaba doktora gitmelimiyim?
  • efe maslı / 23 Kasım 2009 12:36

    domuz grip ilişkisi

    jale tezcan / 20 Kasım 2009 22:25 Jale hanımın Amerika yı neden bukadar savunduğunu anlamamakla beraber (kendisi cocacola ortaklarından galiba :) ) bahsi geçen grip hastalığının domuzlarla ilişkisinden de habersiz (veya öyleymiş gibi davranıyor). Hatta habersiz olmakla birlikte Domuz gribinin insanlarda görülen mevsimsel griple domuzlarda görünen grip türüne neden olan virüslerin etkileşiminden kaynaklandığını belirten bilim insanlarını tek başına yalanlayabilecek kadar ekonomik bilgiye sahip. Bu açıklamalar ancak ruhsatsız domuz çiftliği işletmecilerinden gelebilir.
  • yeşim akyüzler / 23 Kasım 2009 11:41

    "DOMUZ GRİBİ"

    BENİM ARKADAŞIMIN ÇOCUĞU BUGÜN "DOMUZ GRİBİ"OLDU.DAHA DÜN GÖRÜŞMÜŞTÜK .BİRŞEY OLUR MU BENİM ÇOCUKLARIMA?
  • veysel dalkilic / 23 Kasım 2009 11:03

    yahudi oyunu

    demek domuz dribi varmis-kus gribi-kene isirmasi....ya biz artik bu numaralri yemiyoruz.hollanda yeni bi ilac üretmis piyasaya sürdü etkisini görmek istiyor negatif ve pozitif olarak.sadece bu ilactan 8milyon adet türkiye satin almistir ve fiati 3 ile 8 dolar arasinda satiliyor.grip -yüksek ates-nefes darligi...ya bunlar var olan hastaliklar zaten,ismi neden domuz gribine dönüsturuldu.mevsim degisikligi nedeniylen hastaliklar cogalabilir vucudun bunyesine göre.özelliklen grip hastalig cocuklarda cokca görulen bi gecici hastaliktir.sadece önlemini alalim yeterlidir.yahudinin ilacina ekmek paranizi vermeyin.saygilar
  • gül / 22 Kasım 2009 23:54

    bunalıma girdim

    hergün televizyonda aynı şeyler 2yaşında oğlum var aşı yaptırmadım ama korkuyorum artık tek çare evden dışarı çıkmıyoruz
  • hasan çalı / 22 Kasım 2009 22:31

    seneye hangi grip var

    ya hızımı alamadım, çok merak ediyorum seneye hangi tip hayvan gribi var sırada acaba, hani bilelimde belki bende ilaç üretirim ona karşı şimdiden araştırmış olurum.

    şu bi gerçektir ki dünyada hep ülkeler bir birlerinin kuyusunu kazmaya çalışmıştır çıkar kavgası sonuçta, şimdi geldigimiz noktaya bakalım silahlar bırakılmış ama yerini biyolojik savaş almıştır bu gerçegi kimse görmezden gelemez, seneye ayı gribine hazırlık yapalım bence.
  • hasan çalı / 22 Kasım 2009 22:23

    grip

    domuz gribi diye bişey yoktur bunlar sırf ilaç firmalarının ekonomik krizden çıkışını saglamak için üretilmiş dedikodulardır, eger öldürücü bi grip mikrobu varsa onuda ilaç firmaları üretmiştir bence, bugün hastaneye gittim doktorun tavsiyesini söyleyeyim, sogan+sarımsak tüketmemizi ayrıca bol bol c vitamini dogal yollardan bu kadar basit.

    bu arada sırf firma kurtarmak için saglıgımızla oynayanları kınıyorum saglıgımız ne bi oyuncak nede kriz atlatacak olan firmaların malzemesi olamaz.

    sayın başbakanım, size bu millet inanmış güvenmiş siz aşı olmuyosanız kimse olmaz en azından size inanalar olmaz bende onlardan biriyim.
  • domuz gribi / 22 Kasım 2009 22:19

    domuz gribi

    güzel bir konu olmus tesekkürler.http://www.domuz-gribi.gen.tr/
  • esin yılmaz / 22 Kasım 2009 20:14

    domuz gribi

    ne hallerdeyiz türkiyemmöksürüyorum ateşim var domuz gribi miyim ev halkı panikk ofof
  • ecrin demir / 21 Kasım 2009 17:18

    türkiye gercekleri

    ya arkadaslar biz artık alıstık bunlar türkiyenin gercekleri her sene baska bi hastalık cıkarıp olay yapıyolar bunu örneğin gecen sene kus gribi dediler tavukları katlettiler yani şimdide domuz gribine sebep olan insanları mı katledecekler!!!!
  • asiyim / 21 Kasım 2009 01:45

    ...

    2 gün içinde birden bire öksürük titreme karın ağrısı boğazda yanma ve kan tükürme meydana geldi birden bire ortaya çıkan bu duruma anlam veremedim,8,9 ay önce zatüre geçirmiştim,hastanelerdekilerde bu durumdan şaşırmış durumda domuz gribi başlangıcı diyip geçiştiriyorlar h1n1 değil diyorlar bence doktorların çoğuda bu konuda tam bilgili değil ellerindeki imkanlar yeterli değil,bir kere ateşi olan insanlara test yapmak zorundalar aşıyı vurdurmak isteyenleree bedavadaa niye test yapılmıyoo denek değiliz-normal grip aşısı bile ücretliyen-kaldıki yan etkisi çok yüksek ve türkiye 4.derecede risk grubunda çokta korkmamak lazım,diye düşünüyorum Zaten eski sağlık Bakanı yanlış değilsem OSman Durmuşta gayett güzel açıklamıştıı neyin ne olduğunuu,..!
  • jale tezcan / 20 Kasım 2009 22:25

    h1n1

    Sn. Sinan TÜRK (17 Kasım 2009 22:35), iyi niyetle fakat dogrulugu tartisilir bolumler iceren bir yorum birakmis. Sirayla gitmek gerekirse,"kuresel krizden gordugu zarari telafi etmek icin h1n1 virusunu ve asisini yayan ABD" mealindeki iddia sadece bir komplo teorisi. Somut bilgi ve delil olmadikca bu tur spekulasyonlari yaymanin toplum sagligina ve hastaligin kontrol altinda tutulmasina hicbir faydasi yok. Ekonomik anlamda da rahatlikla curutulebilir bir iddia, zira bu tur salginlar yaratmanin, asilarini cikarmanin hicbir ulkenin (altini ciziyorum ULKENIN) ekonomisine katkisi olmaz: aksine hem kamu butcesine hem de saglik ve sigorta sektorlerine orta-uzun vadede zarari dokunur. Ikincisi h1n1 asilarini kuresel sermaye sahibi sirketler uretiyor; bu cagda hicbir buyuk sirket sadece 'amerikali', 'alman', 'fransiz' vs degil. Japon bildigimiz Sony, Amerikayla ozdeslestirdigimiz Coca-cola da dahil. 3. olarak, baska turden grip virusleriyle mucadele eden antikorlar bizi h1n1'e karsi da koruyabiliyorsa, nasil bu kadar insan kitleler halinde hastalaniyor? "Zaten grip/soguk alginligi gecirdiyseniz vucudunuz buyuk ihtimal hazirliklidir, koruma saglayacak antikorlar uretebiilir" turunden yorumunuz yanlis anlasilmaya musait. Ayrica neden A, D, K vitaminlerinden bahsetme ihtiyaci duydugunuzu anlamadim- bunlar zaten gribal enfeksiyon vb hastalik durumlarinda bahsi bile gecmeyen, yararlari/zararlari ayrica konusulmasi gereken vitaminler.

    Korunma konusundaki en cok atlanan husus: kamuya acik alanlarda gerekmedikce yuzeylere temas etmemek. Banka/hastane/devlet dairesi vb yerlerdeki bankolara dokunmamak, yaslanmamak; palto vb kisisel esyalari baskalarininkilerle temas edecek sekilde asmamak (ornegin restoranlarda vb yerlerde portmantoya vermemek), sIk kullanilan sahsi esyalari paylasmamak (cakmak, kalem, telefon, ofis malzemeleri) onemli. En cok ve sIk dolasan seyin para oldugunu dusunerek parayla temas ettikten sonra el yikamak da alinmasi gereken bir onlem.

    Son olarak, HALA domuz gribinin domuzla ilgili oldugunu sanan vatandaslarimiz varsa, onlara da acil sifalar diliyorum. Zira bu cagda cehaletin bu kadari dupeduz hastalik.
  • pembe / 20 Kasım 2009 17:34

    h1n1 virüsü

    son okuduğum yorumda,kişi hem çocuğunun hemde kendisinin domuz gribine yakalandığını yazmış. merak ettim ,acaba bu teşhisi kendisimi koymuş ,yoksa bir doktormu.çünkü hepimizde çok iyi biliyoruz ki.öyle her grip oldum diyene ,h1n1 testi yapılmıyor.özel hastanelerde yapılan testlerde güvenilir değil.zaten yasaklanmış olması lazım.benim kızımda hastalandı,daha önce hiç 41-42 dereceleri görmemiştik,üstelik ateşi hiç düşmüyordu,çok korktum.yaşadığımız yerin en teşkilatlı hastanesine götürdüm,yinede test yapılmadı.yani domuz gribi denilmedi.evdeki herkes benzer şekilde hastalandı.dörder ,beşer gün ateşlendik, diğer bazı belirtileri de yaşadık .fakat asla domuz gribi olduk demedik .o domuz gribi olduk diyen kişinin.teşhisi kim koydu bunuda açiklaması lazım.her önüne gelen domuz gribi oldum diyemez, diyecek olursak vay halimize.[bu arada hastalığımız boyunca,başkalarına bulaştırmamak için eve kapandık .bunu da belirtmek istedim.]
  • ahmet bülbül / 19 Kasım 2009 22:28

    H1N1 Virüsü

    7 yaşındaki kızım geçen hafta domuz gribine yakalandı. yüksek ateş yaklaşık 3 gün sürdü. ateş düşürücüler ve ılık duşlarla 39 derecede sabit tutmaya çalıştım. çünkü dahada ateşi yükseliyordu. sürekli yanında olduğumdan bana da bulaşmış oldu. benim ateşim fazla yükselmedi. 38.5 dereceden yukarı çıkmadı. ancak bende geceleri uykudan uyandıracak şekilde nefes alırken ciğerlerime hava gelmeme durumu hissettim. yoğun değildi problem olmadı. ikimizde de yaklaşık 3 gün yüksek ateş devam etti ve 4. gün ateş normale döndü. şu an hastalık belirtisinin 6. günündeyiz. ikimizde de 4. günden itibaren balgamlı öksürük başladı. sürekli öksürüyoruz.
  • CICEK BERRA / 19 Kasım 2009 22:19

    SLM

    BEN YURT DISINDA KALIYORUM. HAMILE VE BIR COCUK ANNESIYIM. BUGUN KIZIMIN OKULUNDA DA BU VIRUSUN CIKTIGINI OGRETMENLER BIZE AIKLADI. HEMDE BENIM KIZIMIN SINIFINDA. NE YAPACAGIMI BILMIYORUM. DOKTORA BAS VURDUM. AMA NE YAZIIKKI ICIMI RAHATLAYACAK BIR COZUM ALAMADIM. TEFSIYELERINIZE IHTIYACIM VAR. NE YAPMALIYIM????
  • Sinan TÜRK / 17 Kasım 2009 22:35

    H1N1

    Öncelikle bu domuz gribinin ticari yönüyle kullanımını kınıyorum.Eskiden antibakteriyel olan el temizleme jellerinin etiketlerini birde antiviral yazısını ekleyerek satışa sundular.içerik aynı ve milletimizde korkuyla bu tip ürünlere saldırıyorlar.Yazılardan birinde dikkatimi çeken bir şey oldu.Aşıların piyasaya sürülme süreci 2 tıl gibi bir şey diyorlar.Evet bu doğru bir kavram ancak hangimiz domuz gribi aşısının 2 yıldır planlanmayan bir oyun olduğundan eminiz.Yaklaşık 1.5-2 senedir küresel ekonomik kriz var.Bundan en çok etkilenen ülekelerin başınıda A.B.D çekmiyor mu.Peki H1N1 aşısını bize pazarlayan kim?Bu aşı belki 2 yıldır planlanmıyor ve yan etkilerininde ciddi ve bolca görünmesi buna ispat niteliği taşıyor açıkçası.Ancak aşılar hastalıklara karşı koyan bir savunma mekanizmasıdır.Hasta olduktan sonra bir fayda sağlamaz ve bu virüsler şu an tüm dünyayı sarmış durumda.Herkes hemen hemen her gün belirli bir kalabalığa giriyor.Öğrenci olsun çalışan olsun belirli bir kitle içerisinde bulunmakta.Ve bu virüsle her gün karşılaşmaktayız.Bu hastalığı hafife almak istemem ancak daha önceden çok ağır gribal enfeksiyon geçirenler ya da solunum yolunda rahatsızlıklar yaşayan kişilerin bu konuda rahat ve bir o kadar da tetikte olmaları gerektiğini söylemek isterim.Antikor üretimi vücudumuz tarafında devamlı yapılmakta ve daha önceden gribal enfeksiyon geçirmiş hastalarda H1N1 e karşı koyabilecek niteliğe yakın antikorlar zaten mevcut.Hastalığı önleyebilecek kadar etkili bir savunma mekanizması olmasada hastalığı atlatabilecek derecede antikora sahibiz.Hastalığın atlatılması ve bu hastalık sürecinin uzun-kısa ya da ağır veya hafif seyri dengeli beslenme,vücudumuzda düzenleyici rolü bulunan vitamin eksiliği bulunmama,yine düzenleyici bir etkiye sahip olan minerallerin düzenli ve dengeli tüketimi bizlerin direncini rahatlatabilecek şeylerdir.Özellikle A,D,E ve K vitanminleri yani vücudumuzda depo edilebilen vitaminlerden çok aşırı miktarda tüketilmemesini tavsiye ederim.Kararında tüketimi daha faydalı olacaktır.B ve C vitaminlerini belirli periyotlarda ve belirli ölçülerde tüketebiliriz.Hastalığa faydası olsun diye 1 kilo portakal ya da çok fazla limon yemeye gerek yok çünkü bu vitaminlerin fazlası 5-6 saat sonra idrar yoluyla vücuttan atılıyor.Atatürk de zamanında binlerce insanın ölümüne neden olan İspanyol Gribine yakalanmıştı ve atlatmıştı.Bizlerde bazı şeylere dikkat ederek bunun üstesinden gelebiliriz.Benim fikrim bu aşının ticari bir araç olarak kullanıldığından yanadır.O yüzden ailemden kimsenin aşı vurulmasını istemem ve buna karşıyım.
  • serdar durgun / 17 Kasım 2009 19:58

    yok

    ben domuz giribi olup gecirdim ama ailem hala maske takmm gerektihini söylüyor bi kere olan bidaha olurmu?
  • KORAY CAN / 17 Kasım 2009 18:19

    DOM DOM GRİBİ

    ARKADAŞLAR BENİM DİYCEM BU DOMUZ GRİBİ ET DOLABINDA DONDUĞUNU ZANNEDİP ÖLEN İNSAN HİKAYESİNE BENZİYOR.BENİMDE ÇOCUĞUM VAR 3 YAŞINDA 5 GÜNDÜR ATEŞLİ HALSİZ KUSUYOR ÖKSÜRÜYOR VEDE ANTİBİYOTİKLER CVB VERMİYOR HASTANALERDE MALAMAT OLDUK KAVGA ETMEDİĞİM HASTA YAKINI GÜVENLİK GÖREVLİSİ KALMADI MİLLET AMAN BENİM ÇOCUMDA DA ÇIKMASIN DİYE KOŞUYO AYNI BENİM GİBİ. AMA YÜZLERCE ACİLDE BEKLEYEN HASTAYA DOĞRU DÜZGÜN BAKAMIYOR DOKTOR AKLINDA OLAN 5 TANE EZBER İLAÇ YAZIP SALLIYO ARADA BİRDE DÖNER SERMAYE KAZANSIN DİYE TAHLİL YAPIYORLAR SANKİ ANLIYOMUŞ GİBİ. ECZANEDE İLAÇ KALMAMIŞ ECZACI YEMİN EDİYO GÜNLÜK AYNI İLACI SATIYORUM DİYE SONUÇ YOK KARDEŞİM.EN İYİSİNİ BEN YAPIYORUM BOĞAZINA İYİ BAK YEMEĞİ KUVVETLİ YE HERŞEYİ SORUN EDİP MEDYAYA FAZLA TAKILMA BU KADAR.HERKESE GEÇMİŞ OLSUN..
  • alı / 17 Kasım 2009 17:08

    !!

    bende asırı yorgunluk bas agrısı birazda üşüme var kolumu 1 dk havada tuttamıyorum agrıyor hemen oksürük ve nezle gibi bir sorun yok bu domuz giribi yad abelirtisi olabilirmi acaba
  • Pelin Buran / 17 Kasım 2009 15:45

    Seval Kuzucu Hanım Dikkatine

    Seval Hanım merhaba ve küçük oğlunuza çok geçmiş olsun. Bana kalırsa farklı bir hastanede yeniden muayene ettirin. Bademcik iltihabı OK ancak bu viral mı bakteriyel mi ? Bunun anlamak için CRP testi yapıldı mı ? Viral ise KESİNLİKLE antibiyotik kullanmamanız gerekir.
  • memati / 17 Kasım 2009 14:49

    banadami geldi ne

    Birkacgun once uyandigimda,butun kemiklerimin agridigini hissettim hani antremansiz mac yapar ertesi gun adim bile atamazsiniz ya iste ayni oyle usume titreme yuksek ates bunlar yok ama burun tikanikligi ve birazda bas agrisi aceba bu illet banadami musallat oldu yeminederim doktora gitmeye korkuyorum,
  • Erdem Gök / 17 Kasım 2009 11:01

    H1N1

    ßende Domuz Gribi Kene ısırması hepsi war ZaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaxD
  • hasan demir / 17 Kasım 2009 08:40

    bağışıklık sistemi

    bence bu virüsten bu kadar korkmayalım.öncelikle bağışıklık sistemimizi güçlü tutalım ve temizliğe çok çok önem verelim.bazı araştırmalar yaptım.BETA-GLUKAN isimli bi maddenin bağışıklık sistemini kuvvetlendirmede çok etkisi olduğunu öğrendim.vücuda hiçbir yan etkisi olmayan bu madde ekmek mayasından elde ediliyormuş.özelikle kış aylarında hergün düzenli olarak kullanıldığında vücut direncini artırarak hastalıklara karşı etkin bi koruma sağlıyormuş.çocuk ve yetişkinlerde güvenle kullanılabiliyormuş.ben bugün ilk iş bi eczaneye danışıp çocuklarıma ve kendimize kullanmaya başlıyorum.herkese sağlıklı ve temiz bir yaşam dileklerimle...
  • Bahadır Öztürk / 16 Kasım 2009 19:31

    GIT KOPRUDEN ATLA

    aydan / 6 Kasım 2009 22:44d.gribi
    acaba diyorum geleceğe yonelik bir çozüm olarak bu hayvanlar kısırlaştırılsa oldürülse yani nesli tüketilse faydalı olmazmı.ne faydaları varki zaten eti yenmez sütü içilmez .zararından başka neyini gordük zaten dinimizcede haram hayvanlar.aman hayvan severler zıplamasın bence insanın değeri hayvandan daha yüksek.tedbiri alıp takdiri ALLAHa bırakalım inşallah bişey olmaz...

    SIZE DIYEBILECEGIM TEK SEY BUNU SOYLEYECEK KADAR BILGISIZ OLDUGUNUZ...DUNYADA BIR EKOLOJIK DENGE VAR...ARASTIR OGRENDE GEL KOCUM..FAYDA DEMEK ET YE SUT ICMI DEMEK IYIMISINIZ SIZ BIRAZ ARASTIRMA YAPIN OYLE GELISIGUZEL KONUSMAYIN BI BILGI CERCEVESINDE KONUSUNDA REZIL OLMAYIN DERIM
  • gulehasret / 16 Kasım 2009 17:46

    bizim turk medyasi abartiyor

    bence bu ilac sirketlerinin yaptigi bir sey bol para kazanmak dertleri medyada bunlara destek veriyor ozellikle bizim turk medyasi .baska ulkelerde hastalik ciksa bile bukadar abartilmiyor insanlari korkutmamak icin endiseye salmamak icin, bizim turk medyasida bizleri pisikolojik olarak cokertiyor hastalananlara gecmis olsun rabbim hakkimizda hayirlisi ne ise onu versin........
  • mine / 16 Kasım 2009 17:25

    telvizyonu kapatıyorum domuz gribi yok oluyor ortada korkulacak bişey kalmıyor.yanlış anlamayın bunu korktugum için yapıyorum.
  • Seval Kuzucu / 16 Kasım 2009 16:29

    Yardım istiyorum!

    Oğlum için endişeliyim! 11 Yaşındaki oğlum cumartesi akşamı boğazım acıyor demeye başlayı. Gece ateşi 38,6 ya çıktı. Ateş düşürücü şurup verdim. Ancak 15 dak. sonra kusarak şurubu çıkardı. Yarım saat sonra tekrar denedim ve uyuttum. Sabaha karşı tekrar ateşi yükseldi. Bu defa ne verdiysem çıkardı. Gözlerimin içi dışarı çıkacak sanki diyerek başının ağrıdığını söyledi. Hastaneye götürdüm. 38,4 ile girdik, iki saat sonra 38 e düştü, reçete yazıp çıkardılar. Teşhis bademcik iltihabıydı. Ancak hala çok başı ağrıyor, karın bölgesi, gözleri, göğüs ağrısı şikayeti var. Sürekli yatıyor. Ne yapmalıyım? Çok endişeliyim. Özellikle göğsündeki ağrı beni çok korkutuyor.
  • pembe / 16 Kasım 2009 01:07

    diğer yorumlara cevaben

    sevğili yorumcular, ara sıra yorumlarınızı okuyorum.fakat hayata karşı olan boş vermişliğiniz beni dehşete düşürüyor. herkes için söylemiyorum ama bazıları ,sadece boş zamanlarını değerlendirmek için okuyup yorum yapıyor. oysaki ben ve benim ğibi bir çok insanda endişe içinde.hiç kimsenin hiç birşeyi abarttığı filan yok ,yaklaşık bir ay içinde 60 kişinin ölmesi,250.000 civarı kişininde bu hastalığa yakalanması normal bi durummu sizce, malesef ben çok korkuyorom çünkü benim iki tane çocuğum var bir tanesi ilkokula gidiyor çok büyük risk altında,ikincisi ise henüz birbuçuk yaşında altıbuçuk aylık doğdu yani prematüre.dolayısıyla ciğerleri hala çok zayıf ,buda yetmez gibi geçen kış kronik bronşit teşhisi konuldu.lütfen çok rica ediyorum benimgibilerin durumunu da,öyle dalga geçer gibi yazılar yazmayın .ben bunu bir saygısızlık olarak kabul ediyorum ve esefle kınıyorum.ben ciddi anlamda çok ama çok korkuyorum.çocuklarımı çok seviyorum,onların kılına bile zarar gelsin istemiyorum.bu sebeple h1n1 hastalığını çok yakından takip ediyorum ve yeterince bilgilendirilmediğimizi düşünüyorum.gerek sağlık bakanlığı gerekse basın daha detaylı bilgi vermeli.örneğin,hayatını kaybedenlerin hangi memleketten olduğunu açıklamaları gerekiyor.insan kendi yaşadığı yerde ölüm vakası olop olmadığını bilirse ono göre hareket eder.belkide bu gizlilik,halkı daha fazla paniğe sürüklüyor.eğer bu konuda bir girişimde bulunan olursa,bende destek olucam.çünkü bu karanlık,bu bilgisizlik beni çok korkutuyor.eğer bilirsem ,bu kadar korku ve panik yaşamam diye düşünüyorum.allah önce çocuklarımızı,yaşlılarımızı,fakir fukaramızı ve sonrada onlar için bizleri korusun.allaha emanet olun.
  • tala / 15 Kasım 2009 20:04

    bilemem artik

    arkadaslar benim bir doktor tanidigim asi olmiyacagini söyledi.cocuklarinada yaptirmiyacakmis.Bu domuz gribi asisiinin cok acil olustugunu söylüyor.Normalde bir asinin piyasaya sürülmesi iki seneyi buluyormus.

  • nilgün öztürk / 15 Kasım 2009 15:51

    ateş

    merhaba benim 5 yaşındaki oğlumda 2 haftadır ateşli
    iğne vurunduk antibiotik içtik ama hala boğazlarımız iyileşmedi yine ateşleniyo ilaç veriyorum ne yapmalıyım yani ilaç vermeyelimmi şaşırdık kaldık allah herkese acil şifa versin fikriniz varsa lütfen
  • sevilnur taşar / 15 Kasım 2009 14:57

    aşşıı vurunmalımı? vurunmamalımı?

    arkadaşlarr aşııı tedavii etmezz sadece koruyucudurr... gripp olduktan sonnraa aşı vurunmamnınn alasıı yokk.. en iiyisii hemnn şimdii vurununn ltfnn yann etkileri var diorlarr ama bunlarrr 2 veya 3 gnn içerisinde olan hastalıklarr yanii 2.3 gün sonraabu hastalıklar geçer.. ltfnn aşııyıı bir an önce vurununn şuann bende gribimm ve öksürüoorummm.. hafiftenn de ateşimm varr acaba domuzz gribimiyimm diee de şüpheleniorumm cevabıı olan kişiler ltfnn yazsınnn..
  • bilgecem / 14 Kasım 2009 22:55

    grip desem grip değil

    Üç gün başağrısı ve bulantı çektik oğlumla beraber.Ona imuneks ve vitamin takviyesi yaptım hafif öksürüğü vardı öksrk şurubu verdim... Dört gündür halsiz yatıyorum.Başağrım geçti. Ateşim yoktu öksürük vardı sadece ama bugün yoğun terlemeye ve ara ara titremeye başladım burun akıntısıda başladı.Yedi gündür rahatsızım...Bu soğuk algınlığımı yoksa hafif seyreden domuz giribimi
  • efsa / 14 Kasım 2009 22:26

    oglum anaokuluna gidiyor

    ben almanyada oturuyorum 6yasinda bir oglum var anaokuluna gidiyor ne kadarda ögretsem anlatsam olmuyor acaba maske takarakmi göndersem cok korkuyorum fikri olan bana yazsin lütfen
  • nihal aydın / 14 Kasım 2009 21:55

    h1n1

    bu hastalıktan bağışıklık sistemi çökenler ya da kısaca yoksul insanlar etkileniyor daha çok diye duydum. bir de bu aşı filan tamamen ticari.. bi oyunlar var üzerimizde ama hadi hayırlısı.. yaptırmayın aşı filan. ilaçla yok edilmek istenen bir insan topluluğuyuz biz, ve hayatımız da bu kadar ucuz işte..
  • sılam / 14 Kasım 2009 20:02

    yeter artık

    yah yetrerh arthık yah bu nEdİr yah bea birh aşıgtyaprth diyolar bi yaprth deyoh NeDiR ya yetr bir çözüm bulsahnızh artık bea benh geçipgh bulacagımh artıhkhh DOPLİNG MSJ :)
  • nilufer ecdar / 14 Kasım 2009 19:43

    domuz giribi

    ben isvecte oturuyorum esim su an girip korkuyoruz gitti hastaneye test yapmadan eve gonderdiler evde 3 tane kucuk cocuk var bilmiyoruz domuz giribi ama normal girip gercekten bu yayinlar korkutuyor insani
  • şazımant / 14 Kasım 2009 19:18

    ben

    bende domuz gribimi oldm yoqsa ne ben bu arada sasımant istanbulda oturuyorum ve 10 yaşındayım bide erkek kardeşim var adıda benrkay tıunç size buradan çok selemı var amq burasıda benim syemde kral efmdn beter oldu yeminle msnemde şu sasımant_93@hotmail.com beni ekleyin ve benim kas ağrılarıma ilaç gibi gelsinm beyler :d
  • hilal xxxxx / 14 Kasım 2009 15:24

    bu senenin gribi

    ben domuz gribine inanmıyor domuz gribi denmesinide hoş bulmuyorum.h1 n1 virüsü dense daha doğru olur bence .
  • efecan başaran / 14 Kasım 2009 13:40

    domuz gribi

    domuz gribi diye bişey olduğuna inanmıyorum. yeterince araştırılmıyor.ayrıca niye avrupada üretilen aşının içinde adjuven var
  • Figen / 14 Kasım 2009 13:05

    Fatih size son derece katılıyorum.Zaten her ne geliyorsa başımıza bu medyanın abartmasıyla gelmiyormu.Psikolojik olarak bir yıkıntıya uğratıyorlar zaten insanı..Grip olan bile acaba domuz gribi mi oldum diye hastalığı kendine çağırıyor yani.
  • hawa yılgın / 14 Kasım 2009 12:40

    sınav stresi

    simdi biz afyonda okuyoz,sınavlar da başladı kopya çekerken falanda yakalanmışım derken işte tamda busırada sardi beni bi grip telasi.acaba odacak karantinaya alınırmıyız,sınavlardan kurtulabilirmiyiz??hocalara selam ediyorum,korkmayın böyle şeylerden beya,iyi beslenin yeter:)
  • Sezer Ortaç / 14 Kasım 2009 11:54

    Abartı

    ya bundan öncede normal gripten ölen kişiler vardı ama kimsenin haberi yoktu bu medyanın abartısı evinizde dinlenin beslenmenize dikkat edin yeter
  • FATİH / 14 Kasım 2009 11:42

    NEDİR BU YA!!

    arkadaşlar valla ben bu domuz gribi denen vakayı pek önemsemiyorum sonuçta bı sekılde tedavısı var ama aşı olursun ama ılac tedavısı!!! ölecem dıye herkes korkuyo ya kardesım her domuz gribine yakalanan ölmüyoki sen ölesin binde bir ihtimal bir iki tane ölen oluyo ama anlamadığım bu medya bu olayı neden bu kadar abartıyo hergun haberlerde gazetelerde binbir yalan vaka duyuluyo... neden hep ölenleri aşı olupta yan etkisini görmüş insanları konu alıyolar bu hastalığa yakalanıpta iyileşenleri niye göstermiyolar yokmu yani bu illete yakalanıpta iyileşen var hemde yüzlerce insan... bu yuzden bu konuda medya duyarlı davranmak zorunda bence gerisi hikaye...
  • EH / 14 Kasım 2009 08:49

    Yıllardır Neden Yoktu Diyenlere

    Bu hastalıklar aslında yıllar önce vardı ama insandan insana bulaşmıyordu.Ayrıca ölümcül tehlikeside yoktu.Ama ölümlerin yaşanmasının nedeni varolan bir hastalığı çoğaltıyor ve bağışıklık sistemini düşürüyor.Bu yüzden ölümler yaşanıyor.1 günde bile iyileşen insanlar var.KISACA DOMUZ GRİBİ NORMAL GRİBİN BİRAZ DAHA AĞIR HALİ AMA BU KADAR ABARTMAYA GEREK YOK.
  • Yorum / 14 Kasım 2009 08:42

    !!!!

    Korkulacak birşey yok abartmayın.Hükümet milyonlarca aşı getirtti ve bunları kullanmak için herkese domuz gribi diyorlar.İnsanlara o ucuz aşıları yapmak ve ilaçları satmak için.Ölenlerin zaten hastalığı var h1n1 sadece onların bağışıklığını düşürüyor ve ölüme yol açıyor.
  • hilal / 13 Kasım 2009 23:33

    amigo kız unuttuldu mu

    AMİGO KZI UNUTTUNUZMU ARKADAŞALR NE AŞISI YHA LÜTEFN YHA EŞI OLAN BAZI HEMŞİRELERİMİZN DURUMU LÜTFEN BUNLERI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUN........
  • hanife / 13 Kasım 2009 22:40

    bilgi edinme

    günlük haber deyil ama bilmediklerimi öğrendim
  • Memleketi Soydunuz Soğana Çevirdiniz / 13 Kasım 2009 22:03

    ŞüpheLi

    ATLANTA da kuş giribini önlemek amaçlı 2005 yılında İspanyol Virüsü (H1N1) canlandırılmış. Bu habere küçük bir araştırmayla ulaşabilirsiniz...
  • tufan / 13 Kasım 2009 21:39

    BAKIN GÖRÜN..!!!

    Bu konuda fazla bilgim yok ama biraz araştırmayla bazı bilgilere ulaştım... şu linke bakın görün http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/344114.asp
  • kemal uzun / 13 Kasım 2009 20:20

    domuz

    'domuz da allahın yarattığı bi hayvan domuzlara saldırmayalım'gibi yorumlarla bu hastalık tartışılır mı canım allah iyiliğinizi versin:)domuz gribinden değil gülmekten ölüyodum az önce:)biri de doktora çocuğunu götürmüş serum takmışlar burda da noolur yardımcı olun yazmış allam sen akıl ver e zaten dr a gitmişsin gerekeni yapmışlar burdan ne yardım alıcan ablacım buzlu bademi ılık ateşte buzu tam çözülmüycek şekilde ısıt sonra yut gibi bişi mi arıyosunuz illa.iyi beslenin temiz olun yetiyomuş işte..domuzlara da saldırmayalım bu arada:)
  • menekşe / 13 Kasım 2009 13:24

    tekrar okumakta fayda var

    Domuz gribinin en önemli belirtilerinin üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş, göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, bitkinlik şeklinde sıralanırken, soğuk algınlığından farklı olarak belirtilerin yavaş yavaş değil, birdenbire ortaya çıktığı ve daha fazla ateşlenmeye yol açtığı bildirildi.

    Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın nasıl bulaştığını, belirtilerini ve korunma yollarını anlattı.

    Prof. Dr. Büke, domuzların en önemli özelliğinin, kendi virüslerinin yanında insan ve kuş gribi virüslerini de barındırabilmesi olduğunu, bu rekombinasyonla yeni bir virüs oluştuğunu, insanların daha önce benzer bir virüsle karşılaşıp direnç kazanmadıkları için bu virüsün dünyada büyük bir tehlike oluşturduğunu ifade etti.

    -HASTALIĞIN BELİRTİLERİ-

    Prof. Dr. Büke, virüsün 2 ile 4 gün arasında kuluçka döneminin olduğunu, bu sürede herhangi bir belirtisinin gözlenmeyeceğini ifade ederek, ''mesela hava alanlarında hastalığa yönelik kontroller yapılıyor. Güzel bir uygulama, ama ilk 4 gün hiçbir belirti göstermediği unutulmamalı. Şüpheli kişileri en azından 3-4 gün gözlem altında tutmakta yarar var'' diye konuştu.

    Hastalığın 4 temel belirtisinin olduğunu dile getiren Prof. Dr. Büke, bu belirtileri şöyle sıraladı:

    ''En önemli özelliği, üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş. Diğer belirtileri göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, son olarak da bitkinlik. Bu arada öksürük ve burun tıkanıklığı da görülebilir. Bu belirtiler kuluçka döneminden hemen sonra yavaş yavaş değil, birdenbire başlar.

    Soğuk algınlığıyla karıştırmamak gerekiyor. Soğuk algınlığı yavaş yavaş gelişir, ateş çok yüksek değildir, burun akıntısı ön plandadır. Kas ve eklem ağrıları olsa bile ileri derecede bitkinlik görülmez.''

    -NASIL BULAŞIYOR?-

    Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın en yaygın olarak solunum yollarıyla bulaştığına dikkati çekti.

    Hasta insanların öksürük ve aksırığıyla havaya birçok damlacık saçıldığını, konuşurken 200-300, öksürürken 4 bin damlacığın havaya karıştığını kaydeden Prof. Dr. Büke, ''virüsü taşıyan kişi öksürüp hapşırırsa, 4 metreye kadar hiç temas etmeseniz bile size bulaşabiliyor. Havaya saçılan partiküller havada uzunca bir süre kalabiliyor ve bunların solunmasıyla solunum yoluyla kişiye geçiyor'' şeklinde konuştu.

    Bunun dışında öksürük ve hapşırık sırasında mikrobun göz mukozasına yerleşerek de hastalığın bulaştığını belirten Prof. Dr. Büke, ''yine eller, yakın temas çok önemli. Bu nedenle hasta kişilerin mutlaka izole edilmesi, toplu bulunulan yerlerden uzak durması, maske takması lazım. Mutlaka sık sık ellerin yıkanması gerekiyor'' dedi.

    Okullar, sinemalar, ulaşım araçları gibi topluca bulunulan yerlerde riskin daha fazla olduğuna işaret eden Prof. Dr. Büke, ''bütün vatandaşlarımız sık sık el ve yüz yıkamayı bu dönemde daha fazla önemsemeli. Öpüşmeye, tokalaşmaya biraz ara vermeliyiz. Hastalık bulaştırma bilinciyle, hastaların, öksüren kişilerin maske takması, öksürüp aksırırken mendil kullanmanın alışkanlık haline getirilmesi lazım'' diye konuştu.

    Prof. Dr. Büke, Türkiye'de gerekli önlemlerin olabildiğince alındığını, Sağlık Bakanlığının bu konuda ''uyanık'' davrandığını söyledi.

    -HASTALIĞIN TEDAVİSİ MÜMKÜN-

    Domuz gribine yakalanan kişilerin tedavisinin mümkün olup olmadığının sorulması üzerine, Münir Büke şunları anlattı:

    ''Bereket; kuş gribi virüsleri dışında tedavisi var. Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok. 65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalıyız.''

    Gribe yol açan virüslerin sürekli değişkenlik gösterdiğini, domuz gribindeki gibi genetik değişkenlikler gösterdiğinde ortaya yepyeni bir virüsün çıktığını dile getiren Prof. Dr. Büke, bu yüzden koruyucu antikorların bulunmadığını, yani şu an için aşısının geliştirilemediğini ifade etti.

    -''YÜKSEK ATEŞ, VİRÜSLERİN ÖLÜMÜNE YOL AÇIYOR''-

    Prof. Dr. Büke, hastalıkla birlikte ortaya çıkan yüksek ateşi düşürmeye çalışmamak gerektiğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''65 yaş üzerindeki kalp akciğer rahatsızlığı olan kişilerde, küçük çocuklarda, hamile kadınlarda ateşi düşürelim. Ama sağlıklı olup grip olanlarda ateşi düşürmememiz lazım. Ateş insana rahatsızlık veriyor, metabolizmayı hızlandırıyor, kalp atışlarını artırıyor, ama bunun yanında virüslerin ölümüne yol açıyor ve vücudun direncinde önemli işlev görüyor, bir çeşit savunma mekanizması gibi işliyor. Vücut 41 dereceye kadar dayanır, 4 saat kadar 42 dereceye dayanır. Mesela ben grip olduğumda ateşimi daha da yükseltirim ve 5-6 saat içinde bu iş biter. Eskilerin hastayı ''terletme'' metodunun mantığı da budur zaten.

    Bu nedenle parasetamol dediğimiz ateş düşürücüleri kullanmamak gerekiyor, ateş düşürülecekse fiziki yöntemleri kullanmak daha iyi. Çünkü parasetamol içeren ilaçlar virüslere karşı antikor oluşumunu engelliyor ve virüslerin çoğalmasını sağlayarak hastalığın tedavi sürecinin uzamasına yol açıyor.''
  • doğan TÜTENOCAK / 13 Kasım 2009 12:38

    korkmayın

    ARKADAŞLAR ŞİMİD HERKESTE BİR TEDİRGÜNLİK VAR.NEZLE OLAN İNSANLARDA ACABA DOMUZ GRİBİMİ OLDUM DİYOR HERKESTE BİR PANİK.ALLAH AŞKINA YAPMAYIN NORMAL GİRP NASILSA BU DA BENZERİ NORMAL GRİPTE KENDİNE BAKMASSAN ÖLÜRSÜN BUNDADA ÖYLE.KENDİNE DİKKAT EDENE Bİ ŞEY OLMAZ ALLAHIN İZNİYLE
  • serife ekici / 13 Kasım 2009 12:05

    grip

    bende bir haftadr sürünüyorum ama ası olmak çözüm değil çünkü babam da yan etki yaptı kısacası korkuyorum allah herkezi korusun aşı olmayın yan etkileri de var öylede böylede ölecez
  • selen / 13 Kasım 2009 03:05

    yine ben saka maka korku var yani:)

    ben yurd disinda yasiyorum asilar bedava ama ben yaptirmicam cunki yan etkisi nedir bilinmeyen birseyi vucuduma yaptiramam temizlik cok onemli bazilari kusura bakmasin ama temizlik sifir haftada bir banyo aman usumeyelim ama domuz gribi olalimmmi yani gerci oda nekadar dogru bilmem
  • selen / 13 Kasım 2009 03:01

    aglicak halimize gulup gecsekmi acaba

    ya arkadaslar vallah okurken cok guldum herkez kendinden nem almis allah yardimcimiz olsun
  • hİLal (15) / 13 Kasım 2009 00:15

    BİZ TÜRKÜZ TÜRK

    tek dileqim var tüm türk vadandaşı müslümanları allah korusun inanç,sabır dua ve tedbirle biz türk halkı bu oyunları yener bu oyunu oynayanlarada gülerizz.......çünkü BİZ TÜRKÜZ TÜRK..!!!!!!!!!!
  • mete c.e / 12 Kasım 2009 16:56

    HEPİNİZE BRAVO

    DOMUZ GRİBİNDEN KORKMAYIN. SADECE BİR BALONDUR. HER GÜN ZATEN TRAFİK KAZALARINDA VE DİGER TÜM HASTALIK ÇEŞİTLERİNDE DAHA ÇOK İNSAN ÖLMEKTEDİR. SADECE YENİ BİR HASTALIK. YANİ KORKMAYIN. DOMUZ GRİBİNDEN ÖLME ORANI MİLYONDA BİRKEN KANSER VEREM VS.. ORANLARI DAHA YÜKSEK O YÜZDEN ŞU ZEVZEK MEDYAYA VE YÜZKARASI DOKTORLARA İNANMAYIN. SAGLIKLI BESLENİN UZUN YAŞAYIN. SPOR YAPIN. BU KADAR BASİT.
  • gizem ateş / 12 Kasım 2009 15:30

    domuz gribi

    LÜTFEN YAZDIĞIMI OKUYUN... arkadaşlar ben domuz gribinden çok korkuyorum ama kormayalım...:(çünkü domuz gribi olmamak bizim elimizde biz okula gidiyoruz ve biz oralarda sık sık bir yerlere dokunuyoruz... elllerimizi sık sık yıkamalıyım birrde fıs fısların içerisine çamasır suyu qoyup kapı kollarınıııı vs dokunduğumuz her yeri silmeliyiz hiç kimseye sarılmamalıyız.....:(birde aşııı konusu var ben aşı olmayacağım . türkiyede aşı vurulanların bazıları felç oldu bunların arasın ben olmak istemem bu yüzden aşı olmadan yapmamızgereken meyveleri bol tüketmek yemekte önümüze ne geldiyse yemek.... benim bildiklerim bunla arkadaşlar LÜTFEN YAZDIĞIMI OKUYUN ÇOK ÖNEMLİ
  • erdeniz / 11 Kasım 2009 23:11

    bu profesör

    biraz önce sayn profesörün dediklerine tamamen katılıyorum ne varsa eski yöntemlerde var...
  • hakan tonay / 11 Kasım 2009 22:42

    domuz gribi

    hocam benim iki gündür boğazımda bir yanma hissi var yutkunurken nasıl anlatayım bilmiyorum işte yanma gibi birşey oluyor bu domuz gribi olabilirmi
  • semra / 11 Kasım 2009 21:42

    esra ya derke

    yaziyi göremedim ne yazmis
  • esra / 11 Kasım 2009 21:33

    dikkatli olalim

    herkes disarida dikkat edmesi gereken seyler asansör dr.kapilari alisveris arabalari bunlarin hepsine mendille temas edeli eve gelince de ellerimizi iyice yikiyalim
  • SENA / 11 Kasım 2009 19:42

    DİKKAT EDELİM

    slm benim kızım 6gün önce hastalandı bir polikinliğe götürdüm . Doktorlar ,hemşireler maskeli tamam çok güzel ama gelen hastalar öksürüyo hapşırıyo gördümki hiç kimse ağzını kapatmıyo mikrop havada asılı kalıyo gelen hastayada maske verilmesi lazım yoksa bu hastalık daha da yayılır hastanın yanında hasta olmayanda hastalanıyo ben o gece hastalandım 5 gündür iyileşmedim bence hastaneler bu dikkate alsın
  • sefer ak / 11 Kasım 2009 18:42

    şerefsiz çıkarcılar

    Türkiye böyle çıkarcı görmedi.





Anket

Başbakan Erdoğan'ın seçilmesi durumunda olası bir 'Başkanlık' sistemini nasıl buluyorsunuz?
  • Ülkenin bölünmesini sağlayacak
  • Memleket için iyi olacak
  • Demokrasinin sonu olacak
  • İç savaşa doğru sürükleneceğiz

En Çok Okunanlar