2.23
2.83
0.00

Domuz gribinin belirtileri

Domuz gribinin belirtileri

Domuz gribi soğuk algınlığından nasıl ayırt edilir, En önemli belirtileri nelerdir? İşte bu sorunun yanıtı


30 Nisan 2009 13:46
font boyutu küçülsün büyüsün


Domuz gribinin en önemli belirtilerinin üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş, göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, bitkinlik şeklinde sıralanırken, soğuk algınlığından farklı olarak belirtilerin yavaş yavaş değil, birdenbire ortaya çıktığı ve daha fazla ateşlenmeye yol açtığı bildirildi.

Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın nasıl bulaştığını, belirtilerini ve korunma yollarını anlattı.

Prof. Dr. Büke, domuzların en önemli özelliğinin, kendi virüslerinin yanında insan ve kuş gribi virüslerini de barındırabilmesi olduğunu, bu rekombinasyonla yeni bir virüs oluştuğunu, insanların daha önce benzer bir virüsle karşılaşıp direnç kazanmadıkları için bu virüsün dünyada büyük bir tehlike oluşturduğunu ifade etti.

-HASTALIĞIN BELİRTİLERİ-

Prof. Dr. Büke, virüsün 2 ile 4 gün arasında kuluçka döneminin olduğunu, bu sürede herhangi bir belirtisinin gözlenmeyeceğini ifade ederek, ''mesela hava alanlarında hastalığa yönelik kontroller yapılıyor. Güzel bir uygulama, ama ilk 4 gün hiçbir belirti göstermediği unutulmamalı. Şüpheli kişileri en azından 3-4 gün gözlem altında tutmakta yarar var'' diye konuştu.

Hastalığın 4 temel belirtisinin olduğunu dile getiren Prof. Dr. Büke, bu belirtileri şöyle sıraladı:

''En önemli özelliği, üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş. Diğer belirtileri göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, son olarak da bitkinlik. Bu arada öksürük ve burun tıkanıklığı da görülebilir. Bu belirtiler kuluçka döneminden hemen sonra yavaş yavaş değil, birdenbire başlar.

Soğuk algınlığıyla karıştırmamak gerekiyor. Soğuk algınlığı yavaş yavaş gelişir, ateş çok yüksek değildir, burun akıntısı ön plandadır. Kas ve eklem ağrıları olsa bile ileri derecede bitkinlik görülmez.''

-NASIL BULAŞIYOR?-

Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın en yaygın olarak solunum yollarıyla bulaştığına dikkati çekti.

Hasta insanların öksürük ve aksırığıyla havaya birçok damlacık saçıldığını, konuşurken 200-300, öksürürken 4 bin damlacığın havaya karıştığını kaydeden Prof. Dr. Büke, ''virüsü taşıyan kişi öksürüp hapşırırsa, 4 metreye kadar hiç temas etmeseniz bile size bulaşabiliyor. Havaya saçılan partiküller havada uzunca bir süre kalabiliyor ve bunların solunmasıyla solunum yoluyla kişiye geçiyor'' şeklinde konuştu.

Bunun dışında öksürük ve hapşırık sırasında mikrobun göz mukozasına yerleşerek de hastalığın bulaştığını belirten Prof. Dr. Büke, ''yine eller, yakın temas çok önemli. Bu nedenle hasta kişilerin mutlaka izole edilmesi, toplu bulunulan yerlerden uzak durması, maske takması lazım. Mutlaka sık sık ellerin yıkanması gerekiyor'' dedi.

Okullar, sinemalar, ulaşım araçları gibi topluca bulunulan yerlerde riskin daha fazla olduğuna işaret eden Prof. Dr. Büke, ''bütün vatandaşlarımız sık sık el ve yüz yıkamayı bu dönemde daha fazla önemsemeli. Öpüşmeye, tokalaşmaya biraz ara vermeliyiz. Hastalık bulaştırma bilinciyle, hastaların, öksüren kişilerin maske takması, öksürüp aksırırken mendil kullanmanın alışkanlık haline getirilmesi lazım'' diye konuştu.

Prof. Dr. Büke, Türkiye'de gerekli önlemlerin olabildiğince alındığını, Sağlık Bakanlığının bu konuda ''uyanık'' davrandığını söyledi.

-HASTALIĞIN TEDAVİSİ MÜMKÜN-

Domuz gribine yakalanan kişilerin tedavisinin mümkün olup olmadığının sorulması üzerine, Münir Büke şunları anlattı:

''Bereket; kuş gribi virüsleri dışında tedavisi var. Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok. 65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalıyız.''

Gribe yol açan virüslerin sürekli değişkenlik gösterdiğini, domuz gribindeki gibi genetik değişkenlikler gösterdiğinde ortaya yepyeni bir virüsün çıktığını dile getiren Prof. Dr. Büke, bu yüzden koruyucu antikorların bulunmadığını, yani şu an için aşısının geliştirilemediğini ifade etti.

-''YÜKSEK ATEŞ, VİRÜSLERİN ÖLÜMÜNE YOL AÇIYOR''-

Prof. Dr. Büke, hastalıkla birlikte ortaya çıkan yüksek ateşi düşürmeye çalışmamak gerektiğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

''65 yaş üzerindeki kalp akciğer rahatsızlığı olan kişilerde, küçük çocuklarda, hamile kadınlarda ateşi düşürelim. Ama sağlıklı olup grip olanlarda ateşi düşürmememiz lazım. Ateş insana rahatsızlık veriyor, metabolizmayı hızlandırıyor, kalp atışlarını artırıyor, ama bunun yanında virüslerin ölümüne yol açıyor ve vücudun direncinde önemli işlev görüyor, bir çeşit savunma mekanizması gibi işliyor. Vücut 41 dereceye kadar dayanır, 4 saat kadar 42 dereceye dayanır. Mesela ben grip olduğumda ateşimi daha da yükseltirim ve 5-6 saat içinde bu iş biter. Eskilerin hastayı ''terletme'' metodunun mantığı da budur zaten.

Bu nedenle parasetamol dediğimiz ateş düşürücüleri kullanmamak gerekiyor, ateş düşürülecekse fiziki yöntemleri kullanmak daha iyi. Çünkü parasetamol içeren ilaçlar virüslere karşı antikor oluşumunu engelliyor ve virüslerin çoğalmasını sağlayarak hastalığın tedavi sürecinin uzamasına yol açıyor.''








Bu haber 446,429 defa okundu.





Yorum ekleYorum ekle


Yorumlar (486)
  • bilge / 6 Ocak 2012 20:46

    domuz gribimiyim

    öksürüyorum ve diyaframda hafif ağrı var
  • Barış Çakır / 25 Şubat 2011 14:02

    Dün Gece

    Dün geceden itibaren şidetli baş ağrım var gözlerım in ici ağrıyor burun tıkanıklığım var terlemem hafif gözlerimi kapatığım zaman yanma his ediyorum.......
    Ne yapmam gerekiyor..???
  • hilal / 7 Şubat 2011 18:19

    yeter artık.. !!

    ya bu ne böyle yeter artık 4 senedir durmadan yeni bir hastalık çıkarıyorlar ( kuş,domuz,at,keçi gribiymiş..) nasıl yapsak da türkiyenin ekonomisini düşürsek sırf domuz gribi yüzünden aşı maşı alınacakmış diye bir sürü para gitti herkes de yaptırmadı o kadar aşı heba oldu yeter artık kanmayalım bu oyunlara herbiride bir sene sürüyo hiç bişey olmadan bitiyo bildiğimiz gribi sokmadıkları hayvan kalmadı bu ne ya... !! ekonomi düşmanlarının işi bu zaten ben Ostim inde normal bir patlama sonucu bu hale geldiğini düşünmyorum bu patlamanın da ardında bi oyun var ama hadi hayırlısı..
  • nilgün melek / 23 Mart 2010 18:21

    süper

    yha ben böyle şeylere çok merak sarmıştım öğretmenimiz de ödev verince araştırdım ve çok işime yaradı çok tşk edrm :))))):)))):))))):))))):))))
    daha çok bilgi istiyorum :D
  • yankı keskin / 14 Mart 2010 17:15

    domuz gribi

    hepsi yalan çıktı inanmıyorm
  • büşra yıldız / 18 Ocak 2010 21:40

    .seneye hangi grip var...........

    merhabalar... ben hemşireyim.. arkadaşlar insanları öle bir korkutmuşlarkii insanları korkutan şey DOMUZ ama grip normal bir griptir sadece imnsanların dikkar etmesi olan nokto eller sık sık yıkanmalı öpüşme v. gibi temaslar yapılmamalı c vitamini alınmalı korkulacak harhangi bişi yok biraz türk milleti abartıyo
  • hilaL.. / 9 Ocak 2010 16:42

    ....!!

    aman yarabbi neler oluyor bize.....
  • muro özen / 2 Ocak 2010 14:05

    acaba ?

    Şimdi bnde 1 gece ateşlendim ertesi gün doktoro gittim ilaç felan verdi ama şuan bişy'm yok ama bi gün öncesinde iş yerinde çok çalışmışdım onun yorgunluğu war acaba şüphe lik bi durum warmı Lütfen Cvp İstiorum ...
  • bekir can meracn / 19 Aralık 2009 14:48

    domuz grbimiyim

    acaba ben domuz gribimiyim halsizlik var isal da var grip var?
  • hayriyee / 18 Aralık 2009 18:29

    annem galiba....

    bu site için teşekkürler annemin halsizliği,baş ağrısı beni korkuttu ve böyle bir araştırma yapmaya karar verdim
  • cevahir kardelen / 14 Aralık 2009 15:08

    Şimdi domuz gribi olduk diyelim. Bu musibet dua okuyarak geçer mi? Cidden soruyorum! Geçer derseniz uygulayacağım.
  • deniz yılmaz / 14 Aralık 2009 15:07

    bnm geçende bi arkadaşım domuz gribine yakalandı.....ve bnde tetbirli olmak için böyle arştırmalar yapıyomm....
  • deniz yılmaz / 14 Aralık 2009 15:05

    süper

    bn ödevim için araştırdım ve bana çok yardımcı oldunuz thanssss:)
  • şirinkız / 14 Aralık 2009 14:48

    alah kimsenin başına vermesin

    ben gripim amas domuz deil
  • Ceren / 8 Aralık 2009 18:24

    Ahkam kesenler!

    ya bu ahkam kesen vatandaşlara ne oluyor Britan Gökhan Ünver adında(adını yanlış hatırlıyor olabilirm) vatandaş sanki doktor profesor gibi ahkam kesmiş okulunu okumuş üzerinde araştırma yapmış denemiş test etmiş kitap yazmış gibi aşıyı kötülemiş te kötülemiş..şunu söylüyorum aşı konusunda tam olarak bir kararım yok benim şu an tek dinlediğim doktorlar ve bu konuda uzman kişiler..halk çıkıp ta insanları korkutup aşı ve domuz gribi konusunda nutuk atmasınlar insanları yanlış yönlendirmesinler nokta!
  • ......... / 5 Aralık 2009 17:36

    bende domuz gribi oldumm

    yaa korkacak bişe yok insanları korkutan domuz ismi bence, bildiğimiz grip işte!!! bende şu an hastalığın 3. günündeyim o kadarda korkunç tablolar yok önemli olan beslenme we ilaçları düzenli kullanmak... haa bide toplumu bilgilendirmek millet korkudan ölüyo yaaa
  • samara / 4 Aralık 2009 10:53

    NE YAPMALI KIME GUVENICEZ!

    dün erkek arkadasım aniden hasta olsu bogaz agrısı fazla olmasada ates oksuruk burun akıntısı ve halsızlık vardı..c vıtamını corba benzerı seyler verdım ..bugunde ben hasta oldum bogzım agrıyoratesım yok ama bas agrım brun akıntım ve halsızlık var..doktora gıdelım dıyorum karantınaya allırlar dıyor..uzerımızde ılac denerlermıs..yorumlarda hastahaneye almadılar domuz grıbı olunca dıe bısey okudum cok uzuldum..eger bu hastalıgı cıkaran gercekten bırılerıyse lanet okuyorum herkesın huzurunu kacırdılar..doktorlara bbıle guvenemıyoruz..ne kadar zavallı gorunuyoruz...
  • Gökhan ÜNVER / 3 Aralık 2009 04:05

    aşı münasebeti

    arkadaşlar.. Aşı'yı tavsiye etmiyorum ! var sayalım ki aşı oldun.. domuz gribi dediğiniz şey bulaşmıyormu sanıyorsunuz ?? hatta aksine aşı olduktan sonra bir daha aşı olamıyorsunuz bazı verilen ilaçları kullanamıyorsunuz ! ondan sonra allaha emanet ediyorsunuz kendinizi .. domuz gribi vakası görünmeden neden domuz gribi aşısı oluyorsunuz yahu ! Grip Aşısı gibi birşey değil ki bu ! Aynı şeyler değil !
  • Gökhan ÜNVER / 3 Aralık 2009 04:02

    bence korkulacak birşey yok..

    Arkadaşlar.. öncelikle arkadaşım Domuz Gribi oldu.. geçirdi .. geçmiyor diye birşey yok.. sadece kendinize bakmanız gerekiyor.. çok dert etmeyin. ve unutmayın ki hastalık psikolojik birşeydir.. kendinizi psikolojik olarak hasta hissetmezseniz hasta olmazsınız ( aids vb. hastalıklar dışında ) kısacası yormayın kafanızı böyle şeylerle belirtileri hissederseniz doktora gidin hemen ve hastalığınızı geçirin bu kadar .. hatta ben domuz gribini ilaç satışları artsın diye yapıldığını düşünmekteyim ..
  • kamil / 2 Aralık 2009 17:09

    harbici bittik

    ben anlamadım şu anda domuz gribinin belirtilerini araştırıyorum herkes farklı söylüyor Allaha emanet yaşıyoruz.ölüyorum
  • hasan dönmez / 1 Aralık 2009 21:29

    aşıolun korkmayın

    herkese meraba bu virüsten bendekorkuyorum ama artık korkmuyorum çünkü bende aşıolucam ve herkesin olmasın istiyorum çünkü hepimiz olursak virüs ortadan kalkar yani aşıdan hiçbirşey olmaz ne felç bırakır nede başka hastalık aşıolalım bide unutmayalım ellerimizi bolsuile yıkayıp uzaktan selamlaşalım hadi herkes aşıya
  • cengiz aslan / 30 Kasım 2009 14:50

    işinize bakın....

    ya 21 yy ınsanı ne korkak olmus ölümden sundan bundan hanı ınanc !! ha tedbırı al takdır allahtan yenı dunya duzenındekı bu bıyolojık vırusler bızım ürünümüz bızım virüsler bunlar ektiğimizi biçiyoruz.. ama bu kadar korkmayın dunyaya kazık mı cakıcagız allah askına ya söyle ya böyle her nefis ölümü tadacak eger sıkı bakarsanzı kendınıze ınanın virüs hikaye en üstün şerefli mahluk bız ınsanız unutmayın
  • ali veli / 30 Kasım 2009 09:52

    kimlere...

    Sayın Nur Hanım, Münir Hoca astım hastası olanlar öncelikli tedavi edilmeli diyor. kronik hastalğı olanlar, kalp akciğer hastaları vs...
  • hıcran arısoy / 30 Kasım 2009 03:32

    allah hepımızı korusun ınsallah

    yorumum doktorumuza tesekkur etmek olsun,ama ben almanyadan tırkıyeye tatıle geldıgımde kızımı vırus kapmıstı adıda norov vırustu,turkıyede hıcbır doktor anlamadı,eger ben gerı donmeseydım belkıde kızımı kaybedecektım,ama allaha sukur ıylestı,sadece su var burada antıbıyotık kullanmayın,bol bol su ıcın,ınsallah gecer.
  • sevde özdemir / 29 Kasım 2009 23:43

    domuz giribine yakalınan arkadaş

    arkadaşım ilk başta öksürük miğde bulantısı isal baş arısı vardı .bizde hemen hastaneye götürdük alahtan bize bulaşmadı doktorlarda artık hastaya doğru dürüst bakmıyor aslında domuz gıribi diye bir hatalık yok milleti telaş etmek icin domuz gribi vakasını cıkardılar yakındada at gribi cıkar aman hiç inanmıyorum böyle şeylere.işte sonuçta milleti kandırıyorlar.
  • kardelen konmaz / 29 Kasım 2009 14:24

    pratik önlemler

    Kızıma gribal enfeksiyon dediler,ağrı kesicı ateş düşürüçü ilaç verip yolladılar.Buğün 5. gün daha iyi atlatıyor hastalığı. Rahat atlatmasının nedeni ise burnunu sürekli tuzlu su ile yıkamamız ve ılık süt vermemiz oldu,bunun yanında dut pekmezi ,nar suyu ile destekledik.C vitamini takviyeside gerekli .İşte bunları yaparsanız hastalık daha kolay atlatılıyor birde bol bol dinlenmek iyi geliyor. İşte size aşıdan daha iyi tavsiyeler vucut böylece asılanmadan bağışıklık kazanmış oluyor. herkese tavsiye edilir, hepinize geçmiş olsun.
  • mertan özeldiz / 28 Kasım 2009 19:14

    başbakanımız bu devletin yetiştirdiği beslenme uzmanlarının tavsiyelerine uyupta o vitaminli mineralli gıdaları tüketiyor da.bu ülkenin bireylerinin kullanması için o kadar para harcanıpta getirttirilen o AŞILARDAN niye kullanmıyor buda tartışılır bence...
  • özlem ünal-celik / 28 Kasım 2009 00:20

    schweinegrippe

    Basbakan ben olmam diyor ama....neye güvenerek?! onun aldigi doping iceceklerinin yarisini almiyoruz (sebze sulari, meyve sulari,multivitaminler + beslenme uzmanlari),,,immunsistemine güvenen asi olmasin bence...ama cocuklara üzülüyorum ben....cocuklar ne olacak? rabbim yardimicimiz olsun ve kurtarsin bu illetten! güclendirsen kuvvetlendirsin bünyelerimizi insallah.
  • şahin ÇAKIROĞLU / 27 Kasım 2009 23:44

    NEKADAR DALGAYI SEVEN EĞİTİMSİZ İNSANLARIZ

    BURADKİ BÜTÜN YORUMLARI OKUDUM YAZIK BİZE KİMİNİZ YOK AMERİKAYI NEDEN KORUYOSUN YOK BUNDAN KORKMAYIN YOK SÜT İÇİN YOK BİZ TÜRKÜZ BİŞEY OLMAZ SAÇMA SAPAN İNSANLARDAN BAŞKA Bİ BOK DEĞİLİZ ŞURADA İSTER BİYOLOJİK SİLAH OLSUN İSTER NORMAL VİRÜS BU İNSANLARIMIZA KÜÇÜK ÇOCUKALRIMIZA BULAŞTI VE RİSK TAŞIYOR İNSANLAR ÖLÜYOR BURDA BU ŞEKİLDE SALAKÇA EĞLENMEYE ÇALIŞAN İNSANLAR SİZİN KARDEŞİNİZ ABLANIZ ANNENİZ BABANIZ YADA ÇOCUĞUNUZ BU HASTALIKTAN ÖLSEYDİ BU ŞEKİLDE APTAL APTAL KONUŞABİLECEKMİYDİNİZ BİRAZ İNSAN OLUN YADA EN AZINDAN ÖYLE GÖRÜNÜN YAZIK BU BÜYÜK BİR SORUN VE NEREYE GİDECEĞİ BELLİ DEĞİŞL BİZİM BU KONUDA NE YAPABİLECEĞİMİZİ PAYLAŞMAMIZ GEREKİRKEN BUNLARI YAPMAYIN BAŞINIZA GELİR ONDAN SONRA ANLARSINIZ AKLINIZI BAŞAINIZA ALIN ALLAH BAŞINIZA VERMESİN....
  • aynur karacan / 26 Kasım 2009 02:17

    domuz gribi aşısı

    bu aşı hakkında tam bişi söleyinde millet rahat etsin
  • ceren erkan / 25 Kasım 2009 16:21

    pof

    abarttıldıkça abartılıo insanları deney olarak kullanıosunuz civalı en ucuz iğne getiriyosunuz bundan yıllar önce böle bi hastalığa rastllanmadı şimdi nerden çıktı toplu katliyam resmen yok deli dna yok kuş yok tavuk gribi yakında at gribide gelir bütün hayvanların gribini koyarsınız
  • nur / 25 Kasım 2009 14:50

    panik

    benim astım hastası 10 yaşında kızım var.aşı yapmayı düşünmüyorum.aşının yan etkilerinden çok korkuyorum.sonuçta kimse ne olacağına dair net bir şey söylemiyo.yan etkiler ileriki zamandada ortaya çıkabilir.hastalıktan korkmuyorum.Allaha sığınıyoruz.medyanın büyük payı var.insanın gözüne gözüne sokuyolar.
  • selen / 25 Kasım 2009 14:42

    d.gribi

    bence medya bunu çok abartıyor.medyaya bakınca inanın bende çok korkuyorum.şöyle bi düşününce grip her zaman vardı zaten.belirtileri bile aynı.sanki hiç kimse hayatında grip olmamış gibi davranılıyo.bir paniktir gidiyo.hastanede ölen her kese d.gribinden öldü deniyo.hiç inandırıcı gelmiyor artık.
  • selda almanya / 24 Kasım 2009 19:49

    hasan kardese

    öncelikle domuz gribi olanlara allahim acil sifalar versin.hepinize gecmis olsun.hasan kardes gecmis olsun cocuklariniz domuz gribi teshisi konmus.benimde cocuklarimda iki oglumda domuz gribi vardi cok sukur atlattik.yapmaniz gereken dinlenmesini saglamak kalkmasin yatsin c vitamini alsin sebze turleri yedirin tavuk corbasida iyi geliyor ben tavuk corbasi yapip yedirdim iceceklerini ilaclarini verdim allahimin izniyle simdi iyiler
  • MAHMUT DEMİR / 24 Kasım 2009 19:39

    KONUSUZ

    BEN DOMUZ GRİBİ OLDUM GALİBA: 9 BELİRTİLER HEP BENDE VAR HAKKINIZI HELAL EDİN:s:s:s
  • hasan yigitsoy holanda / 23 Kasım 2009 20:05

    cok korkuyorum

    sayin hocam 2 tane kizim var kucuk 2 buyuk 7 yasinda buyuk kizim surekli oksuruyor fakat yemesi icmesi iyi kucuk kizim birden kusmaya basladi atesi 39 cikti sonra dokrora goturdum doktorun demesine gore domuz giribiyimis hastaneye almadilar benim ne yapmam lazim hic bilmiyorum atesi daha fazla olursane yapmam lazim alah askina bize yardimci olurmusunuz
  • yasemin kole / 23 Kasım 2009 15:04

    domuz gribi

    meraba daha önce her domuz gribi ateş yapmıyo diye duymuştum acaba bilgisi olan varmı ateş hariç diğer belirtiler var büyük kızım okula gidiyor ve okulda hasta olanlar varmış,küçük 1.5 yaşında üçümüzdede balgamlı öksürük var şiddetli baş ağrısı ve mide bulantısı acaba doktora gitmelimiyim?
  • efe maslı / 23 Kasım 2009 12:36

    domuz grip ilişkisi

    jale tezcan / 20 Kasım 2009 22:25 Jale hanımın Amerika yı neden bukadar savunduğunu anlamamakla beraber (kendisi cocacola ortaklarından galiba :) ) bahsi geçen grip hastalığının domuzlarla ilişkisinden de habersiz (veya öyleymiş gibi davranıyor). Hatta habersiz olmakla birlikte Domuz gribinin insanlarda görülen mevsimsel griple domuzlarda görünen grip türüne neden olan virüslerin etkileşiminden kaynaklandığını belirten bilim insanlarını tek başına yalanlayabilecek kadar ekonomik bilgiye sahip. Bu açıklamalar ancak ruhsatsız domuz çiftliği işletmecilerinden gelebilir.
  • yeşim akyüzler / 23 Kasım 2009 11:41

    "DOMUZ GRİBİ"

    BENİM ARKADAŞIMIN ÇOCUĞU BUGÜN "DOMUZ GRİBİ"OLDU.DAHA DÜN GÖRÜŞMÜŞTÜK .BİRŞEY OLUR MU BENİM ÇOCUKLARIMA?
  • veysel dalkilic / 23 Kasım 2009 11:03

    yahudi oyunu

    demek domuz dribi varmis-kus gribi-kene isirmasi....ya biz artik bu numaralri yemiyoruz.hollanda yeni bi ilac üretmis piyasaya sürdü etkisini görmek istiyor negatif ve pozitif olarak.sadece bu ilactan 8milyon adet türkiye satin almistir ve fiati 3 ile 8 dolar arasinda satiliyor.grip -yüksek ates-nefes darligi...ya bunlar var olan hastaliklar zaten,ismi neden domuz gribine dönüsturuldu.mevsim degisikligi nedeniylen hastaliklar cogalabilir vucudun bunyesine göre.özelliklen grip hastalig cocuklarda cokca görulen bi gecici hastaliktir.sadece önlemini alalim yeterlidir.yahudinin ilacina ekmek paranizi vermeyin.saygilar
  • gül / 22 Kasım 2009 23:54

    bunalıma girdim

    hergün televizyonda aynı şeyler 2yaşında oğlum var aşı yaptırmadım ama korkuyorum artık tek çare evden dışarı çıkmıyoruz
  • hasan çalı / 22 Kasım 2009 22:31

    seneye hangi grip var

    ya hızımı alamadım, çok merak ediyorum seneye hangi tip hayvan gribi var sırada acaba, hani bilelimde belki bende ilaç üretirim ona karşı şimdiden araştırmış olurum.

    şu bi gerçektir ki dünyada hep ülkeler bir birlerinin kuyusunu kazmaya çalışmıştır çıkar kavgası sonuçta, şimdi geldigimiz noktaya bakalım silahlar bırakılmış ama yerini biyolojik savaş almıştır bu gerçegi kimse görmezden gelemez, seneye ayı gribine hazırlık yapalım bence.
  • hasan çalı / 22 Kasım 2009 22:23

    grip

    domuz gribi diye bişey yoktur bunlar sırf ilaç firmalarının ekonomik krizden çıkışını saglamak için üretilmiş dedikodulardır, eger öldürücü bi grip mikrobu varsa onuda ilaç firmaları üretmiştir bence, bugün hastaneye gittim doktorun tavsiyesini söyleyeyim, sogan+sarımsak tüketmemizi ayrıca bol bol c vitamini dogal yollardan bu kadar basit.

    bu arada sırf firma kurtarmak için saglıgımızla oynayanları kınıyorum saglıgımız ne bi oyuncak nede kriz atlatacak olan firmaların malzemesi olamaz.

    sayın başbakanım, size bu millet inanmış güvenmiş siz aşı olmuyosanız kimse olmaz en azından size inanalar olmaz bende onlardan biriyim.
  • domuz gribi / 22 Kasım 2009 22:19

    domuz gribi

    güzel bir konu olmus tesekkürler.http://www.domuz-gribi.gen.tr/
  • esin yılmaz / 22 Kasım 2009 20:14

    domuz gribi

    ne hallerdeyiz türkiyemmöksürüyorum ateşim var domuz gribi miyim ev halkı panikk ofof
  • ecrin demir / 21 Kasım 2009 17:18

    türkiye gercekleri

    ya arkadaslar biz artık alıstık bunlar türkiyenin gercekleri her sene baska bi hastalık cıkarıp olay yapıyolar bunu örneğin gecen sene kus gribi dediler tavukları katlettiler yani şimdide domuz gribine sebep olan insanları mı katledecekler!!!!
  • asiyim / 21 Kasım 2009 01:45

    ...

    2 gün içinde birden bire öksürük titreme karın ağrısı boğazda yanma ve kan tükürme meydana geldi birden bire ortaya çıkan bu duruma anlam veremedim,8,9 ay önce zatüre geçirmiştim,hastanelerdekilerde bu durumdan şaşırmış durumda domuz gribi başlangıcı diyip geçiştiriyorlar h1n1 değil diyorlar bence doktorların çoğuda bu konuda tam bilgili değil ellerindeki imkanlar yeterli değil,bir kere ateşi olan insanlara test yapmak zorundalar aşıyı vurdurmak isteyenleree bedavadaa niye test yapılmıyoo denek değiliz-normal grip aşısı bile ücretliyen-kaldıki yan etkisi çok yüksek ve türkiye 4.derecede risk grubunda çokta korkmamak lazım,diye düşünüyorum Zaten eski sağlık Bakanı yanlış değilsem OSman Durmuşta gayett güzel açıklamıştıı neyin ne olduğunuu,..!
  • jale tezcan / 20 Kasım 2009 22:25

    h1n1

    Sn. Sinan TÜRK (17 Kasım 2009 22:35), iyi niyetle fakat dogrulugu tartisilir bolumler iceren bir yorum birakmis. Sirayla gitmek gerekirse,"kuresel krizden gordugu zarari telafi etmek icin h1n1 virusunu ve asisini yayan ABD" mealindeki iddia sadece bir komplo teorisi. Somut bilgi ve delil olmadikca bu tur spekulasyonlari yaymanin toplum sagligina ve hastaligin kontrol altinda tutulmasina hicbir faydasi yok. Ekonomik anlamda da rahatlikla curutulebilir bir iddia, zira bu tur salginlar yaratmanin, asilarini cikarmanin hicbir ulkenin (altini ciziyorum ULKENIN) ekonomisine katkisi olmaz: aksine hem kamu butcesine hem de saglik ve sigorta sektorlerine orta-uzun vadede zarari dokunur. Ikincisi h1n1 asilarini kuresel sermaye sahibi sirketler uretiyor; bu cagda hicbir buyuk sirket sadece 'amerikali', 'alman', 'fransiz' vs degil. Japon bildigimiz Sony, Amerikayla ozdeslestirdigimiz Coca-cola da dahil. 3. olarak, baska turden grip virusleriyle mucadele eden antikorlar bizi h1n1'e karsi da koruyabiliyorsa, nasil bu kadar insan kitleler halinde hastalaniyor? "Zaten grip/soguk alginligi gecirdiyseniz vucudunuz buyuk ihtimal hazirliklidir, koruma saglayacak antikorlar uretebiilir" turunden yorumunuz yanlis anlasilmaya musait. Ayrica neden A, D, K vitaminlerinden bahsetme ihtiyaci duydugunuzu anlamadim- bunlar zaten gribal enfeksiyon vb hastalik durumlarinda bahsi bile gecmeyen, yararlari/zararlari ayrica konusulmasi gereken vitaminler.

    Korunma konusundaki en cok atlanan husus: kamuya acik alanlarda gerekmedikce yuzeylere temas etmemek. Banka/hastane/devlet dairesi vb yerlerdeki bankolara dokunmamak, yaslanmamak; palto vb kisisel esyalari baskalarininkilerle temas edecek sekilde asmamak (ornegin restoranlarda vb yerlerde portmantoya vermemek), sIk kullanilan sahsi esyalari paylasmamak (cakmak, kalem, telefon, ofis malzemeleri) onemli. En cok ve sIk dolasan seyin para oldugunu dusunerek parayla temas ettikten sonra el yikamak da alinmasi gereken bir onlem.

    Son olarak, HALA domuz gribinin domuzla ilgili oldugunu sanan vatandaslarimiz varsa, onlara da acil sifalar diliyorum. Zira bu cagda cehaletin bu kadari dupeduz hastalik.
  • pembe / 20 Kasım 2009 17:34

    h1n1 virüsü

    son okuduğum yorumda,kişi hem çocuğunun hemde kendisinin domuz gribine yakalandığını yazmış. merak ettim ,acaba bu teşhisi kendisimi koymuş ,yoksa bir doktormu.çünkü hepimizde çok iyi biliyoruz ki.öyle her grip oldum diyene ,h1n1 testi yapılmıyor.özel hastanelerde yapılan testlerde güvenilir değil.zaten yasaklanmış olması lazım.benim kızımda hastalandı,daha önce hiç 41-42 dereceleri görmemiştik,üstelik ateşi hiç düşmüyordu,çok korktum.yaşadığımız yerin en teşkilatlı hastanesine götürdüm,yinede test yapılmadı.yani domuz gribi denilmedi.evdeki herkes benzer şekilde hastalandı.dörder ,beşer gün ateşlendik, diğer bazı belirtileri de yaşadık .fakat asla domuz gribi olduk demedik .o domuz gribi olduk diyen kişinin.teşhisi kim koydu bunuda açiklaması lazım.her önüne gelen domuz gribi oldum diyemez, diyecek olursak vay halimize.[bu arada hastalığımız boyunca,başkalarına bulaştırmamak için eve kapandık .bunu da belirtmek istedim.]
  • ahmet bülbül / 19 Kasım 2009 22:28

    H1N1 Virüsü

    7 yaşındaki kızım geçen hafta domuz gribine yakalandı. yüksek ateş yaklaşık 3 gün sürdü. ateş düşürücüler ve ılık duşlarla 39 derecede sabit tutmaya çalıştım. çünkü dahada ateşi yükseliyordu. sürekli yanında olduğumdan bana da bulaşmış oldu. benim ateşim fazla yükselmedi. 38.5 dereceden yukarı çıkmadı. ancak bende geceleri uykudan uyandıracak şekilde nefes alırken ciğerlerime hava gelmeme durumu hissettim. yoğun değildi problem olmadı. ikimizde de yaklaşık 3 gün yüksek ateş devam etti ve 4. gün ateş normale döndü. şu an hastalık belirtisinin 6. günündeyiz. ikimizde de 4. günden itibaren balgamlı öksürük başladı. sürekli öksürüyoruz.
  • CICEK BERRA / 19 Kasım 2009 22:19

    SLM

    BEN YURT DISINDA KALIYORUM. HAMILE VE BIR COCUK ANNESIYIM. BUGUN KIZIMIN OKULUNDA DA BU VIRUSUN CIKTIGINI OGRETMENLER BIZE AIKLADI. HEMDE BENIM KIZIMIN SINIFINDA. NE YAPACAGIMI BILMIYORUM. DOKTORA BAS VURDUM. AMA NE YAZIIKKI ICIMI RAHATLAYACAK BIR COZUM ALAMADIM. TEFSIYELERINIZE IHTIYACIM VAR. NE YAPMALIYIM????
  • Sinan TÜRK / 17 Kasım 2009 22:35

    H1N1

    Öncelikle bu domuz gribinin ticari yönüyle kullanımını kınıyorum.Eskiden antibakteriyel olan el temizleme jellerinin etiketlerini birde antiviral yazısını ekleyerek satışa sundular.içerik aynı ve milletimizde korkuyla bu tip ürünlere saldırıyorlar.Yazılardan birinde dikkatimi çeken bir şey oldu.Aşıların piyasaya sürülme süreci 2 tıl gibi bir şey diyorlar.Evet bu doğru bir kavram ancak hangimiz domuz gribi aşısının 2 yıldır planlanmayan bir oyun olduğundan eminiz.Yaklaşık 1.5-2 senedir küresel ekonomik kriz var.Bundan en çok etkilenen ülekelerin başınıda A.B.D çekmiyor mu.Peki H1N1 aşısını bize pazarlayan kim?Bu aşı belki 2 yıldır planlanmıyor ve yan etkilerininde ciddi ve bolca görünmesi buna ispat niteliği taşıyor açıkçası.Ancak aşılar hastalıklara karşı koyan bir savunma mekanizmasıdır.Hasta olduktan sonra bir fayda sağlamaz ve bu virüsler şu an tüm dünyayı sarmış durumda.Herkes hemen hemen her gün belirli bir kalabalığa giriyor.Öğrenci olsun çalışan olsun belirli bir kitle içerisinde bulunmakta.Ve bu virüsle her gün karşılaşmaktayız.Bu hastalığı hafife almak istemem ancak daha önceden çok ağır gribal enfeksiyon geçirenler ya da solunum yolunda rahatsızlıklar yaşayan kişilerin bu konuda rahat ve bir o kadar da tetikte olmaları gerektiğini söylemek isterim.Antikor üretimi vücudumuz tarafında devamlı yapılmakta ve daha önceden gribal enfeksiyon geçirmiş hastalarda H1N1 e karşı koyabilecek niteliğe yakın antikorlar zaten mevcut.Hastalığı önleyebilecek kadar etkili bir savunma mekanizması olmasada hastalığı atlatabilecek derecede antikora sahibiz.Hastalığın atlatılması ve bu hastalık sürecinin uzun-kısa ya da ağır veya hafif seyri dengeli beslenme,vücudumuzda düzenleyici rolü bulunan vitamin eksiliği bulunmama,yine düzenleyici bir etkiye sahip olan minerallerin düzenli ve dengeli tüketimi bizlerin direncini rahatlatabilecek şeylerdir.Özellikle A,D,E ve K vitanminleri yani vücudumuzda depo edilebilen vitaminlerden çok aşırı miktarda tüketilmemesini tavsiye ederim.Kararında tüketimi daha faydalı olacaktır.B ve C vitaminlerini belirli periyotlarda ve belirli ölçülerde tüketebiliriz.Hastalığa faydası olsun diye 1 kilo portakal ya da çok fazla limon yemeye gerek yok çünkü bu vitaminlerin fazlası 5-6 saat sonra idrar yoluyla vücuttan atılıyor.Atatürk de zamanında binlerce insanın ölümüne neden olan İspanyol Gribine yakalanmıştı ve atlatmıştı.Bizlerde bazı şeylere dikkat ederek bunun üstesinden gelebiliriz.Benim fikrim bu aşının ticari bir araç olarak kullanıldığından yanadır.O yüzden ailemden kimsenin aşı vurulmasını istemem ve buna karşıyım.
  • serdar durgun / 17 Kasım 2009 19:58

    yok

    ben domuz giribi olup gecirdim ama ailem hala maske takmm gerektihini söylüyor bi kere olan bidaha olurmu?
  • KORAY CAN / 17 Kasım 2009 18:19

    DOM DOM GRİBİ

    ARKADAŞLAR BENİM DİYCEM BU DOMUZ GRİBİ ET DOLABINDA DONDUĞUNU ZANNEDİP ÖLEN İNSAN HİKAYESİNE BENZİYOR.BENİMDE ÇOCUĞUM VAR 3 YAŞINDA 5 GÜNDÜR ATEŞLİ HALSİZ KUSUYOR ÖKSÜRÜYOR VEDE ANTİBİYOTİKLER CVB VERMİYOR HASTANALERDE MALAMAT OLDUK KAVGA ETMEDİĞİM HASTA YAKINI GÜVENLİK GÖREVLİSİ KALMADI MİLLET AMAN BENİM ÇOCUMDA DA ÇIKMASIN DİYE KOŞUYO AYNI BENİM GİBİ. AMA YÜZLERCE ACİLDE BEKLEYEN HASTAYA DOĞRU DÜZGÜN BAKAMIYOR DOKTOR AKLINDA OLAN 5 TANE EZBER İLAÇ YAZIP SALLIYO ARADA BİRDE DÖNER SERMAYE KAZANSIN DİYE TAHLİL YAPIYORLAR SANKİ ANLIYOMUŞ GİBİ. ECZANEDE İLAÇ KALMAMIŞ ECZACI YEMİN EDİYO GÜNLÜK AYNI İLACI SATIYORUM DİYE SONUÇ YOK KARDEŞİM.EN İYİSİNİ BEN YAPIYORUM BOĞAZINA İYİ BAK YEMEĞİ KUVVETLİ YE HERŞEYİ SORUN EDİP MEDYAYA FAZLA TAKILMA BU KADAR.HERKESE GEÇMİŞ OLSUN..
  • alı / 17 Kasım 2009 17:08

    !!

    bende asırı yorgunluk bas agrısı birazda üşüme var kolumu 1 dk havada tuttamıyorum agrıyor hemen oksürük ve nezle gibi bir sorun yok bu domuz giribi yad abelirtisi olabilirmi acaba
  • Pelin Buran / 17 Kasım 2009 15:45

    Seval Kuzucu Hanım Dikkatine

    Seval Hanım merhaba ve küçük oğlunuza çok geçmiş olsun. Bana kalırsa farklı bir hastanede yeniden muayene ettirin. Bademcik iltihabı OK ancak bu viral mı bakteriyel mi ? Bunun anlamak için CRP testi yapıldı mı ? Viral ise KESİNLİKLE antibiyotik kullanmamanız gerekir.
  • memati / 17 Kasım 2009 14:49

    banadami geldi ne

    Birkacgun once uyandigimda,butun kemiklerimin agridigini hissettim hani antremansiz mac yapar ertesi gun adim bile atamazsiniz ya iste ayni oyle usume titreme yuksek ates bunlar yok ama burun tikanikligi ve birazda bas agrisi aceba bu illet banadami musallat oldu yeminederim doktora gitmeye korkuyorum,
  • Erdem Gök / 17 Kasım 2009 11:01

    H1N1

    ßende Domuz Gribi Kene ısırması hepsi war ZaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaxD
  • hasan demir / 17 Kasım 2009 08:40

    bağışıklık sistemi

    bence bu virüsten bu kadar korkmayalım.öncelikle bağışıklık sistemimizi güçlü tutalım ve temizliğe çok çok önem verelim.bazı araştırmalar yaptım.BETA-GLUKAN isimli bi maddenin bağışıklık sistemini kuvvetlendirmede çok etkisi olduğunu öğrendim.vücuda hiçbir yan etkisi olmayan bu madde ekmek mayasından elde ediliyormuş.özelikle kış aylarında hergün düzenli olarak kullanıldığında vücut direncini artırarak hastalıklara karşı etkin bi koruma sağlıyormuş.çocuk ve yetişkinlerde güvenle kullanılabiliyormuş.ben bugün ilk iş bi eczaneye danışıp çocuklarıma ve kendimize kullanmaya başlıyorum.herkese sağlıklı ve temiz bir yaşam dileklerimle...
  • Bahadır Öztürk / 16 Kasım 2009 19:31

    GIT KOPRUDEN ATLA

    aydan / 6 Kasım 2009 22:44d.gribi
    acaba diyorum geleceğe yonelik bir çozüm olarak bu hayvanlar kısırlaştırılsa oldürülse yani nesli tüketilse faydalı olmazmı.ne faydaları varki zaten eti yenmez sütü içilmez .zararından başka neyini gordük zaten dinimizcede haram hayvanlar.aman hayvan severler zıplamasın bence insanın değeri hayvandan daha yüksek.tedbiri alıp takdiri ALLAHa bırakalım inşallah bişey olmaz...

    SIZE DIYEBILECEGIM TEK SEY BUNU SOYLEYECEK KADAR BILGISIZ OLDUGUNUZ...DUNYADA BIR EKOLOJIK DENGE VAR...ARASTIR OGRENDE GEL KOCUM..FAYDA DEMEK ET YE SUT ICMI DEMEK IYIMISINIZ SIZ BIRAZ ARASTIRMA YAPIN OYLE GELISIGUZEL KONUSMAYIN BI BILGI CERCEVESINDE KONUSUNDA REZIL OLMAYIN DERIM
  • gulehasret / 16 Kasım 2009 17:46

    bizim turk medyasi abartiyor

    bence bu ilac sirketlerinin yaptigi bir sey bol para kazanmak dertleri medyada bunlara destek veriyor ozellikle bizim turk medyasi .baska ulkelerde hastalik ciksa bile bukadar abartilmiyor insanlari korkutmamak icin endiseye salmamak icin, bizim turk medyasida bizleri pisikolojik olarak cokertiyor hastalananlara gecmis olsun rabbim hakkimizda hayirlisi ne ise onu versin........
  • mine / 16 Kasım 2009 17:25

    telvizyonu kapatıyorum domuz gribi yok oluyor ortada korkulacak bişey kalmıyor.yanlış anlamayın bunu korktugum için yapıyorum.
  • Seval Kuzucu / 16 Kasım 2009 16:29

    Yardım istiyorum!

    Oğlum için endişeliyim! 11 Yaşındaki oğlum cumartesi akşamı boğazım acıyor demeye başlayı. Gece ateşi 38,6 ya çıktı. Ateş düşürücü şurup verdim. Ancak 15 dak. sonra kusarak şurubu çıkardı. Yarım saat sonra tekrar denedim ve uyuttum. Sabaha karşı tekrar ateşi yükseldi. Bu defa ne verdiysem çıkardı. Gözlerimin içi dışarı çıkacak sanki diyerek başının ağrıdığını söyledi. Hastaneye götürdüm. 38,4 ile girdik, iki saat sonra 38 e düştü, reçete yazıp çıkardılar. Teşhis bademcik iltihabıydı. Ancak hala çok başı ağrıyor, karın bölgesi, gözleri, göğüs ağrısı şikayeti var. Sürekli yatıyor. Ne yapmalıyım? Çok endişeliyim. Özellikle göğsündeki ağrı beni çok korkutuyor.
  • pembe / 16 Kasım 2009 01:07

    diğer yorumlara cevaben

    sevğili yorumcular, ara sıra yorumlarınızı okuyorum.fakat hayata karşı olan boş vermişliğiniz beni dehşete düşürüyor. herkes için söylemiyorum ama bazıları ,sadece boş zamanlarını değerlendirmek için okuyup yorum yapıyor. oysaki ben ve benim ğibi bir çok insanda endişe içinde.hiç kimsenin hiç birşeyi abarttığı filan yok ,yaklaşık bir ay içinde 60 kişinin ölmesi,250.000 civarı kişininde bu hastalığa yakalanması normal bi durummu sizce, malesef ben çok korkuyorom çünkü benim iki tane çocuğum var bir tanesi ilkokula gidiyor çok büyük risk altında,ikincisi ise henüz birbuçuk yaşında altıbuçuk aylık doğdu yani prematüre.dolayısıyla ciğerleri hala çok zayıf ,buda yetmez gibi geçen kış kronik bronşit teşhisi konuldu.lütfen çok rica ediyorum benimgibilerin durumunu da,öyle dalga geçer gibi yazılar yazmayın .ben bunu bir saygısızlık olarak kabul ediyorum ve esefle kınıyorum.ben ciddi anlamda çok ama çok korkuyorum.çocuklarımı çok seviyorum,onların kılına bile zarar gelsin istemiyorum.bu sebeple h1n1 hastalığını çok yakından takip ediyorum ve yeterince bilgilendirilmediğimizi düşünüyorum.gerek sağlık bakanlığı gerekse basın daha detaylı bilgi vermeli.örneğin,hayatını kaybedenlerin hangi memleketten olduğunu açıklamaları gerekiyor.insan kendi yaşadığı yerde ölüm vakası olop olmadığını bilirse ono göre hareket eder.belkide bu gizlilik,halkı daha fazla paniğe sürüklüyor.eğer bu konuda bir girişimde bulunan olursa,bende destek olucam.çünkü bu karanlık,bu bilgisizlik beni çok korkutuyor.eğer bilirsem ,bu kadar korku ve panik yaşamam diye düşünüyorum.allah önce çocuklarımızı,yaşlılarımızı,fakir fukaramızı ve sonrada onlar için bizleri korusun.allaha emanet olun.
  • tala / 15 Kasım 2009 20:04

    bilemem artik

    arkadaslar benim bir doktor tanidigim asi olmiyacagini söyledi.cocuklarinada yaptirmiyacakmis.Bu domuz gribi asisiinin cok acil olustugunu söylüyor.Normalde bir asinin piyasaya sürülmesi iki seneyi buluyormus.

  • nilgün öztürk / 15 Kasım 2009 15:51

    ateş

    merhaba benim 5 yaşındaki oğlumda 2 haftadır ateşli
    iğne vurunduk antibiotik içtik ama hala boğazlarımız iyileşmedi yine ateşleniyo ilaç veriyorum ne yapmalıyım yani ilaç vermeyelimmi şaşırdık kaldık allah herkese acil şifa versin fikriniz varsa lütfen
  • sevilnur taşar / 15 Kasım 2009 14:57

    aşşıı vurunmalımı? vurunmamalımı?

    arkadaşlarr aşııı tedavii etmezz sadece koruyucudurr... gripp olduktan sonnraa aşı vurunmamnınn alasıı yokk.. en iiyisii hemnn şimdii vurununn ltfnn yann etkileri var diorlarr ama bunlarrr 2 veya 3 gnn içerisinde olan hastalıklarr yanii 2.3 gün sonraabu hastalıklar geçer.. ltfnn aşııyıı bir an önce vurununn şuann bende gribimm ve öksürüoorummm.. hafiftenn de ateşimm varr acaba domuzz gribimiyimm diee de şüpheleniorumm cevabıı olan kişiler ltfnn yazsınnn..
  • bilgecem / 14 Kasım 2009 22:55

    grip desem grip değil

    Üç gün başağrısı ve bulantı çektik oğlumla beraber.Ona imuneks ve vitamin takviyesi yaptım hafif öksürüğü vardı öksrk şurubu verdim... Dört gündür halsiz yatıyorum.Başağrım geçti. Ateşim yoktu öksürük vardı sadece ama bugün yoğun terlemeye ve ara ara titremeye başladım burun akıntısıda başladı.Yedi gündür rahatsızım...Bu soğuk algınlığımı yoksa hafif seyreden domuz giribimi
  • efsa / 14 Kasım 2009 22:26

    oglum anaokuluna gidiyor

    ben almanyada oturuyorum 6yasinda bir oglum var anaokuluna gidiyor ne kadarda ögretsem anlatsam olmuyor acaba maske takarakmi göndersem cok korkuyorum fikri olan bana yazsin lütfen
  • nihal aydın / 14 Kasım 2009 21:55

    h1n1

    bu hastalıktan bağışıklık sistemi çökenler ya da kısaca yoksul insanlar etkileniyor daha çok diye duydum. bir de bu aşı filan tamamen ticari.. bi oyunlar var üzerimizde ama hadi hayırlısı.. yaptırmayın aşı filan. ilaçla yok edilmek istenen bir insan topluluğuyuz biz, ve hayatımız da bu kadar ucuz işte..
  • sılam / 14 Kasım 2009 20:02

    yeter artık

    yah yetrerh arthık yah bu nEdİr yah bea birh aşıgtyaprth diyolar bi yaprth deyoh NeDiR ya yetr bir çözüm bulsahnızh artık bea benh geçipgh bulacagımh artıhkhh DOPLİNG MSJ :)
  • nilufer ecdar / 14 Kasım 2009 19:43

    domuz giribi

    ben isvecte oturuyorum esim su an girip korkuyoruz gitti hastaneye test yapmadan eve gonderdiler evde 3 tane kucuk cocuk var bilmiyoruz domuz giribi ama normal girip gercekten bu yayinlar korkutuyor insani
  • şazımant / 14 Kasım 2009 19:18

    ben

    bende domuz gribimi oldm yoqsa ne ben bu arada sasımant istanbulda oturuyorum ve 10 yaşındayım bide erkek kardeşim var adıda benrkay tıunç size buradan çok selemı var amq burasıda benim syemde kral efmdn beter oldu yeminle msnemde şu sasımant_93@hotmail.com beni ekleyin ve benim kas ağrılarıma ilaç gibi gelsinm beyler :d
  • hilal xxxxx / 14 Kasım 2009 15:24

    bu senenin gribi

    ben domuz gribine inanmıyor domuz gribi denmesinide hoş bulmuyorum.h1 n1 virüsü dense daha doğru olur bence .
  • efecan başaran / 14 Kasım 2009 13:40

    domuz gribi

    domuz gribi diye bişey olduğuna inanmıyorum. yeterince araştırılmıyor.ayrıca niye avrupada üretilen aşının içinde adjuven var
  • Figen / 14 Kasım 2009 13:05

    Fatih size son derece katılıyorum.Zaten her ne geliyorsa başımıza bu medyanın abartmasıyla gelmiyormu.Psikolojik olarak bir yıkıntıya uğratıyorlar zaten insanı..Grip olan bile acaba domuz gribi mi oldum diye hastalığı kendine çağırıyor yani.
  • hawa yılgın / 14 Kasım 2009 12:40

    sınav stresi

    simdi biz afyonda okuyoz,sınavlar da başladı kopya çekerken falanda yakalanmışım derken işte tamda busırada sardi beni bi grip telasi.acaba odacak karantinaya alınırmıyız,sınavlardan kurtulabilirmiyiz??hocalara selam ediyorum,korkmayın böyle şeylerden beya,iyi beslenin yeter:)
  • Sezer Ortaç / 14 Kasım 2009 11:54

    Abartı

    ya bundan öncede normal gripten ölen kişiler vardı ama kimsenin haberi yoktu bu medyanın abartısı evinizde dinlenin beslenmenize dikkat edin yeter
  • FATİH / 14 Kasım 2009 11:42

    NEDİR BU YA!!

    arkadaşlar valla ben bu domuz gribi denen vakayı pek önemsemiyorum sonuçta bı sekılde tedavısı var ama aşı olursun ama ılac tedavısı!!! ölecem dıye herkes korkuyo ya kardesım her domuz gribine yakalanan ölmüyoki sen ölesin binde bir ihtimal bir iki tane ölen oluyo ama anlamadığım bu medya bu olayı neden bu kadar abartıyo hergun haberlerde gazetelerde binbir yalan vaka duyuluyo... neden hep ölenleri aşı olupta yan etkisini görmüş insanları konu alıyolar bu hastalığa yakalanıpta iyileşenleri niye göstermiyolar yokmu yani bu illete yakalanıpta iyileşen var hemde yüzlerce insan... bu yuzden bu konuda medya duyarlı davranmak zorunda bence gerisi hikaye...
  • EH / 14 Kasım 2009 08:49

    Yıllardır Neden Yoktu Diyenlere

    Bu hastalıklar aslında yıllar önce vardı ama insandan insana bulaşmıyordu.Ayrıca ölümcül tehlikeside yoktu.Ama ölümlerin yaşanmasının nedeni varolan bir hastalığı çoğaltıyor ve bağışıklık sistemini düşürüyor.Bu yüzden ölümler yaşanıyor.1 günde bile iyileşen insanlar var.KISACA DOMUZ GRİBİ NORMAL GRİBİN BİRAZ DAHA AĞIR HALİ AMA BU KADAR ABARTMAYA GEREK YOK.
  • Yorum / 14 Kasım 2009 08:42

    !!!!

    Korkulacak birşey yok abartmayın.Hükümet milyonlarca aşı getirtti ve bunları kullanmak için herkese domuz gribi diyorlar.İnsanlara o ucuz aşıları yapmak ve ilaçları satmak için.Ölenlerin zaten hastalığı var h1n1 sadece onların bağışıklığını düşürüyor ve ölüme yol açıyor.
  • hilal / 13 Kasım 2009 23:33

    amigo kız unuttuldu mu

    AMİGO KZI UNUTTUNUZMU ARKADAŞALR NE AŞISI YHA LÜTEFN YHA EŞI OLAN BAZI HEMŞİRELERİMİZN DURUMU LÜTFEN BUNLERI GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUN........
  • hanife / 13 Kasım 2009 22:40

    bilgi edinme

    günlük haber deyil ama bilmediklerimi öğrendim
  • Memleketi Soydunuz Soğana Çevirdiniz / 13 Kasım 2009 22:03

    ŞüpheLi

    ATLANTA da kuş giribini önlemek amaçlı 2005 yılında İspanyol Virüsü (H1N1) canlandırılmış. Bu habere küçük bir araştırmayla ulaşabilirsiniz...
  • tufan / 13 Kasım 2009 21:39

    BAKIN GÖRÜN..!!!

    Bu konuda fazla bilgim yok ama biraz araştırmayla bazı bilgilere ulaştım... şu linke bakın görün http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/344114.asp
  • kemal uzun / 13 Kasım 2009 20:20

    domuz

    'domuz da allahın yarattığı bi hayvan domuzlara saldırmayalım'gibi yorumlarla bu hastalık tartışılır mı canım allah iyiliğinizi versin:)domuz gribinden değil gülmekten ölüyodum az önce:)biri de doktora çocuğunu götürmüş serum takmışlar burda da noolur yardımcı olun yazmış allam sen akıl ver e zaten dr a gitmişsin gerekeni yapmışlar burdan ne yardım alıcan ablacım buzlu bademi ılık ateşte buzu tam çözülmüycek şekilde ısıt sonra yut gibi bişi mi arıyosunuz illa.iyi beslenin temiz olun yetiyomuş işte..domuzlara da saldırmayalım bu arada:)
  • menekşe / 13 Kasım 2009 13:24

    tekrar okumakta fayda var

    Domuz gribinin en önemli belirtilerinin üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş, göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, bitkinlik şeklinde sıralanırken, soğuk algınlığından farklı olarak belirtilerin yavaş yavaş değil, birdenbire ortaya çıktığı ve daha fazla ateşlenmeye yol açtığı bildirildi.

    Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın nasıl bulaştığını, belirtilerini ve korunma yollarını anlattı.

    Prof. Dr. Büke, domuzların en önemli özelliğinin, kendi virüslerinin yanında insan ve kuş gribi virüslerini de barındırabilmesi olduğunu, bu rekombinasyonla yeni bir virüs oluştuğunu, insanların daha önce benzer bir virüsle karşılaşıp direnç kazanmadıkları için bu virüsün dünyada büyük bir tehlike oluşturduğunu ifade etti.

    -HASTALIĞIN BELİRTİLERİ-

    Prof. Dr. Büke, virüsün 2 ile 4 gün arasında kuluçka döneminin olduğunu, bu sürede herhangi bir belirtisinin gözlenmeyeceğini ifade ederek, ''mesela hava alanlarında hastalığa yönelik kontroller yapılıyor. Güzel bir uygulama, ama ilk 4 gün hiçbir belirti göstermediği unutulmamalı. Şüpheli kişileri en azından 3-4 gün gözlem altında tutmakta yarar var'' diye konuştu.

    Hastalığın 4 temel belirtisinin olduğunu dile getiren Prof. Dr. Büke, bu belirtileri şöyle sıraladı:

    ''En önemli özelliği, üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş. Diğer belirtileri göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, son olarak da bitkinlik. Bu arada öksürük ve burun tıkanıklığı da görülebilir. Bu belirtiler kuluçka döneminden hemen sonra yavaş yavaş değil, birdenbire başlar.

    Soğuk algınlığıyla karıştırmamak gerekiyor. Soğuk algınlığı yavaş yavaş gelişir, ateş çok yüksek değildir, burun akıntısı ön plandadır. Kas ve eklem ağrıları olsa bile ileri derecede bitkinlik görülmez.''

    -NASIL BULAŞIYOR?-

    Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın en yaygın olarak solunum yollarıyla bulaştığına dikkati çekti.

    Hasta insanların öksürük ve aksırığıyla havaya birçok damlacık saçıldığını, konuşurken 200-300, öksürürken 4 bin damlacığın havaya karıştığını kaydeden Prof. Dr. Büke, ''virüsü taşıyan kişi öksürüp hapşırırsa, 4 metreye kadar hiç temas etmeseniz bile size bulaşabiliyor. Havaya saçılan partiküller havada uzunca bir süre kalabiliyor ve bunların solunmasıyla solunum yoluyla kişiye geçiyor'' şeklinde konuştu.

    Bunun dışında öksürük ve hapşırık sırasında mikrobun göz mukozasına yerleşerek de hastalığın bulaştığını belirten Prof. Dr. Büke, ''yine eller, yakın temas çok önemli. Bu nedenle hasta kişilerin mutlaka izole edilmesi, toplu bulunulan yerlerden uzak durması, maske takması lazım. Mutlaka sık sık ellerin yıkanması gerekiyor'' dedi.

    Okullar, sinemalar, ulaşım araçları gibi topluca bulunulan yerlerde riskin daha fazla olduğuna işaret eden Prof. Dr. Büke, ''bütün vatandaşlarımız sık sık el ve yüz yıkamayı bu dönemde daha fazla önemsemeli. Öpüşmeye, tokalaşmaya biraz ara vermeliyiz. Hastalık bulaştırma bilinciyle, hastaların, öksüren kişilerin maske takması, öksürüp aksırırken mendil kullanmanın alışkanlık haline getirilmesi lazım'' diye konuştu.

    Prof. Dr. Büke, Türkiye'de gerekli önlemlerin olabildiğince alındığını, Sağlık Bakanlığının bu konuda ''uyanık'' davrandığını söyledi.

    -HASTALIĞIN TEDAVİSİ MÜMKÜN-

    Domuz gribine yakalanan kişilerin tedavisinin mümkün olup olmadığının sorulması üzerine, Münir Büke şunları anlattı:

    ''Bereket; kuş gribi virüsleri dışında tedavisi var. Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok. 65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalıyız.''

    Gribe yol açan virüslerin sürekli değişkenlik gösterdiğini, domuz gribindeki gibi genetik değişkenlikler gösterdiğinde ortaya yepyeni bir virüsün çıktığını dile getiren Prof. Dr. Büke, bu yüzden koruyucu antikorların bulunmadığını, yani şu an için aşısının geliştirilemediğini ifade etti.

    -''YÜKSEK ATEŞ, VİRÜSLERİN ÖLÜMÜNE YOL AÇIYOR''-

    Prof. Dr. Büke, hastalıkla birlikte ortaya çıkan yüksek ateşi düşürmeye çalışmamak gerektiğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''65 yaş üzerindeki kalp akciğer rahatsızlığı olan kişilerde, küçük çocuklarda, hamile kadınlarda ateşi düşürelim. Ama sağlıklı olup grip olanlarda ateşi düşürmememiz lazım. Ateş insana rahatsızlık veriyor, metabolizmayı hızlandırıyor, kalp atışlarını artırıyor, ama bunun yanında virüslerin ölümüne yol açıyor ve vücudun direncinde önemli işlev görüyor, bir çeşit savunma mekanizması gibi işliyor. Vücut 41 dereceye kadar dayanır, 4 saat kadar 42 dereceye dayanır. Mesela ben grip olduğumda ateşimi daha da yükseltirim ve 5-6 saat içinde bu iş biter. Eskilerin hastayı ''terletme'' metodunun mantığı da budur zaten.

    Bu nedenle parasetamol dediğimiz ateş düşürücüleri kullanmamak gerekiyor, ateş düşürülecekse fiziki yöntemleri kullanmak daha iyi. Çünkü parasetamol içeren ilaçlar virüslere karşı antikor oluşumunu engelliyor ve virüslerin çoğalmasını sağlayarak hastalığın tedavi sürecinin uzamasına yol açıyor.''
  • doğan TÜTENOCAK / 13 Kasım 2009 12:38

    korkmayın

    ARKADAŞLAR ŞİMİD HERKESTE BİR TEDİRGÜNLİK VAR.NEZLE OLAN İNSANLARDA ACABA DOMUZ GRİBİMİ OLDUM DİYOR HERKESTE BİR PANİK.ALLAH AŞKINA YAPMAYIN NORMAL GİRP NASILSA BU DA BENZERİ NORMAL GRİPTE KENDİNE BAKMASSAN ÖLÜRSÜN BUNDADA ÖYLE.KENDİNE DİKKAT EDENE Bİ ŞEY OLMAZ ALLAHIN İZNİYLE
  • serife ekici / 13 Kasım 2009 12:05

    grip

    bende bir haftadr sürünüyorum ama ası olmak çözüm değil çünkü babam da yan etki yaptı kısacası korkuyorum allah herkezi korusun aşı olmayın yan etkileri de var öylede böylede ölecez
  • selen / 13 Kasım 2009 03:05

    yine ben saka maka korku var yani:)

    ben yurd disinda yasiyorum asilar bedava ama ben yaptirmicam cunki yan etkisi nedir bilinmeyen birseyi vucuduma yaptiramam temizlik cok onemli bazilari kusura bakmasin ama temizlik sifir haftada bir banyo aman usumeyelim ama domuz gribi olalimmmi yani gerci oda nekadar dogru bilmem
  • selen / 13 Kasım 2009 03:01

    aglicak halimize gulup gecsekmi acaba

    ya arkadaslar vallah okurken cok guldum herkez kendinden nem almis allah yardimcimiz olsun
  • hİLal (15) / 13 Kasım 2009 00:15

    BİZ TÜRKÜZ TÜRK

    tek dileqim var tüm türk vadandaşı müslümanları allah korusun inanç,sabır dua ve tedbirle biz türk halkı bu oyunları yener bu oyunu oynayanlarada gülerizz.......çünkü BİZ TÜRKÜZ TÜRK..!!!!!!!!!!
  • mete c.e / 12 Kasım 2009 16:56

    HEPİNİZE BRAVO

    DOMUZ GRİBİNDEN KORKMAYIN. SADECE BİR BALONDUR. HER GÜN ZATEN TRAFİK KAZALARINDA VE DİGER TÜM HASTALIK ÇEŞİTLERİNDE DAHA ÇOK İNSAN ÖLMEKTEDİR. SADECE YENİ BİR HASTALIK. YANİ KORKMAYIN. DOMUZ GRİBİNDEN ÖLME ORANI MİLYONDA BİRKEN KANSER VEREM VS.. ORANLARI DAHA YÜKSEK O YÜZDEN ŞU ZEVZEK MEDYAYA VE YÜZKARASI DOKTORLARA İNANMAYIN. SAGLIKLI BESLENİN UZUN YAŞAYIN. SPOR YAPIN. BU KADAR BASİT.
  • gizem ateş / 12 Kasım 2009 15:30

    domuz gribi

    LÜTFEN YAZDIĞIMI OKUYUN... arkadaşlar ben domuz gribinden çok korkuyorum ama kormayalım...:(çünkü domuz gribi olmamak bizim elimizde biz okula gidiyoruz ve biz oralarda sık sık bir yerlere dokunuyoruz... elllerimizi sık sık yıkamalıyım birrde fıs fısların içerisine çamasır suyu qoyup kapı kollarınıııı vs dokunduğumuz her yeri silmeliyiz hiç kimseye sarılmamalıyız.....:(birde aşııı konusu var ben aşı olmayacağım . türkiyede aşı vurulanların bazıları felç oldu bunların arasın ben olmak istemem bu yüzden aşı olmadan yapmamızgereken meyveleri bol tüketmek yemekte önümüze ne geldiyse yemek.... benim bildiklerim bunla arkadaşlar LÜTFEN YAZDIĞIMI OKUYUN ÇOK ÖNEMLİ
  • erdeniz / 11 Kasım 2009 23:11

    bu profesör

    biraz önce sayn profesörün dediklerine tamamen katılıyorum ne varsa eski yöntemlerde var...
  • hakan tonay / 11 Kasım 2009 22:42

    domuz gribi

    hocam benim iki gündür boğazımda bir yanma hissi var yutkunurken nasıl anlatayım bilmiyorum işte yanma gibi birşey oluyor bu domuz gribi olabilirmi
  • semra / 11 Kasım 2009 21:42

    esra ya derke

    yaziyi göremedim ne yazmis
  • esra / 11 Kasım 2009 21:33

    dikkatli olalim

    herkes disarida dikkat edmesi gereken seyler asansör dr.kapilari alisveris arabalari bunlarin hepsine mendille temas edeli eve gelince de ellerimizi iyice yikiyalim
  • SENA / 11 Kasım 2009 19:42

    DİKKAT EDELİM

    slm benim kızım 6gün önce hastalandı bir polikinliğe götürdüm . Doktorlar ,hemşireler maskeli tamam çok güzel ama gelen hastalar öksürüyo hapşırıyo gördümki hiç kimse ağzını kapatmıyo mikrop havada asılı kalıyo gelen hastayada maske verilmesi lazım yoksa bu hastalık daha da yayılır hastanın yanında hasta olmayanda hastalanıyo ben o gece hastalandım 5 gündür iyileşmedim bence hastaneler bu dikkate alsın
  • sefer ak / 11 Kasım 2009 18:42

    şerefsiz çıkarcılar

    Türkiye böyle çıkarcı görmedi.
  • cemil aktaş / 11 Kasım 2009 17:04

    numan abiye

    abiciğim allahın imtahanı demişin ama bu virüsler amerikanın labaratuvarlarında üretilen ve dnası deiştirilmiş virüslerdir kesinlikle imtahanla ilgisi yoktur aynı şekilde kuş gribi kene gibi farktörler ya çok abartılıyor yada dediğim gibi soğuk savaşın bir ürünü herşeyide allaha bağlamayın acık bilim öğrenin
  • gülçin özdemir / 11 Kasım 2009 14:20

    domuzlar

    vallaha daha ne türlü virüslere göğüs gereceğiz bilmiyorum ama bı ara deli dana vardı et yemeyin dendi sonra kuş gribi kuşlar telef edıldı şimdide domuz gribi neden domuzları öldürmüyolar anlamıyorum onlardan bulaşmıyomuş sözüm ona ama kesinlıkle inanmıyorum ülkemizde hatta bizim alibeyköyde bır gıda fırmasının domuz çıftlığı var yuuuh sıze yetkılıler yazık bize vallaha
  • TIRIVIRI / 11 Kasım 2009 13:57

    ...

    YAV ANLAMIYO RUM ŞU İNSANOĞLUNU NEDEN KENDİNİ BUKADR ÇARESİZ GÖSTERİYOR.DERT VARSA BİR YERDE UNUTMAYIN ONU VEREN MEVLMA DERMANINIDA VERİR YANINDA LAKİN İŞ ONU ARAYIP BULMAKTA.DAHA ÖNCEDEN ÇIKAN KUŞ GRİBİ VAKASI NEDENİYLE TÜM KANATLI HAYVANLARI YAKTILAR.DAHA SORA KENE VAKASI ÇIKTI BU SEFERDE DEDİLERKİ KEKLİK ÜRETİMİNİ ARTIRIN Kİ KENE VAKASI AZALSIN FLN FSTIK.DEMEM O Kİ;İNSAOĞLU YARATANDAN DEĞİLDE YARATILANDAN KORKUYOR.BÖYLE HATALARA KAPILMAYIN HERZAMAN RAHMANA SIĞININ ,BOL BOL TEVEKKÜL EDİN ARKADAŞLAR,ANLAMIYORUM BEN YANİ İNSANOĞLU ALLAHTAN KORKMUYOR GİDİYOR UFAK BİR KENEDEN KORKUYOR VARMI BÖYLE BİR SAÇMALIK HER NEYSE KENDİNİZE DİKKAT EDİN KENDİNİZİ DE OKADAR KORKUTMAYIN HERŞEY OLACAĞINA VARIR ÇÜNKÜ.SAYGILARIMLA ŞİRANLI
  • style / 11 Kasım 2009 13:52

    evet

    arkadas ılac fırmaları ve rochthılss aılesı bu ısı ıyı bılıyor dunya nufusu cogalıyor bunu azaltmak ıcın savas cıkması gerek cıkmıyorsa vırus yayman gerekıyor ve basarıyorlar dunya nufusunu azaltırken nasıl para kazancaklarını ıyı bılıyorlar rotchıl aılesını tebrık etmem gerek
  • allah kulu / 11 Kasım 2009 00:34

    hic korkmayin

    bence böyle bir grip felan yok ölümler takip ediliyor her ölene domuz gribi damgasi vuruluyor basin cok abartti insanlarin psikolojisi bozuldu biz genede hijyene ve iyi beslenmeye dikkat edelim alnimizda yaziliysa zaten olur
  • kunt eper / 11 Kasım 2009 00:10

    allah akıl fikir versin

    hakaten ya, musibet yerine nusibet yazan, düzgün cümle bile kurmayı beceremeyen, türkçe fukarası 'andon' biri de doçent olmuş ya. zuhahaha. çoluk çocukmudur nedir?
  • hİLal(15) / 10 Kasım 2009 23:30

    neslihan ablaya

    neslihan ablacım belki beni tanımıyo olabilirsiniz bnde bir öğrenciyim paylaşmak istedm çocuğunuzu sakın ha okuldan almayın gereksiz ...tedbir alın temizlik konusunda ama lütfen okuldan almayın bir insan için en önemli şey eğimdir bnce bi oyun için bunlar düzenlenen oyun çünkü eğimtimsizliğe yol açmayın böyle oyunlarla biz yeni nesili eqitimsiz cahil bireyler olarak büyümemizi yetişmemizi hedefleyenlerin amaçlanrını kabul etmeyn LÜTEFENNNN
  • murat kıdır / 10 Kasım 2009 23:29

    psıkolojık duşunce

    ya benım tek bıldıgım şey ınsan ılk once kendı kendını adapte etme sı kendım şahıt oldum kendı ışcım o kadar korktukı en son korkudan hastaneye gıttı dr bı şey yın yok demesıne ragmen psıkolojıkmen kendını adapte etmış ben olcem dıyo sayın arkadaşlarım demek ıstedıgım şey ılk once kendımızı koruyup ıyı duşunup ona gore adepte olmak benım goruşum bu
  • hİLal (15 yaşındaym) / 10 Kasım 2009 23:25

    seslenim(yaşımız)

    arkadaşlar herkes yorum yazarken adının yanınada yaşını yazsada ona göre değqerlendirme yapsak gençler yetişkinler gibi bilsek benbece ben bu siteye abone olmuş gibi sürekli yorumlarımı belirtmekyetim benim gbilere sesleniyorum.......!
    BU ARADA BAZI BİLGİLER ÖĞRENDM BİLMEDİĞİM PEK ÇOK ŞEY YANİ BU SEBEPLE HERKESE TEŞEKKKÜRLER......
  • Baki Selam / 10 Kasım 2009 23:14

    Nurcular ve Domuz Gribi

    Çevremde tam tamına çok değer verdiğim 6 aile var hepsi arkadaşım ve hepside kozu fethullahçı sait nursi yolunda kişiler lakin yurtdışındayız burda 250 türk aile var köyümüzde ve ve tüm nurcuların hemen hepsi silme domuz gribine yakalandılar. Bunda bir mesaj varmı acaba_ yoksa tesadüf mü tşk ederim
  • İdil BAŞAK / 10 Kasım 2009 21:06

    neDen hep biz?

    kuş qribi dedik korktuk qeçti qitti..domuz qribi dedik inş bu Da daHa can aLmadan qiDer..domuz qribinden wefaT eden kardeşLerimizin aiLeLerine en içten diLekLerimLe raHmet diLerim...aLLh hepimizin yaRdımcısı oLsun..duaLarımızı esirqemeyeLim^^.
  • sila / 10 Kasım 2009 18:43

    yavurum

    bitanecik kizim bugun birden cok hastalandi ..aslinda biraz dun gece belirtileri vardi ama simdi daha cok kötu ben yurtdisinda yasiyoum burda asilar önumuzdeki hafta yapilacak 0 3 yas gurubuna korkuyoruz bir yandanda iyi mi olur kötu mu olur diye acikcasi cok endiseliyim ama yasadigimiz ulkedede hizla yayiliyor ne yapcaz rabbim yardim et önce kucuk minicik yavrularimiza onlara saglik sihat ver allahim
  • BERNA YILDIZ / 10 Kasım 2009 18:26

    AKILLI VE MANTIKLI OLUN

    ARKADAŞLAR BENCE PANİK YAPIN BİZİ ŞUAN İÇİN İLAÇ ALDILAR ALMADILAR PARA KAZANDILAR KAZANMADLAR BOŞ VERİN BİZİM ÇOK DİKKATLİ OLMAMIZ GEREKİYOR KENDİMİZİ BU DOMUZ GRİBİNDEN KURUMAMIZ GERKİYO EN BAŞTA MASKE TAKARAK BIRAKIN AŞI MAŞI YAPTIRMAYI KOS KOCAMAN BAŞBAKAN YAPMIYORDA BİZMİ YAPACAKMIŞIZ..VE BUARADA BU ASIYI ÜRETEN ÜLKE NEDEN ÖNCE KENDİ ÜLKESİNE BU AŞIYI UYGULAMAMIŞ. ÖNCE BİZDE DENİYECK BİZ SAFIZYA....
  • Ozan Hasan / 10 Kasım 2009 17:33

    Dinle Kafayı Bozanlar...

    Şimdi domuz gribi olduk diyelim. Bu musibet dua okuyarak geçer mi? Cidden soruyorum! Geçer derseniz uygulayacağım.
  • ertan kıpil / 10 Kasım 2009 17:19

    ertan

    bnde bunları okuduktan sonra domuz gribi belirtilerinin hepsi var ateşim 39 derceye kadar çıkıo sonra tekrar normale dönüo dün nezle die doktora gittim ilaç verdi fakat o sırada ateşim yoktu ama şimdi 39 lara kdr çıktı daha kapsamlı bir hastaneye görünmelimiyim..? ateş gerçekten acı verio korkuorm lütfen yardımcı olun cevaplarınız için şimdiden teşekkürler
  • Ermamat / 10 Kasım 2009 15:10

    Domuz Gribi

    yorum yaparken alakasiz seyler yazmiyalim bence. bildiklerimizi baskalariyla paylasalim. insanlarin basini karistirmiyalim. bu grib simdi cok hizli bir sekilde yayiliyor. cunku ben moskovada yasiyorum. burda bile cogu insan virusu kapmis durumda. sadece turkiyenin basindaki bela degil bence. Allah acil sifa versin
  • gül / 10 Kasım 2009 11:09

    aşı ...

    benim kardesim hemşire aşı oldu 1 hafta oldu olalı yan etki görülmedi bakalım çoçuklar hariç biz de olmayı düşünüyoruz....korkmayınn
  • cansu / 10 Kasım 2009 11:06

    zehra ya

    çok yanlış düşünüyooooooooo
  • denizz / 10 Kasım 2009 10:28

    bencede panik yokk

    arkadaşlar herkes kendine göre yorumlar yapmış ama bütün herkes şu düşüncede buluşmuyorrmu:GÜÇLÜ OLURSAK YENERİZ. evet biliyorum çok karamsar olanların bile içinde bu umut var YILMAMAK. allah korusun hastalığa yakalansak bile atlatma olasılığımız çok yükse tabi bu bize bağlı kötü düşünmeyeceğiz iyi düşünelim iyi olsun evet bazı arkadaşların dediği gibi bu da unutulacak allaah beterindek saklasın bizi AMİN
  • Alparslan Öner / 10 Kasım 2009 10:16

    İlaç Firmaları

    İlaç firmalarının 2010 yılı beklenen karlarına (40-42 milyar dolar) bakacak olursak işin şekli değişiyor.
  • vatandaş234 / 10 Kasım 2009 08:22

    DINLE KAFAYI BOSAN ARKADASLARA, ALLAHTAN SABIR VERIYORUM..DOMUZ GRIBININ KONUSULDUGU BIR PLATFORMDA DIN KONSTUKLARI ICINDE AYRICA ALLAHTAN ZEKA DILIYORUM
  • neslihan / 10 Kasım 2009 03:02

    offffyaaa

    çocuğumu okuldan almayı bile düşündüm ama bu aşı yapılmalımı yapılmamalımı napıcaz biz
  • muhammed kütük / 9 Kasım 2009 20:04

    insan oğlunun bu hali neeee ?

    arkadaşlar kuş giribinde kuşlar telef oldu kırım kango kanamalı ateşi çıktı bizim başımız yandı şimdi bu vürüs ün domuzlardan bulaştığı daniliyor? ama bilmemde galiba bu giripte domuzların başı yanacxak arkadaşlar dikkat edelim lütfen tek kendimizi deil bütün insanlığı düşünelimm.....
  • rana fidan / 9 Kasım 2009 19:34

    bu nasıl hayat ???...

    ya ne oluyo ve var bu türkiyede bilmiyorum ilk önce kuş gribi sonra kene vede domuz gribi ne oluyo bilmiyorum gerçekten allah sadece domuz gribi momuz gribi olanlara değil tümm hastalara yrdım etsin.. AMİN
  • selen korkut / 9 Kasım 2009 19:33

    kızım

    benim kızım aniden hastalandı mide bulantısı karın ağrısı kusma ateş eklem ağrıları ilk gördüğümüz nedenler dokdora götürdüğümüzde serum bağladılar ama hala ateşi düşmedi ve ben çok korkuyorum bana yardım cı olurmusunuz
  • ebru yılmaz / 9 Kasım 2009 18:58

    domuz gribi

    allah hepimize şifa versin .inşallah bu hastalık çabucak defolup gider fazla can almadan
  • abuçiççiçiçi / 9 Kasım 2009 17:48

    offf of

    Herkesin dini kendine. Olay domuz gribi bunlar kalkmış din, felsefe ve siyasi görüşlerini tartışıyorlar. Bir görüşün acemi savunucusu, akıllı düşmandan daha çok zarar veriyor. Domuz eti yemekle domuz gribinin ne alakası var. Bütün yorumları okudum. Bir tek 31 Ekim 2009 tarihinde Fırat isimli arkadaşın yorumunu beğendim. Olay budur. Eğer bu mesajı okursa sağlık durumuyla ilgili bilgi verebilir mi? Gerçekten çok merak ettim. Birde yorum yazan arkadaşlar lütfen imla kurallarına uyarak yazalım. Yazdıklarınızın çoğu anlaşılmıyor.
  • sibel yalçın / 9 Kasım 2009 16:23

    BENDE DOMUZ GRİBİ OLUYORUM GALİBA

    Ya bu beLirtiler bendede başlamaya başladı.Artık korkmaya başlıyorum..Uğur senı cok seviyorum :)
  • pembe / 9 Kasım 2009 01:10

    ispanyol gribi

    sevgili yorumcular üzülerek görüyorum ki biçogunuz domuz gribini fazla hafife alıyor ama ben hafife almıyorum sıkı bi şekilde takip ediyorum bundan iki hafta önce haberleri izlerken bir cümle dikkatimi çekti.tarihtede olduğu gibi.diyordu.eminim bu konuyu bilenler yada araştıranlar vardır aranızda ama bilmeyenler için yazmak istedim neyse ben butarihtede olduğu gibi.cümlesine takıldım ve uzun bir araştıma yaptım araştırmamın tamamını sizlere sunmam saatlerimi alabilir fakat kısaca 1918yılında ilk ispanyada görülen ardındanda tüm dünyaya yayılan ispanyadan çıktıgı için adına ispanyol gribi denilen bu grip dünya genelinde 8ay içerisinde 50 milyondan fazla can almış dünya tarihine en yaygın salgın olarak geçmiş 1.dünya savaşının sonlarına denk geldiği için fazla gündem bulamamış o günkü ispanyol gribine sebep olan h1n1 virüsü bugünkü domuz gribine sebep olan h1n1 virüsü imiş. ben araştırdım bunlara ulaştım.bence fazla hafife almayın bu günün ve ogünün şartlarına bakacak olursak bugün virüsün daha fazla yayılması mümkün biz tedbiri elden bırakmayalım gerisini allaha havale edelim insanoğlu yetemediği durumlarda allaha sığınmalı allah hepimizi korusun
  • NURGÜL AYMAK / 8 Kasım 2009 19:59

    BULAŞICI VİRÜS

    BİR ZAMANLAR KUŞ GRİBİYLE TELEF OLDU İNSANLAR DA HAYVANLARDA ŞİMDİDE BU DOMUZ GRİBİ ÇIKTA BAŞIMIZA RABBİM NE VERİRSE HAYIRLISINI VERSİN BU BAŞIMIZA GELENLER HEP YABANCILARI ÜLKEMİZE SAĞLIK TARAMASI YAPMADAN GEÇİRDİKLERİ İÇİN
  • zühre yalçın / 8 Kasım 2009 19:55

    h1 n1

    hepinizin yorumuna şöylebi baktım ben iki çocuk annesiyim kızım üniversite de oğlumda çalışıyor bir anne olarak endişe duyuyorum kendim özel bir sağlık kuruluşunda aşçı yardımcılığı yapıyorum aşılar geldi fakat çoğunluk aşı olmadı tabiki bende çocuklarımada sıkı sıkı tembih ettim aşı olmayın bu aşılar zararlı ise neden getirttiler insanların aklını karıştırdılar ha bu arada kim daha inançlı kim daha atayist bunu tartışarak insanların birbirine hakaret etmesini yanlış buluyorum büyük düşünür mevlana nın dediği gibi her ne olursan ol yine gel
  • BURAKHAN AYMAK / 8 Kasım 2009 19:49

    DOMUZ GRİBİ

    BENCE VİRÜSTEN KORUNMAK İÇİN TEMİZ OLMALIYIZ
  • Ahmet Can ŞİRİN / 8 Kasım 2009 19:08

    Domuz Gribi



    Domuz gribinin en önemli belirtilerinin üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş, göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, bitkinlik şeklinde sıralanırken, soğuk algınlığından farklı olarak belirtilerin yavaş yavaş değil, birdenbire ortaya çıktığı ve daha fazla ateşlenmeye yol açtığı bildirildi.

    Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın nasıl bulaştığını, belirtilerini ve korunma yollarını anlattı.

    Prof. Dr. Büke, domuzların en önemli özelliğinin, kendi virüslerinin yanında insan ve kuş gribi virüslerini de barındırabilmesi olduğunu, bu rekombinasyonla yeni bir virüs oluştuğunu, insanların daha önce benzer bir virüsle karşılaşıp direnç kazanmadıkları için bu virüsün dünyada büyük bir tehlike oluşturduğunu ifade etti.

    -HASTALIĞIN BELİRTİLERİ-

    Prof. Dr. Büke, virüsün 2 ile 4 gün arasında kuluçka döneminin olduğunu, bu sürede herhangi bir belirtisinin gözlenmeyeceğini ifade ederek, ''mesela hava alanlarında hastalığa yönelik kontroller yapılıyor. Güzel bir uygulama, ama ilk 4 gün hiçbir belirti göstermediği unutulmamalı. Şüpheli kişileri en azından 3-4 gün gözlem altında tutmakta yarar var'' diye konuştu.

    Hastalığın 4 temel belirtisinin olduğunu dile getiren Prof. Dr. Büke, bu belirtileri şöyle sıraladı:

    ''En önemli özelliği, üşüme ve titremeyle nükseden 38 derecenin üzerine çıkan yüksek ateş. Diğer belirtileri göz çukurlarında da hissedilen şiddetli baş ağrısı, ileri derecede kas ve eklem ağrıları, son olarak da bitkinlik. Bu arada öksürük ve burun tıkanıklığı da görülebilir. Bu belirtiler kuluçka döneminden hemen sonra yavaş yavaş değil, birdenbire başlar.

    Soğuk algınlığıyla karıştırmamak gerekiyor. Soğuk algınlığı yavaş yavaş gelişir, ateş çok yüksek değildir, burun akıntısı ön plandadır. Kas ve eklem ağrıları olsa bile ileri derecede bitkinlik görülmez.''

    -NASIL BULAŞIYOR?-

    Prof. Dr. Münir Büke, hastalığın en yaygın olarak solunum yollarıyla bulaştığına dikkati çekti.

    Hasta insanların öksürük ve aksırığıyla havaya birçok damlacık saçıldığını, konuşurken 200-300, öksürürken 4 bin damlacığın havaya karıştığını kaydeden Prof. Dr. Büke, ''virüsü taşıyan kişi öksürüp hapşırırsa, 4 metreye kadar hiç temas etmeseniz bile size bulaşabiliyor. Havaya saçılan partiküller havada uzunca bir süre kalabiliyor ve bunların solunmasıyla solunum yoluyla kişiye geçiyor'' şeklinde konuştu.

    Bunun dışında öksürük ve hapşırık sırasında mikrobun göz mukozasına yerleşerek de hastalığın bulaştığını belirten Prof. Dr. Büke, ''yine eller, yakın temas çok önemli. Bu nedenle hasta kişilerin mutlaka izole edilmesi, toplu bulunulan yerlerden uzak durması, maske takması lazım. Mutlaka sık sık ellerin yıkanması gerekiyor'' dedi.

    Okullar, sinemalar, ulaşım araçları gibi topluca bulunulan yerlerde riskin daha fazla olduğuna işaret eden Prof. Dr. Büke, ''bütün vatandaşlarımız sık sık el ve yüz yıkamayı bu dönemde daha fazla önemsemeli. Öpüşmeye, tokalaşmaya biraz ara vermeliyiz. Hastalık bulaştırma bilinciyle, hastaların, öksüren kişilerin maske takması, öksürüp aksırırken mendil kullanmanın alışkanlık haline getirilmesi lazım'' diye konuştu.

    Prof. Dr. Büke, Türkiye'de gerekli önlemlerin olabildiğince alındığını, Sağlık Bakanlığının bu konuda ''uyanık'' davrandığını söyledi.

    -HASTALIĞIN TEDAVİSİ MÜMKÜN-

    Domuz gribine yakalanan kişilerin tedavisinin mümkün olup olmadığının sorulması üzerine, Münir Büke şunları anlattı:

    ''Bereket; kuş gribi virüsleri dışında tedavisi var. Virüsü almış kişilerde ilk 36 saat içinde tamiflu veya muadili ilaç 5 gün süreyle sabah akşam kullanılabilir, ya da hastalığın görüldüğü yerlerde bulunulduğunda, koruyucu ilaçlar alınabilir. Ama bunlar ithal olduğu için pahalı ilaçlar, herkesin kullanmasına imkan yok. 65 yaş üzerindekilere, kalp akciğer rahatsızlığı, astımı olanlara, romatizmal hastalıklar nedeniyle kortizon kullananlara, kanser tedavisi görenlere, küçük çocuklara öncelik tanımalıyız.''

    Gribe yol açan virüslerin sürekli değişkenlik gösterdiğini, domuz gribindeki gibi genetik değişkenlikler gösterdiğinde ortaya yepyeni bir virüsün çıktığını dile getiren Prof. Dr. Büke, bu yüzden koruyucu antikorların bulunmadığını, yani şu an için aşısının geliştirilemediğini ifade etti.

    -''YÜKSEK ATEŞ, VİRÜSLERİN ÖLÜMÜNE YOL AÇIYOR''-

    Prof. Dr. Büke, hastalıkla birlikte ortaya çıkan yüksek ateşi düşürmeye çalışmamak gerektiğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

    ''65 yaş üzerindeki kalp akciğer rahatsızlığı olan kişilerde, küçük çocuklarda, hamile kadınlarda ateşi düşürelim. Ama sağlıklı olup grip olanlarda ateşi düşürmememiz lazım. Ateş insana rahatsızlık veriyor, metabolizmayı hızlandırıyor, kalp atışlarını artırıyor, ama bunun yanında virüslerin ölümüne yol açıyor ve vücudun direncinde önemli işlev görüyor, bir çeşit savunma mekanizması gibi işliyor. Vücut 41 dereceye kadar dayanır, 4 saat kadar 42 dereceye dayanır. Mesela ben grip olduğumda ateşimi daha da yükseltirim ve 5-6 saat içinde bu iş biter. Eskilerin hastayı ''terletme'' metodunun mantığı da budur zaten.

    Bu nedenle parasetamol dediğimiz ateş düşürücüleri kullanmamak gerekiyor, ateş düşürülecekse fiziki yöntemleri kullanmak daha iyi. Çünkü parasetamol içeren ilaçlar virüslere karşı antikor oluşumunu engelliyor ve virüslerin çoğalmasını sağlayarak hastalığın tedavi sürecinin uzamasına yol açıyor.''


  • hİLal / 8 Kasım 2009 19:07

    normal bir hastalıkkk (((OKUYUN LÜTFENN)))

    arkadaşlar herkes belkide ben bile bu hastalıqaa kapılmış olabilirsiniz olabiliriz ama baqışıklık sistemimizi qüçlü tuttuktan sonra hastalıqı kapabilir ve haberiniz olmadan atlatabilirsiniz yinede temiz olmak gerekir tedbir almak qerekir ama paniqee qerek yoqqq saqlıqınıza dikkat edinizz....baqışıklık sisteminizi güçlü tutmanız yeterliii
  • fattım özer 8.11 2009 / 8 Kasım 2009 19:04

    bu yılın modası

    3 yıl önce deli dana geçen yıl kuş gribi hııh şimdide domuz gribi hayret birşey
  • ayşe egeli / 8 Kasım 2009 19:00

    pis domuzlar

    hamileyim ama doğurmaya korkuyorum işallah domuz gribini domuzlar kovalasın
  • lale gül / 8 Kasım 2009 18:53

    çooook yazık halimize

    çok korkuyorum kendi canımdan değil yakınlarımdan çocuklarımdan ve torunlarımdan allah tüm insanları korusun amin
  • E.Ş. / 8 Kasım 2009 17:59

    Din başka, sağlık başka.

    Benden önceki yorumlara cevaben:

    1. Bu virüs Amerika kıtasından, Meksika'dan gelmiştir ve orada çok daha yaygındır. Orada insanlar halen işine, okuluna gittiğine göre bizim bu kadar panik yapmamız gereksizdir.

    2. Normal gribin kaç kişiyi öldürdüğünü basın söylemediği için biz bu kadar korkuyoruz. Domuz gribi insanı kendini zatürreye çevirerek öldürüyor. Yani, eğer solunum yollarınızda bir problem yoksa korkulacak birşey yok. Sadece normal gripten biraz daha şiddetli geçirecekseniz, olay budur. (İngilizce bilenler Yahoo Answers'da giderek orada domuz gribi olan, olmuş ve iyileşmiş bir ton insanı görebilirler.)

    3. Önlem almakta elbette yarar var. Bu önlemleri sadece domuz gribi için değil, solunum yolu ile bulaşan tüm hastalıklar için, her zaman almalıyız. Hastalık mevsimi ne de olsa.

    4. Herkesin inancına saygım var ancak elma ile armutu karıştırmayın. Bu bir virüstür, bilim ile alakası vardır, Kur'an ya da dinle değil.

    5. "Domuz gribi" dendiğine bakmayın, isim yanıltıyor. Virüsün doğru tanımı "H1N1"dir. Dünyada halen bir ton insan domuz yiyor. İneklerden çıkan, tavuklardan çıkan hastalıklarda var. Tamamen insan bünyesinde, hava ile başlayan hastalıklarda var. Suçu domuzlara atmayalım.

    6. Hasta olanlara acil şifalar diliyorum. Umarım en kısa zamanda kurtuluruz bu panik halinden.
  • binnaz buluıt / 8 Kasım 2009 16:29

    amaç gündem değiştirmek

    Çünki, Türkiyeyi yok etmek isteyen zavallıların işine geliyor. diğer bir nedeni ise para kazanma yolu olarak görüyorlar. Kuş giribi sayesinde zengin olma fırsatını yakalayan çıkarcılar, şimdi yine bir fırsat yakaladılar. Bu oyunlarla TC. ve MUSTAFA KEMAL' in askerlerini bıktıramazlar. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!!!!!
  • DJMUSTİ / 8 Kasım 2009 14:36

    BU ALLAHIN SİZE VERDİĞİ NUSUBET

    BEN BU KONUDA BİLGİLİ OLARAK KENDİM DE YAKALANDIM HERKESE GECECEK BAZI 4 DİNSİZİN YÜZÜNDEN HERKES ÖLECEK
  • Dç.Dr. Mustafa BAŞARAN / 8 Kasım 2009 14:27

    Bu tıpta çözümü olmayan bir hastalıktır

    Türkiyeyi denek olarak kullanıyorlar hem soyunu tüketmek hemde aşağlamak için ama ŞUNU SÖYLEYEYİM HEPİNİZ ÖLECEKSİN BU SİZE ALLAHTAN VGELEB BİR NUSUBET YAKINDA AT GRİBİ DE CIKACAK
  • gül / 7 Kasım 2009 23:23

    panik yok

    bukadar panik olmaya gerek yok ölen ölür kalan sağlar sürünür.
  • abdullah / 7 Kasım 2009 21:13

    kimsiniz siz

    memlekette ne kadar gereksiz, ne kadar ise yaramayan varsa buraya gelmis yorum yapiyor , kardesim domuzsa domuz, gripse grip, dinsede din ne bu herseye bilir bilmez yorum yapiyorsunuz... Bilmiyorsan kapa ceneni dinle veya oku senden illada kimse yorum beklemiyorki, herseye aciklama yapmak zorundamisin. Armut pis agzima düs sen yat orda millet senin hastaligina care bulsun oldu beyim bekle sen orda...
  • SEDAT CELAL / 7 Kasım 2009 15:18

    GRİBİN BENDE UYANDIRDIĞI TEPKİ

    BENCE BÖYLE BİR HASTALIKTAN KURTULMANIN YOLU KENDİNİ NE KADAR YORGUN HİSSETSEN BİLE ASLA VAZGEÇME
  • mevlüt varal / 7 Kasım 2009 14:33

    inançsızlara

    öncelikli sözüm editöre hiç bir sitede küfür argo hakaret gibi sözleri yayınlamıyorlar eleniyor sansürleniyor siz uyuyormusunuz ki bu küfürler bu hakaretler yayınlanıyor şimdi sözüm inancı olmayan amaçsız gayesiz neden yaşadığını bile bilmeyen kendisini dünyaya leyleklerin bıraktığını zanneden din düşmanlarına en kötü inanç bile inançsızlıktan iyidir inincınız yoksa olana saygı duyun allah resulüne hakaret içerikli karükatürler yayınlayan kafirler bile gün geldi özür diledi sizde birgün ALLAH'ın huzurunda özür dileyeceksiniz ALLAH şahidim olsun bende sizin inançsızlığınıza şahitlik edeceğim zalimler için yaşasın cehennem
  • selvinur ünlütürk / 7 Kasım 2009 13:48

    domuz gribi

    Bence çok abarttılar her sene yeni bir hastalık çıkarıyorlar.
  • NUMAN / 7 Kasım 2009 12:33

    CAN CANDANA

    NİÇİN ÖYLE Bİ YORUM YAPTIĞINIZI ANLAYAMADIM
  • CAN CANDAN / 7 Kasım 2009 09:55

    NE ALAKA NUMAN

    NUMAN SEN NE GEREKSİZ BİR İNSANSIN
  • Necdet DEMİR / 7 Kasım 2009 09:55

    Bizim bir tanıdık domuz var ben görüştüm onunla. Walla abi dedi bunun bizle alakası yok millet hasta oldu suçu bize attılar. Biz iyiyiz grip felanda değiliz. İşin kötü tarafı tavukları kuş gribi diye telef ettiniz sıra bizemi geldi acaba diye düşünüyorum dedi.
  • hasan / 6 Kasım 2009 23:59

    terbiye

    herkesi terbiyeye davet ediyorum...sakin olun
  • aydan / 6 Kasım 2009 22:44

    d.gribi

    acaba diyorum geleceğe yonelik bir çozüm olarak bu hayvanlar kısırlaştırılsa oldürülse yani nesli tüketilse faydalı olmazmı.ne faydaları varki zaten eti yenmez sütü içilmez .zararından başka neyini gordük zaten dinimizcede haram hayvanlar.aman hayvan severler zıplamasın bence insanın değeri hayvandan daha yüksek.tedbiri alıp takdiri ALLAHa bırakalım inşallah bişey olmaz...
  • mustafa karayılan / 6 Kasım 2009 20:55

    ALLAH yardımcımız olsun

    biz bu kafayla daha çok hastalık görürüz yazın kene korkusu kışın domuz gribi korkusu bakalım daha neler göreceğiz hiç haberlerde dış devletlerdeki griple ilgili bişey duydunuzmu ben son 10 gündür duymadım sağlık bakanlığı açıklıyor şu kadar kişi yakalanacak şu kadar kişi ölecek şu kadar kişi kurtulacak nereden biliyorlar acaba ?ben çok merak ettim vakit saat tamam sa hiç bişeyin çaresi olmaz
  • BÜŞRA / 6 Kasım 2009 18:53

    ALLAH YARDIMCIMIZ OLSUN

    ya gerçekten pskolojim bozuldu ..bu millet halkı dahada paniğe sokuyor biraz rahatlatın insanları ya biz türk milletiysek çözümler üretmemiz gerekiyor ama bizimkiler sadece hazıra konsun herşeyi dışardan alsınlar bikerede biz çözümler arayalım ..iki çözüm sundular sanki biz elimizi yıkamıyoduk bu çözümse dicek bişi bulamıyorum....sadece dış ülkeyi zengin edelim başka bişi değil
  • gül / 6 Kasım 2009 18:27

    muhabbet ne

    muhabbet domuz gribimi dinimiz mi pardon
  • numan özden / 6 Kasım 2009 17:41

    merhaba

    arkdaşlarrr şunu söylemek istıyorum bu bizlere allahın vermiş oldugu buyuk imtahanlardan bir tanesiii bakalım dıyor benım kulum zor karşısında serden mı yardım alacak benden mı diyee siz siz lun allahı unutmayın ilk önce allaha tövbe sonra dua ve şifa isteyın yaradanım öle buyuktur kı tüm kullarına şefkatı vee bagışı buyuktur dermanıda coktur yeterkı istedıyın allahdan geldıgıne ınanın bunların
  • Yavuz / 6 Kasım 2009 17:18

    Allahın gazabı üzerinize olur inşaallah

    memleket ateist olmuş.bu işin öbür tarafı var göreceksiniz bu küfürlerin sonunu.Ben bi kulum.Allahın herşeye gücü yetecek bunu bil ey İslam düşmanları...
  • xxx / 6 Kasım 2009 17:10

    yuuh yaaa

    maske takın
  • gerçek / 6 Kasım 2009 17:05

    gerçekler acıdır

    Arkadaşlar bir domuz gribi yüzünden birbirlerinin yazılarına hakaret ediyor meseleyi Peygamber efendimize ve kURAN a hakaret noktasına taşıyorlar hatta islama ve Neredeyse (ALLAH)a hakaret ediyorlar ne yazıkki toplumumuz artık her meseleden dine ve islami değerlere hakaret etme noktasına gelecek kadar cahil bir toplum haline geldi kulaktan dolma okumayan araştırmayan bir toplum yazışarak tartışmasını bilmiyor.kavga etmeden yazı dahi yazamıyor.Arkadaşlar Yasemin hanıma ve onun gibi düşünenlere hakaret ediyorlar.Aslında bu arkadaşlar direk Allaha ve dinine hakaret ediyorlar ALLAH korusun onları affetsin Yüce Rabbim.Kalp gözlerini açsın inşallah.Yasemin hanımın tek hatası ne olursa olsun kimseye beddua etmemek lazım bizim dinimiz herşeyden önce cahilliğin karşısındadır.herkese hoşgörüyle yaklaşmak lazım.Allaha bütün insanlıkiçin dua ve niyazda bulunmak lazım.Yasemin hanımın yazısına tenkitte bulunanlarada bir tek sorum olacak.DOMUZ GRİBİ VİRİSÜNÜN BÜYÜKLÜLÜĞÜ MİKROSKOPTA DAHİ ZOR GÖRÜNÜRKEN, bu kadar küçük bir virüsle baş edemeyen ve bu kadar küçük bir mikrop karşısında aciz kalan insan nasıl olurda acizliğini kabul etmeyerek Allahın olmadığına inanır ve dinine hakarette bulunur.CEHALET virüsten daha tehlikeli bir hastalıktır.Bütün arkadaşlara Allahtan sağlık ve mutluluk dilerim.Yüce Rabbim Yar ve yardımcımız olsun.Hiçbir insan domuz olmadığı gibi hiçbir domuzda insan gibi değerli bir varlık olamaz.SAYGILARIMLA
  • VATANDAŞ / 6 Kasım 2009 16:55

    DOMUZ GRİBİ

    SAYIN BAŞBAKANIMIZ VURDURMAYIN DİYOR SAĞLIK BAKANI VURDURUN DİYOR. OBAMA BİLE AİLESİNİ VURDURTMAMIŞ BENDE VURDURMIYICAM .ÖLEN VE FELÇ OLAN VARMIŞ.FELÇ YAŞAMAKTA ZOR .
  • Hüsen / 6 Kasım 2009 12:01

    Moronmusunuz

    Kardeşim konu domuz gribi hepiniz birbirinize domuz gibi kinlenmişsiniz. Kuran da buna yakın ayetler olabilir ki vardırda isteyen olan biten bu hastalıkların tümünü Kuran a ve kıyamete bağlar, isteyen ilaç firmalarının tuzağına, isteyen dünyanın doğal dengesinin bozulmasına bağlar. Dünyada 7 milyar insan ve 7 milyar ayrı düşünceye sahip beyin var önemli olan bu yorumlarda insanların fikrini söyleyebilmesi. Ne o öle hakarete hatta bir bayana küfre gidebilecek yazılar. Öbür taraftan o bayan diyorki domuz gibi ölün dömuz gibi dirilin. Ben size birşey diyimmi inanın 2 tarafında bu konu hakkında domuz kadar fikri osuruk kadar beyni yok ...
  • yeşim perik / 6 Kasım 2009 11:44

    domuz gribi

    kardeşimin ateşi yüksek ve düşmüyor sağlık ocağı enfeksiyon hastanesine götürün dedi
  • dilek / 6 Kasım 2009 00:49

    allah belanı verşin

    yaşemin kardeşimizin yazışına tepki veren şözde inşan..evet peygamber yaşemin ve onun gibi muhterem inşanlara kucak açacak eminim..şen o şerefe eremeyecegin için,ve şenin gibi mahluklar yaşeminlerinin arşına kabul edilmeyeceği bence şen çık kendini camdan aşagı at..şeni tutan ve kucak açan da olmayacak..vay haline..aşıl domuzzzzz gribi bu inşan allah bizi domuzlardan koruşun....:)
  • xxxx / 5 Kasım 2009 23:00

    dinsizlere

    sizin muhammedsav diye bahsettiğiniz alemlerin rabbi olan allahın kulu ve elçisidir evet tüm bunlar kıyamet alametinin ta kendisidir evet inşallah biz resulümüze koşacaz ama sakın ogün gelipte şefaat dilenmeyin beyinsizler asıl cahil sizsiniz
  • mustafa kaya / 5 Kasım 2009 20:28

    bizi aydınlatma

    çok tşk ederim size hocam ben urfadan yazıyorum ateş düşürmeme konusunda size katılıyorum iyi akşamlar
  • ganca gü / 5 Kasım 2009 18:14

    TOLGA YILMAZ A

    tolga bence bi doktora gözüksen senin için daha iyi oluccaktır hem sorulaının cevabını alırsın hem bişi varsa önceden engellenmiş olur
  • eylem demir / 5 Kasım 2009 16:05

    ya bu domuz gribinerden çıktı ya offfff
  • rabia / 5 Kasım 2009 13:42

    fırat'a cevap

    fırat öncelikle geçmiş olsun ben bu hastalığa yakalanan herkese dua ediyorum, sarımsak çok faydalı doğru bi seçim ve diğerleri Allah yardımcın olsun arkadaşım
  • Tolga YILMAZ / 4 Kasım 2009 22:13

    KoRKu

    Yorumlariniz için şimdiden tşkler.Arkadaslar ben oğrenciyim gun içinde birçok yerde bulunuyorum bir çok insanla temes ediyorum ve bu gun domuz giribindeki belirtiler ortaya çıktı soğuk algınlığı ile domuz grıbı arasındakı farkı belırtmıssınız fakat normal grple domuz grıbı arasındakı farkı yazmamıssınız benım basım ağırmıyo atesımde en fazla 34 35 derecedir sanıyorum sadece atesim normalın bıraz uzerinde ve ishalım 1 saat oncesine kdrda hafif bi mide bulantısı wardi fakat bi elma yedim geçti acaba ben normal bi gribemı yakalandım yoksa domuz grıbıne mi ?
  • bir dostttt =( / 4 Kasım 2009 19:00

    böööööö bu ne bçm hastalık yahuuu:)
  • goncagül / 4 Kasım 2009 17:54

    hepsi yalan

    yha domuz gribi die bişi yok yha. hepsi yalan sadece ülkemizdeki genç nesli katletmek istiolar. yok aşısı varmış bende sizlere tavsiye aşı fn yaptırmayı ve yakınlarınızada yaptırtmayın içinde zararlı şeyler var ve ileride felçlere ölümlre yol açıyo
  • tayfun er / 4 Kasım 2009 13:52

    grıp

    arkadasalr bakarsınız hersey gıbı domuz grıbı de uc haftaya unutulur baska bırsey cıkar kesın . artık ınek grıbımı kedı grıbımı :) bılemıyorum. ancak emınım kı bu da daha oncekı cıkan vakalar gıbı unutulacak kesın .......
  • tayfun er / 4 Kasım 2009 13:16

    grıp

    arkadaslar bu nasıl ıstır anlamıyo rum 2008 yıldır ne kene,ne kus gırıbı ,ne de domuz grıbı gıbı seyler var dı bun lar o kadar senedır yok tu da nasıl bı sene de her sey cık tı mesela kus grıbı cıktıgın da cok sayıda ınsan oldu cok cok sayıda tavuklar yakıldı olduruldu yumur ta yedırmedıler tavuk yedırmedıler sım dı neden yok kus grıbın den olen ınsan neden yumur ta yenıyor sım dı neden tavuk tuketılıyor hıc anlamıyorum hıc bırseye ınanmayın koplo duzmece hepsı sadece hayat para o kadar yanı
  • zek / 4 Kasım 2009 12:49

    grıp

    ben erkek kuaforuyum degerlı beledıyemız o ısı yaptı avcılar beledıyesı sorumlu bu konuda her ne kadar chp olsada
  • barbaros durmaz / 4 Kasım 2009 12:13

    peki hasta olan bir kişi yiyecek sektöründe calışıyorsa

    peki hasta olan bir kişi yiyecek sektöründe calışıyorsa ve hastalıgını farkında degilse ve bu şelide calışmay devam edio kac kişi hasta edebilir bunada devlaetin önlem alması lazım bir sürü fırın lokanta büfe var bunlarada en azından saglık kontrolünden gecmek mecburiyeti gelsin eblediye tek tek dolaşıp denetlesin sagkık kontrölden gecip gecmedigini saygılarımla
  • sdfg hyjkl / 4 Kasım 2009 11:45

    tedbir

    Panik her hastalığın tetikçisi.Benim tavsiyem haberleri çok fazla izlemeyin bu aralar.Yalnız rahat olurken tedbiri elden bırakmayın.Normal zamanda grip şikayetleriniz olduğunda nasıl hastaneye gidiyorsanız hastaneye gitmeyi ihmal etmeyin,hijyene önem verin,dışarı çıkmamaya özen gösterin özellikle küçük çocuklarınızı dışarı çıkarmayın zaten havalar da soğuk.mandalina portakal yeyin bol bol.Ballı süt için sıcak sıcak bedeninizi temiz tutun.Çalışanlar özellikle ellerini yüzlerini sık yıkasınlar.thylot diye bir grip ilacı var toz şeklinde ben kışın bu ilacı hastalanmadan alıp içiyorum ve hayatım boyunca çok nadir grip olmuş biriyim.Siz de deneyebilirsiniz.Bayram yaklaşırken şunu söylemek istiyorum.Memleketlerinin dışında olanlar özellikle risk gurubunda iseler(yani çocukları felan varsa kendileri kronik hastalığa sahipse) bu bayramı sevdiklerinden uzak geçiriversinler,doktor değilim ama mantığının gücüne ziyadesiyle güvenen bir kişiyim.Uzun yolculuklardan kaçınmak lazım diye düşünüyorum sonuçta sağlıktan önemli değil memlekete gitmek ve son olarak da aslında bunu ilk önce yazmalıydım şu sıralar her zamankinden fazla dua edelim özellikle birbirimize edelim.Terbiyeli olalım inanan inanmayan bütün insanlara sesleniyorum eğer insan olduğunu düşünüyorsan terbiyeni bozmayacaksın kardeşim yok ben hayvanım hayvandan da beterim diyorsan o zaman insanların bilgi alış verişinde bulunduğu ortamlara uğrama hayvanca siteleri ziyaret etmeye devam et.Yasemin kardeşim sen bu şerefsizi(terbiyemi bozduğumu sanmayın bu tür mahluklara şerefsiz demekte bir sakınca yoktur) görme yarın ruz-i mahşerde o boğazına tıkanasıca dili nasıl yalvaracak sana göreceksin.Kul hakkına girmek için insanların illaki birbirlerini tanımaları gerekmez bu şerefsiz tek senin değil tüm inanların hakkına girmiş oldu bu ve bunun gibi şerefsizlerin Allah belasını versin ama domoz gribiyle değil öyle aniden ölerek değil Allah böylelerine uzun ömür versin ki daha çok yaşasın daha çok günaha batsın yani cehennem için kendi odununu kendi hazırlasın.Bütün hasta kardeşlerime Allah'tan acil şifalar diliyorum
  • sdfg hyjkl / 4 Kasım 2009 11:38

    tedbir

    Panik her hastalığın tetikçisi.Benim tavsiyem haberleri çok fazla izlemeyin bu aralar.Yalnız rahat olurken tedbiri elden bırakmayın.Normal zamanda grip şikayetleriniz olduğunda nasıl hastaneye gidiyorsanız hastaneye gitmeyi ihmal etmeyin,hijyene önem verin,dışarı çıkmamaya özen gösterin özellikle küçük çocuklarınızı dışarı çıkarmayın zaten havalar da soğuk.mandalina portakal yeyin bol bol.Ballı süt için sıcak sıcak bedeninizi temiz tutun.Çalışanlar özellikle ellerini yüzlerini sık yıkasınlar.thylot diye bir grip ilacı var toz şeklinde ben kışın bu ilacı hastalanmadan alıp içiyorum ve hayatım boyunca çok nadir grip olmuş biriyim.Siz de deneyebilirsiniz.Bayram yaklaşırken şunu söylemek istiyorum.Memleketlerinin dışında olanlar özellikle risk gurubunda iseler(yani çocukları felan varsa kendileri kronik hastalığa sahipse) bu bayramı sevdiklerinden uzak geçiriversinler,doktor değilim ama mantığının gücüne ziyadesiyle güvenen bir kişiyim.Uzun yolculuklardan kaçınmak lazım diye düşünüyorum sonuçta sağlıktan önemli değil memlekete gitmek ve son olarak da aslında bunu ilk önce yazmalıydım şu sıralar her zamankinden fazla dua edelim özellikle birbirimize edelim.Terbiyeli olalım inanan inanmayan bütün insanlara sesleniyorum eğer insan olduğunu düşünüyorsan terbiyeni bozmayacaksın kardeşim yok ben hayvanım hayvandan da beterim diyorsan o zaman insanların bilgi alış verişinde bulunduğu ortamlara uğrama hayvanca siteleri ziyaret etmeye devam et.Yasemin kardeşim sen bu şerefsizi(terbiyemi bozduğumu sanmayın bu tür mahluklara şerefsiz demekte bir sakınca yoktur) görme yarın ruz-i mahşerde o boğazına tıkanasıca dili nasıl yalvaracak sana göreceksin.Kul hakkına girmek için insanların illaki birbirlerini tanımaları gerekmez bu şerefsiz tek senin değil tüm inanların hakkına girmiş oldu bu ve bunun gibi şerefsizlerin Allah belasını versin ama domoz gribiyle değil öyle aniden ölerek değil Allah böylelerine uzun ömür versin ki daha çok yaşasın daha çok günaha batsın yani cehennem için kendi odununu kendi hazırlasın.Bütün hasta kardeşlerime Allah'tan acil şifalar diliyorum
  • EMİNE ŞAHİN / 4 Kasım 2009 02:05

    EVDE KENDİ BAŞIMIZA NE YAPABİLİRİZ?
  • pembe / 4 Kasım 2009 00:55

    domuz gribi

    yorum değil ,soru soracagımibugün iki çocuğum ve bende domuz gribine benzer belirtiler başladı.acaba hepimiz aynı anda domuz gribi olabilirmiyiz.
  • hİLal / 4 Kasım 2009 00:06

    ??

    herkes kavqa ediooo yhaw bnce biraz sorunları tartışsanız yani tartışsak çözümler üretsek NE DERSİNİZ SEVGİLİ ARDAŞLAR....?
  • zek / 3 Kasım 2009 14:31

    grıp

    s.a herkese ulkemızde gundem olan her seyle ılgılı o kadar farazı konusuyoruzkı carpıtıyoruz bılmem ne ozellıkle ıslamı konulara hemen gırıs yapılıyo bakın bu konularda savunma hakkımız var tabıı ama konu acan bakalım ne amacla acıyo bunu dusunmek lazım yıpratmak ıstıyo belkı ve amacınada ulasıyo cok yorum da şirk kosuluyo bılmeden en azından burası o konuları konusmanız ıcın uygun degıl bence herkesı allah korusun ınsallah saygılar
  • sacit / 3 Kasım 2009 13:00

    kim haklı

    Herkes kendi inandığını ya da inanmadığını söylüyor .Ama bir yere kadar.İnsanları ciddiye almayan dalgacı üsluptan ki en önemlisi de Peygamber Efendimizden(s.a.v) bahsedilirken kullanılan sözlerden haya etmek insanlığın borcu olsa gerek.Bazıları dış mihraklaradan bazıları kıyamet alametlarinden şüpheleniyor.Labaratuvarlarda böyle çalışmaların yapıldığı kanaati bilinen bir gerçek.İkincisi tüm bunların kıyamet alametleri olabileceği ise Allah(c.c)'ün bileceği bir iş.Ancak alemlerin Rabb'inin kıyametin kopması olayını dış mihrakları kullanarak yapmayıcağını da kim bilebilir.Bu yüzden yapılan yorumların hastalığın içeriği ile ilgili olması herkes için iyi olsa gerek.
  • serpil / 3 Kasım 2009 12:56

    buda geçer

    ne gripler atlattık tabi buda geçecek ama bayağ bi zarar veripte hem devlete hem millete bence bu dışülkelerin işi biz herşeye kanıyoruz nasılolsa şimdide bizi yiyeceklerle zehirlemeye çalışıyorlar aman dikkat
  • dış güçler / 3 Kasım 2009 12:41

    saygı,edep,had

    Herkesi saygılı olmaya davet ediyorumKORKMAYIN ARKADAŞLAR DOMUZ GRİBİ SADECE İNSANLARI ETKİLİYOR..................! gibi hiçbir anlam ifade etmeyen sadece yazanın kendisine paye çıkarabileceği türden yazılar yazmayınHer siteyi her yapılan yorumu saygısızlığa dönüştürme alışkanlığımız bize çok şey kaybettiriyor en azından hiçbir şey kazandırmıyor
  • DİLEK KUZ / 3 Kasım 2009 11:06

    SİNİR

    YA BU DOMUZ ÇIKARANIN VARYA BEN NEZLE OLDUM SUAN KORKUYORUM DOMUZ GRIBIMI NORMAL NEZLEMI DIYE BU NEDIR YA
  • Ayca Yilmaz / 3 Kasım 2009 09:58

    Acaba Domuz Gribimi oldum?

    benim sesim kisildi haften öksürüyorum halsizimgözlerim karariyor hafiten burun akinditisida var atesim cok korkuyorum acaba domuz gribimi oldum yoksa kendi kendime kuruntumu yapyiorum cok korkuyorum amaa suan okuldayim kimseyede birsey diyemiyorm napsam yardim edin lütfen
  • demedideme / 3 Kasım 2009 02:26

    demedimmi

    demedi demeyin bu domuz gribi yeni bir sektor acilimi olacak .isvicrenin´, isvecin v.b. ulkelerin krizden kurtarmasina yardimci oluyoruz sadece baska bisey degil.herkese gecmis olsun .kendinize dikkat edin sumukluler
  • İSİMSİZ / 3 Kasım 2009 00:12

    ALLAHIN KURANIKERİMİNE PEYKANBERİNE LAF EDENLERİ ALLAHA HAVALE EDİYORUM İLAHİ HUZURDA GÖRÜŞÜRÜZ
  • 14 / 2 Kasım 2009 20:03

    esra ya

    önce doğru yazmayı öğren.Az birazda kitap oku.Ama akıllı kitaplar.O zaman kimin geri olduğunu anlarsın.Neden hemen geri damgası vuruyorsunuz bunu da anlamadım.Bizim kadar ileri olsanız daha ne istersiniz.....
  • 14 / 2 Kasım 2009 19:37

    esra ya

    önce doğru yazmayı öğren.Az birazda kitap oku.Ama akıllı kitaplar.O zaman kimin geri olduğunu anlarsın.Neden hemen geri damgası vuruyorsunuz bunu da anlamadım.Bizim kadar ileri olsanız daha ne istersiniz.....
  • ömer / 2 Kasım 2009 19:29

    panik yok

    bakın arkadaşlar biz müslüman bir ülkede yaşıyoruz zaten bizim dinimiz geregi namaz kılmamız gerekiyo her namazda da abdest alırsak bu hastalıgın bize bulaşması mümkün değil günde 5 defa elini yüzünü yıkayan insana bu hastalıgın gecmesi mümkün değil sağlıklı da beslenirsek bu tür vakalarıda atlatırız inş. panik yapmamayalım herşey olacagına varır
  • ceren / 2 Kasım 2009 17:42

    ??

    Ülkemizde kus grıbı yüzünden diri diri gömülen hayvanları izleyen dünya neden domuzları da imha etmiyor acaba
  • saban dogan / 2 Kasım 2009 16:28

    tum yorumlari okumadim

    Arkadaslar tum yorumlari okumaniza gerek yok yorumlarin esas ozu su panik yapmayin temiz olun meyve sebze yiyin mesala ben bu gun ikinci ogretim okuyan arkadasa para verdim 1 liralik greyfurt al dedim. Sizde mutfaga gidin meyve sebze soleni yapin iyi gunler
  • bahadır / 2 Kasım 2009 16:22

    heryerde aynı

    Allah ve peygamber düşmanları sokağa çıkıp bir söz edemezler.çünkü cesaretleri yoktur.birileri bana ve peygamberimize alenen küfretti.(ahirette hesabını elbette verecek.)şimdi hakimin vereceği cezayı bekliyor.kimse sana neden inanmıyorsun demiyor.bari Peygamber efendimize yorum sitelerinde hakaretlerde bulunmayın.kendi menfatleriniz için.bırakın herkes yorumunu yapsın.
  • .... / 2 Kasım 2009 15:54

    .....

    ya ne bu yok kuş gribi yok domuz gribi az da insan giribi olun
  • doğruluk / 2 Kasım 2009 14:51

    cidden yatacak yeriniz yok

    ya ne biçim sözler yasemin hnm çok doğru söylemiş helal olsun ya sizi kim yarattı soğan gibi yerdenmi bittiniz gerçi onuda rabbim yaratıyorönce siz doğru yolu bulun sonra başkalarını dzeltin evet kıyamet var ALLAH (C.C) PEYGEMBERİMİZ DE KURA-N I KERİM İMİZDE var sizi mahşerde karşımıza çıkarsınlarda biz sizin halinizi görelim yatacak yeriniz yok kendinize gelin siz bu dünyaya imtahan için geldiniz dil uzattınız peygamberimiz bile sizler için ağlar yalvarır ama siz kıymet bilmezsiniz asıl cahil geri kafalılar sizsiniz zararın neresinden dönseniz kardır bence tövbe edin yoksa RABBİM in azabından korkun PEYGAMBER imizin bir sözü benim bldiklerimi siz bilseniz hiç gülemezsiniz lütfen kendimize gelelim
  • kumsal / 2 Kasım 2009 14:42

    ya arkadaşlar kıyamet alametimi sizce domuz gribi yoksa aşıları satan firmalarla komusyonu cukka yapan çok sayın milletvekkillerin işimi?? allah vergisi değil laboratuvar hilesi bi hastalık... kendi içimizde kavga edeceğimize dış güçlerin ülkemiz üstünde açtıkları biyolojik savaştan bahsetsek sizce daha anlamlı olmaz mı?????? lutfen sağduyulu olalım...
  • seval karabulut / 2 Kasım 2009 00:41

    ates

    parasetemol gibi ates düsürücü kullnilmai hastaligi uzattigini yazmisiniz kücük cocuklar haric demisiniz yas sinirini ögrenmek istiyorum sizden ben almanyadan ve ocucugum 3 yasinda atesi 39 ne yapmam lazim bu durumda atesde terlermek iyi bi yöntemmi?CEVAPLANDIRIRSANIZ SEVINIRIM TESEKKÜRLER SIMDIDEN
  • sibel / 2 Kasım 2009 00:31

    korkmayın

    bu mevsimde butür hastalıklar görülür iyi beslenin doktora gidin ihmal etmeyin iyi düşünün iyi olsun
  • seval karabulut / 2 Kasım 2009 00:24

    ates

    parasetemol gibi ates düsürücü kullnilmai hastaligi uzattigini yazmisiniz kücük cocuklar haric demisiniz yas sinirini ögrenmek istiyorum sizden ben almanyadan ve ocucugum 3 yasinda atesi 39 ne yapmam lazim bu durumda atesde terlermek iyi bi yöntemmi?CEVAPLANDIRIRSANIZ SEVINIRIM TESEKKÜRLER SIMDIDEN
  • OnuR Pıtraq / 2 Kasım 2009 00:14

    DOMUZ GRİBİ GİBİ SAGLIKLIIM

    ULAN bir kusma bir ishal basım agırdı midem bulandı yüksek ateşim oldu sıçtım altıma korkudan:D
  • slm / 1 Kasım 2009 20:58

    teşekkür

    ben bu yazıyı ödev için alıyorum isrediğimi buldum teşekkür ederim by by
  • Dolunay / 1 Kasım 2009 19:26

    Gerçek sorumlu

    Bence arkadaslar bu olay kesin dış odaklı :d
    nede olsa herzaman işe yarar bişey bilmek gerekmiyor bunu söylemek ve şak şak almak
  • emre uludağ / 1 Kasım 2009 19:16

    mallar

    grib oldum internete belirtiler nedir diye bakmak için girdim.bazı yorumları okudum da resmen şaka gibisiniz.kardeşim Allah insana beyin vermişki geliştir diye ama çoğunuz tam malsınız.kiminiz ayet koyuyo kiminiz cevap olarak peygamberi tiye alıyo.bu işin ayetle ne alakası var.ticaret amaçlı hasta oluyosunuz.salak salak konuşmayın.sen hasta olmazsan ben hasta olmazsam ilaç firmaları nasıl para kazancak yada büyük ülkeler senin direncini nasıl kıracak.sömürü olman için eksik olman lazım.dar düşünmeyi bırakın.önce şarbon sonra kuş gribi deli dana şimdi de al sana domuz gribi.adamların aşıdan ilaçtan kırdığı paraya bak.merak etmeyin hepsinin ilacı vardır sadece biraz daha ölümleri artırıp tek çözüm olarak aşıyı çıkartacaklar sonra da paralar cebe.ahh türkiye ahh.mal olmayı bırakın lütfen.
  • nurhan / 1 Kasım 2009 19:13

    hijyen

    elleri ve yüzü sıkça sabunla yıkamak hastalık riskini azaltır...birde uzaktan merhabalaşmakta yarar var...
  • naz ateş / 1 Kasım 2009 17:28

    hastayım

    bende bu belirtiler war amasoğuk algınlığını zannediyorum.halsizlik,az ateş,çok az baş ağrısı war.lütfen bni bu durumla ilgili bilgi werin çok korkuyorum...
  • se / 1 Kasım 2009 00:28

    seda ateşe

    seda hanım zaten mantıklı bir düşünde içerisinde olursanız beynimizin nekadar küçük bir bölümünü kullanıyoruz yasemin hanımda doğal olarak okadarını kullanıyor yanı sizin ve benim gibi önemli olan onu doğru kullanmaktır .şurda hiç birbirini tanımayan insanlar yazışiyoruz ne kadar güzel birbirimize teselli verelimki bu girip eğlenceli hale gelsin buda işin psikolojik tarafı hakaretler neden yasemin hanıma küfür eden yorumu okudunuzmu belki onunda tepkisi beddua ederek olmuştur yinede desteklemiyorum ama gereksiz şeyler böyle oluyor biz türklerde bu kadar ortalık karışıyor yine söylüyorum inançta özgürlük ama kişisel saldırganlığa özgürlük yok.lütfen bu saldırganlık kaosuna paydos .allah herkezi korusun.inanmayan inananın peyganberine saygı .inanan inanmayanın neye inanıyorsa saygı göstersin .herkez sağlıklı olsun inşanllah.
  • lübnanlı / 31 Ekim 2009 19:40

    az yesinler domuz etini
  • esra / 31 Ekim 2009 19:08

    yazık bize ya sonumuz ne olcak çok merak ediyorum kıyametle ne ilisi var bunun bukadar gerisiniz işte
  • zehra / 31 Ekim 2009 19:03

    panik yok

    1. Ruhe bewahren
    Die Schweinegrippe wird von Experten nicht gefährlicher als eine normale Grippe eingeschätzt. Bisher ist statistisch gesehen von 1.000 Infizierten nur 1 Person gestorben. Das ist weniger, wie bei der jährlichen Grippewelle. Hüten Sie sich also vor künstlicher Panik-Mache!

    bu yazıyı alman doktorların vatandaşlara yapılmsı gereken bir bölümden aldım ve sizinle pylaşmak istedim

    1) sakin olmak
    Domuzgribi uzmanlar tarafından normal gripten fazla tehlikeli olarak değerlendirilmemektedir. Bu güne kadarki istatistiklerde görünen 1000 hastada sadece biri ölümle sonuçlanmıştır. Bu yıllık gripdalgasından (normal gripten) daha az sayıda (yani normal gripten hayatını kaybeden sayısı daha fazladır) Onun için kendinizi abartılı panikten sakının.

    bunu sizleri biraz olsun sizleri rahatlatmak için sizinle paylaşmak istedim bencede paniğe gerek yok
  • isimsiz / 31 Ekim 2009 18:56

    yaa allah aşkına ne saçmalıyorsunuz h1n1in haramla ne ilgisi var
  • zehra / 31 Ekim 2009 18:10

    paniğe gerek yok

    slm arkadaşlar tüm yorumları okudum iyisinide kötüsünüde nerdeyse herkesin ayrı ayrı düşünceleri
    ama ben yorumlara yazılan bazı tepkileri hoş bulmuyorum medyamız bu milleti böle bir abartıyla böyle olmucak bir paniğe sürüklerse insanarın bu şekilde panik halinde böyle tepki göstermeleri psikolojik çok normal neyse gelelelim gribe biz ve tüm dünya her kış zamanında veya bazende yaz günlerinde gribe yakalana biliyoruz ve bildiğimiz normal gripten hayatını kaybeden sayısı epey fazladır ama işte bu normal grip olduğu için söz konusu olmaz her yıl bir virüs furyası yaşıyoruz arkadaşlar bundan öncesi kuş gribi idi ondan önce doğru hatırlıyosam deli dana vardı :) e öyle zannediyorumki bu virüsler durmadan yeni bir isimle bizleri panige sürüklücek ve asıl düşünülmesi gereken bir konu var her bu virüslerin sonunda birileri birşeyler kazanıyo maddi açıdan bir yükselme yaşıyor birde şunu göz ardı edemiyorum bu panik sadece türkiyede yaşanıyor dış ülkelerde bu durumlar gayet sakin geçiyor ve panik diye bir olay yaşanmıyor hatta medyalarındada söz konusu bile geçmiyor her kes sakin grip olan kişiler sakin bir şekilde tedavisini görüyor ve olay bitiyor ne ilginçki yurt dışında bu tür ölümler yaşanmıyor ve aşıyada karşılar bence hükümet vatandaşına iyi beslenme ve kendini temiz tutma imkanı sağlasa bu tür virüslerde bu kadar kolay yayılmaz ki ben bu virüsün olduğundanda şüpheliyim bence her yıl olduğu gibi beslenmenize dikkat edin ve temizliğiğnize önem verim gerisi boş hepinize saygılarımı sunarım.
  • sen eren / 31 Ekim 2009 17:58

    DOMUZU

    domuzu rabbim haram kılmadımı işte illede yerler ise olacagıda bu tabi kurunun yanında yaşta yanıyor olan bizim gibi müslüman ülkelere oluyor ALLAH BİZİ KORUSUN
  • fırat / 31 Ekim 2009 15:35

    grip

    Ben şu an h1n1 virüsünü almış ve hasta durumdayım
    çünkü ben böyle bir grip hiç olmadım bir gece içinde ateş kas ağrısı baş ağrısı göz çevresinde ağrı ile başladı şu an sarmısağa dayandım doktor antibiyotik verdi kullanmayı hiç düşünmüyorum parasetamol içeren ilaç verdi bu haberden sonra onu da kullanmayacağım bol c vitamini meyve arı sütü polen bal karışımı soğan sanırım en iyisi bu burun akıntım yoksadece balgam oluyor sanırım diğer gripler gibi bunu da iilaç kullanmadan yeneceğim şimdi banyoya girip terrleyeceğim reishi mantarını kaynattım içiyorum:) Grip benden korksun
  • osman turk / 31 Ekim 2009 15:34

    domuz gribi

    domuz gribinin normal gripten az bir farki var. benim tavsiyem sizlere iyi beslenme. vucudun direncini arttirin. ben grip oldum domuz gribinde ki butun belirtilerde vardi. doktora gitmeden iyilestim. gastalik boyunca bali vazla yedim
  • isimsiz07 / 31 Ekim 2009 13:47

    abartııı

    ya arkadaşlar tek tek hepinizin yorumlarını okudum.herkes kendi çapında paniğe kapılmış bir vaziyette.. ama çoğu arkadaşımızın dediği gibi bence bu kadar abartmaya gerek yok..bu grip hemen hemen tüm ülkelere bulaşmıs durumda ama en panik atak bizim türkiye..bu kadar abartmaya büyütmeye gerek yok...birinin ayağı kırılıp ölse hepimiz diycez domuz gribinden öldü:)yani okadar cok kaptırmişizki kendımızı herkesin aklında tek soru..ACABA BANADA BULAŞIRMI?????evet hepimiz bu sorunun paniğiyiz..ama bu gripte herkes kendi doktoru olmalı..yaşadığı ortamı kendini temiz tutmalı...aşı konusuna gelince birçok sağlıkçı tanıdığım var onlar bile olma taraftarı değil bizler nie olalımkii.aşı tehlikeli diolar özellikle ilerisi için...oyuzden bence bu kadar abartmayalım ve kendi doktorumuz olalım eminim temizlik herşeyin çaresi olucaktır..bu arada bu tür şeylere dinimizi islamımızı karıstırmayalım çünkü hiç alakası yokk..saygılar antalyadan..kendimizi öle bi kaptırmısızki her türlü işimizi derdimizi bıraktık tek dert bu grip oldu..arkadaşlar uyanın biraz birilerinin oyununun kurbanı olyuyoruz ...birileri çok büyük oyun oynuyo bizimle...bırakın artık bu gribi konusmayı bırakın ölüm geliceksede bu gripten gelsin sonuçta ya bugün ya yarın sonunda ölüm yokmu ha grip ha başka bişi.
  • şenol / 31 Ekim 2009 13:15

    şaka mısınız siz?

    başlıkta grip tanıtılmış millet bende şu var bu var hastamıyım diye sormuş git bi hastahaneye test yaptır kardeşim o zaman herkes Allah işte napacaksın mantığında tamam hepimiz Allah'a inanıyoruz da yani oturiym dua ediym yarın bişeyim kalmaz mantığıyla nası düşünürsün git tedavi ol hastaysan ilaç al aşı ol amerikanın falan demişler belki doğrudur doğru bile olsa amerika buldu bunu bişi olmaz mı demen lazım öldürüor arkadaşlar açın haberleri izleyin bide sanki sırf türkiye ve amerikada var tüm dünya bu hastalıkla boğuşuyor en lakayt ülke bizimki sanırım sağlık bakanı çıkıp 3000-5000 ölüm bekliyoruz diyo ne demek ya 3-5 kişi mi bu dağtsana maskeleri o zaman halka ilaç araştırması yapmaya başlasana getirtiolar bi aşı ne idüğü belirsiz ben gribim 20 gündür gribim zaten belirtiler tutmuo tutsada 20 güne ölmem lazımdı doktorada gittim normal gripsin dedi bişi yok dedi ilaçları kullanıyorum demem o ki burda böle ben grip miyim diye soran arkadaşlar biri tutup belirtiler tutuo gidicisin derse ciddiye mi alacaksınız ve siz Allah verir Allar alır bunlar amerikanın oyunları diye dövünen tayfa Allah rızası için bi hastaneye falan gidin tamam Allah verir Allah alır da önce tedbir sonra Allah diyede bi laf vardır unutmayın hadi sağlıcakla kalın
  • tr / 31 Ekim 2009 12:43

    italya

    bu ülkeler hastalıgı çıkartıtor sonrada para kazanıyor ama bigün gelecek kimse durduramayacak bu virüsleri buda dünyanın sonunu getirecek dünya liderlerine sesleniyorum uyuşturucu gibi bu ilaç şirketlerininde üzerine gidin ve sonucun dahada kötüye gitmesini engeleyin bu virüsler bütün madelerden daha kötü
  • ,,,, / 31 Ekim 2009 12:04

    kötü söz sahibinindir

    yasemin hanıma küçük beyinli dien şahısa sesleniorum acaba senin beyninin hacmi ne kadar gerçi rabbimiz bize çok şükür kullanmamız için bi akıl beyin vermiş ama sen onu kullanmayı bilmiosun insanların dini inançlarıı eleştirmeye hakkın yok eğer o beyni yeterince kullanabilseydin yada yeterince mantıklı düşünebilseydin gözünün önünde var olan evrenin bu muhteşem düzeni kuran evrenin sahibi Allahı da bilirdin lütfen başkalarına küçük beyinli diyeceğinize önce aynaya bakmanızı tavsiye ederim madem senin beynin çok çalışıo çok büyük hadi domuz gribine sen bi çözüm bulda görelim o zaman marifetini hadi
  • crazy_pr_81 / 31 Ekim 2009 10:51

    !!!!!Deli misiniz?!!!!! (BmL gençliK

    !!!!!o hastalık dış ülkelerden geliyo ama onu yayan bizlriz boş yere konuşmayıp önlem alın doktara gidin yaymayın.!!!!
  • ssss / 31 Ekim 2009 10:17

    hastayım

    bende hastayım ama endişelenmiyorum arkadaşlar çünkü gündem değiştirmek için devamlı haberlerde ön plana çıkartıyorlar domuz gribini doktora gittim ilaç kullanıyorum her şey allahın taktiri ve her kese acil şifalar ama korkmayın çünkü korkulacak bir şey değil hatta normal gripten daha kolay tedavisi var ve belirtilerin aynısı olsa bile illa ölcekmişiz gibi davranmayın hoşçakalın
  • Uğur Toprak / 31 Ekim 2009 01:45

    emre çasat.. Ülkemizi geri kalmış görüyorsan bu sen ve senin gibi ateist şerefsizlerdendir. Ülkede birlik ve düzen bırakmıyorsunuz. Her pislik (dolandırıcılık,hortumculuk v.s. sizlerden çıkıyor).Vereceğini bilsem adresini ya da telefon no nu alırdım ama senin gibi yüreksiz bir klavye delikanlısından çok şey beklemiş olurum..
  • ismi lazım deil / 31 Ekim 2009 01:35

    okumalısınıs üstüne alan alsın

    islama aykırı düşüncesi olan zavallı insanları şiddetle kınıyor ve ne yazıkki sizlere acıyorum hiçbir insanın inancıyla bu şekilde dalga geçilmez lütfen insanlığınızı yitirmeyin herkes inancını yaşamakta özgürdür bizim nasıl baska dinlere saygımız varsa sizinde islama karşı inanmasanız bile bi saygınız olmalı unutmayın saygınızı yitirirseniz insanlığınızı da tamamen yitirmiş olursunuz zaten yüzyıllar önce rabbimin bize emirlerini bilmemiz için gönderdiği hak kitap kuranı kerim onda herşeyin ispatı var merak eden anlamını okusun sayın çok bilmişlerde okusun inkarcıların sonunun ne olacağını görsün hiçbirimiz dünyaya kazık çakmak için yaratılmadık elbet bi gün ölücez yasadığımız herşeyin aldığımız nefesin bile ölünce hesabını vericez sonuçta herşeyin bi bedeli vardır kaldı ki kurban olduğum rabbim bize her türlü nimeti vermiş gören gözümüz soluyan burnumuzu ve en önemliside bir et yığını olan vücudumuza can vermiş hareket etmemizi düşünmemizi konuşmamızı sağlamış yüzyıllar öncesi bi kitaba inanmayız diosanız o zaman atatürke de inanmamanız gerekio çünkü o da yüzyıllar öncesinde yasamış bi adam ve biz hala onun kurduğu cumhuriyetle ayaktayız unutmayın geçmişimizden aldığımız derslerle varlığımızı sürdürüoruz yoksa boşu bosuna senelerdir tarih dersi görmezdik nasılki her binayı inşa eden biri old gibi bu evreni bu düzeni yaratan da bi sonsuz kudretin sahibi var bugün yaşamamız yarın ölmemiz sadece onun elinde ona şükrederek yasamalıyız o ki bize arıyı bile yaratmışki faydalanmamız için.yinede rabbim inanmayan sizlere hidayet versin inş ama inanmasanız bile islama saygısızca davranmaya hakkınız yok birgün mutlaka pişman olucaksınız bu sölediklerinize ama inş pişman olduğunuzsa geç kalmış olmassınız yoksa emin olun siz zararlı çıkacaksınız
  • inançli / 30 Ekim 2009 23:36

    sizlere acıyorum

    gercekten sizlere acıyorum belkide sizin gibi imanı zayıf insanların ceremesini biz imanı kuvetliler çekiyoruz.o kadar aklın varsa ölümün önüne geç peyganbere inanmayan mahlukat ayrıca peyganberimiz öyle imanı kuvetli olmayip camdan atlayanları değil akıl sahibi insanları allahın nasip ettiği şekilde kabul ediyor.insanlara hakaret edenin en büyük hakareti hakeden insandir .sizin gibi insanlara tek tavsiyem mutlaka dini yönden değil her çeşit kitap okumanızdır peyganbere inanmayabilirsin herkez özgürdür ama özgür olunmayan bir konu kişilere bu denli küfür edilmesidir ben şahsen yasemin hanım olsam seni yakardım .belkide aynı şekil küfür edceksiniz ama lütfen dine değil insanlığa davet ediyorum. yinede her neolursa olsun allah heppimizi korusun. bu arada ben kapalı bir insanda değilim muafazakarda değilim sadece insanlara değer verilmesi gerektiğini düşünen bir insanı. insanııııııııııııııııııııım.
  • Muhammed AKKAN / 30 Ekim 2009 23:24

    Dİkkatli KOnuşun

    S'a kardeşler bakın sizin hiç kimseye laf atme hakkınız yok konu adı domuz gribi konuşanlara bak şimdi biri ateist midir yahudinin maşası mıdır bilmiyorum Kur'an-ı Kerime laf atma lüksünü kendinde buluyor diğeride git Peygamberine kavuş diyor. Zaten amacımız gayemiz o ama kendini ve haddini bilmeyenler bunları söylemekten çekinmiyor o arkadaşlara bir kez daha hak yoluna yani islamiyete davet ediyorum ... İslamın olduğunu anlamak için öyle çok fazla akıllı olmak filan da gerekmiyor bu konuda o embesil arkadaşlar bile anlayabilir ilk önce kendine bak sonra yeryüzüne bunları bi yarayanın oldunu göreceksin tekrar S.a
  • mücahit aksoy / 30 Ekim 2009 22:47

    peygamberimize dil uzatanlara

    peygamber efendimize dil uzatan şerefsizler sizde zerre kadar akıl olsa idi böyle yazmazdınız.sizin gibiler için kuranı kerimde ayette derki hayvanlardan daha aşağı mahluk akıllı olun gebereceksenizde domuz gribinden geberin domuz kılıklı itler
  • melisa duman / 30 Ekim 2009 22:24

    BÜTÜN ŞİKAYETLER MEVCUT BENDE

    doktara gitim saglık bakanlıgının kaarıyla giripten hastane giden her kese domuz giri teşisi koyuluyo doktor bana dedi eve git bi hafta içinde duzelmesen arastırmaya git dedi yanı ölme eseyim olme misali eyer domuz giribi isem hastalık iyice lüks edcekki ben arastırmaya gidiyim zaten bu tesis hemen edilmiyo uç gunde ancak unuversteler ve arastırma ahstaneleri tesisi ede biliyor buyrun bunda siz yorum yapın sagılar
  • selda ates / 30 Ekim 2009 21:44

    yasemin gumus

    editör bey sizden ricam yorumlari eleyerek secerseniz daha kaliteli olur mesela Yasemin Gümüs gibi kucuk beyinlerin yorumlari kaliteyi düsürüyor
  • selda ates / 30 Ekim 2009 21:38

    yasemin gümüse

    Yasemin Hanim biraz önce yorumunu okudum senin cok inancin olsaydi inanmayanlara allahin gazabina domuz gribiyle ugramalarini dilemezdin cok cahilsin ve kiniyorum seni.
  • dengesiz / 30 Ekim 2009 20:52

    hastalık

    ya bu dediniz belirtiler herkezde var herkez tedavi olsa saglam kimse kalmaz ki bune ya domuz gribi kuş giribi bundan sonra hangi grip cıkcak bakalım
  • sevda c / 30 Ekim 2009 20:12

    bende var

    Hollandada yasiyorum, bende teshis bugun konuldu, ama evdeyim, ev doktorum benim kendi kendime karantinaya almami soyle, serum ilac hicbirsey vermedi, risk faktoru degilmisim, ya bu olay turkiyede cokmu abartiliyor, tek yapmam gereken evden 1 hafta ya kadar cikmamammis, suan yaziyorum ama halsizim, esim ve cocuklarim yanima yaklasmiyorlar.
  • isimsiz / 30 Ekim 2009 19:27

    ya bu sayfada yapılan yorumları okudumda acaba yazanların yaş ortalamaso kaç çok merak ettim arkadaşlar biraz mantıklı düşünün ya yorumlarınız çok komik ve terbiyesizce kimse kimsenin dini inançlarına saygı duymaz olmuş bu ne ya nasıl bi yerde yaşıyoruz herkes boş işler müdürü olmuş tabiri caizse ağzı olan konuşuyo...
  • KURU KAFA / 30 Ekim 2009 17:14

    DOMUZ GRİBİ

    HER SENE YENİ BİR HASTALIK ÇIKIYOR.DİKKAT EDİN KIYAMET GÜNÜ GELİYOR
  • engin / 30 Ekim 2009 16:57

    domuz giribi

    ateşim var basım ağrıyo halsizim oksuruyorum ama giripim yok acaba domuz giribi mi olmusum dur
  • yasemin gümüş / 30 Ekim 2009 16:26

    ....

    Allah'ın gazabı Kur'an-ı Kerime ve Peygamberimize dil uzatanların üzerine olsun... İnşallah ölürken domuz suretinde ölürsünüz ve dirilirken de domuz suretinde dirilirsiniz.... Amin...
  • adı lazım değil / 30 Ekim 2009 16:05

    ben peygambere laf atan insanoğlunu anlamıyorum diğer din mensupları bile kendipeygamberine, kitabına sahip cıkarken sizdeki bu utanma niye: yazıkk
  • ilknur / 30 Ekim 2009 15:37

    şiddetli baş ağrım var eklemlerim ağrıdan koptu ateş desen zaten var ben kesin domuz gribiyim zaten akşam gidcem haber veririm
  • nesibe nur odabaşı / 30 Ekim 2009 14:18

    ÖNEMLİ

    grip bulaşmışsa ilk 36 saat içinde müdahale edilmeli daha sonra tehlikeli olabilir deniliyor ve grip belirtileri 2-4 gün içinde kendini gösteriyormuş biz daha anlamadan tedaviye nasıl başlayacağız? 4 gün sonra kendini göstermiş olsa cokmu gec kalınacak?
  • KEREM / 30 Ekim 2009 13:57

    SALLA

    KORKMAYIN ARKADAŞLAR DOMUZ GRİBİ SADECE İNSANLARI ETKİLİYOR..................!
  • k.i. / 30 Ekim 2009 13:52

    saygılı olun terbıyesızler

    yasemın hanımın yorumuna yazdıklarınız terbıyesızlıgın otesınde arkadaslar.. bırınız kufur yazmıs bırınız kuran-ı kerıme yuzyıllar once yazılmıs bırseye ınanmayın demıs bırınız malmısın demıs, mal mısın dıyen arkadasa soruyorum : peki sen insanmısın??
  • POLAT POLAT / 30 Ekim 2009 12:25

    arkadaşlar biz türklerle bu zamana kadar hiç bir millet baş edememiş bu sadece bi komplo çok yakın zamanda göreceksiniz bizde olan profosörler hiç bir dünya ülkesinde yok eğer böyle bir vürüs gerçekten var ise ilk önce bunun gerçek aşısını yine biz bulacağız herkes normal yaşantısına devam etsin pisikolojik olarak bizi yıkmak isteyenler olabilir onun için akıllı olalım ölümden öte köy yok korkunun ecelede faydası yok cesaretli olalım saygılar
  • emre çasat / 30 Ekim 2009 11:09

    hadi oradan

    yasemin o yorumlar ne öyle mal mısın sen arkadaşım. adamın biri asırlar önce bir kitap yazmış bu mallarda herşeyden ona bir çıkarım yapıyor. tüm islam devletleri bu yüzden geri acıyorum size. ama sen bana adresini telefonunu ver ben seni düzeltirim merak etme ^^
  • serhat / 30 Ekim 2009 00:22

    arkadaşlar bunun bir amerikan okuyunu olduğunu türkiyedeki her 3 insandan 2 sinin düşündüğünü fark ettim.. bu aynı şey düşünüldüğüne göre bu bir oyundur...panik yapmayada hiç gerek yok.. allah yardımcımız olsun...
  • akdeniz / 30 Ekim 2009 00:04

    allah sonumuzu hayır etsin..
  • sercan / 29 Ekim 2009 23:21

    aynı belirtiler bendede var gidiyim anneannem bi şurup yapsın vitamin alıp kendime gelirm ben anlamam domuz gribi falan :D
  • ahmet mater / 29 Ekim 2009 21:25

    bi siktir

    ""yasemin gümüş / 28 Ekim 2009 14:48
    BÜTÜN BUNLAR KIYAMET ALAMETLERİ...
    Peygamber Efendimiz (s.a.v) buyuruyor ki:
    "... Sizin içinizde koyunların burunlarından akan ve aniden öldüren hastalık gibi ölümcül iki hastalık yaygınlaşacaktır." (Sahih–i Buhari.)

    Diğer hadisi Şeriflerde:
    Altı şey kıyametten önce olur: …sonra çok ölen olur. Sizin içinizde koyunların burunlarından akan ve aniden öldüren hastalık gibi ölümcül iki hastalık yaygınlaşacaktır." (Sahih–i Buhari.)

    "Ölümler çoğalacaktır. Sizin aranızda kolera ve şarbon (koyunlarda görülen bir hastalık) gibi ölümcül iki hastalık yaygınlaşacaktır." (Sahih–i Buhari.)

    "İnsanlar, şiddetli bir korku üzerinde olmadıkça, Mehdi zuhur etmez. Ondan önce zelzeleler, fitneler, insanların başına gelen belalar ve taun (veba) hastalığı zuhur edecektir… (Sahih–i Buhari.)
    Harun Yahya.Net (Alıntı)

    Bütün bu hadisi şerifler gösteriyor ki, Kıyametin Alametleri birbiri ardına gerçekleşiyor. Allah'ın dediği oluyor. "Tedbir takdiri bozar" derler. dikkatli ve temiz olur da Allah'a tevekkül edersek, inşallah hiçbirşey olmaz... Allah yardımcımız olsun.. ""


    bi siktirip gider misin arkadaşım ? En ufak şeyde muhammed şunu dedi kıyamet geliyor, böyle söyledi hepimiz geberecez... Çok meraklıysan peygamberine kavuşmaya atla camdan aşağı belki açar kucağını yakalar seni ...
  • öznur torunoğlu / 29 Ekim 2009 19:25

    sağlık sistemi

    hastanelerin sadece acilleri çalışıyor sağlık ocakları kapalı kızımın sabah hiç bir şeyi yoktu öğlede birden ateşlendi 38,8 endişendim doğal olarak
    şiddetli baş ağrısı ve halsizlik var aldım çocuk hastanesine götürdüm doktor doğru dürüst muayene bile etmedi iki ilaç yazdı yolladı ne yapmam gerektiğini bilmiyorumm kusmasıda başaldı şimdi
  • tdk / 29 Ekim 2009 18:34

    domuz

    kıçım kaşınıyo dommuz gribi olmiyim ltf söliyin
  • beyza / 29 Ekim 2009 18:30

    domuz gribi

    slm arkadaslar meraba ben beyza domuz gribinin belirtileri neler acaba bilen varsa sölesin lutfen
  • isimsiz / 29 Ekim 2009 15:58

    bu ne yaa ne yapıcağımızı şaşırdık madem bukadar kötü durumdayız bütün sağlık kuruluşlarının açık olması gerekmıyomu neden sağlık ocakları kapalı
  • gözde taşpınar / 29 Ekim 2009 15:08

    teşekkürler

    bende aynen bu belirtilerle hasta oldum ama yazıyı okuyunca sadece soğuk algınlığı olduğunu fark ettim çok teşekkür ederim siz beni 170 lira vermekten kurtardınız
  • Oguzhan ayaz / 29 Ekim 2009 14:37

    Halsizlik

    Bende ateş,öksürük,şiddetli baş ağrısı ve göz ağrısı yok,yalnız çok hafif eklem ağrısıyla birlikte orta şiddette halsizlik var.durum ne olabilir...
  • ceyda karabulut / 29 Ekim 2009 12:05

    yhaaa

    bende öksürük bitkinlik burun tıkanıklığı ve eklem ağrısı varrrrrrrrrrrrrrrr ama ateş yok bugün doktora gidecem dua ediinn ühühühühühühü
  • ece gürbüz / 29 Ekim 2009 09:33

    domuz gribiyim mi

    ya bu bilgilerden bende eklem ağrıları ve baş ağrısı yok ama ateş ve bitkinlik war domuz gribiyim mi lütfen sölen
  • isimsiz / 29 Ekim 2009 09:21

    domuz gribi belirtilerinde boğaz ağrısından söz edilmiyo ben dün bi radyo programında dinledim orda belirtilerinin içinde boğaz ağrısıda vardı benim boğazım ağrıyo bende mi domuz gribiyim
  • cansu / 29 Ekim 2009 00:34

    Ya sabahtan beri yazılan yorumları okuyorum gülmekten kırıldım.telaş yapmayın önyargılı olmayın.siz telaş yaptıkça psikolojik olarak zaten hasta olursunuz.bakalım midem de bulanacak mı diye düşünürseniz zaten olur.varsa belirtileri gidin doktora.şahsen bende de var ama gayet sakinim yarın gideceğim doktora..
  • manisalı kız / 28 Ekim 2009 23:30

    domuz gribi

    bizi aydınlattığı için sn prof.e teşekkürler.valla ne varsa eskilerde var.bilimin yeni yeni bulduklarını atalarımız çk önceden bulmuşlar.grip tedavisinde bile ilaçtan ziyade fiziki işlemlere başvurun diyorlar.terletme usulu yani.tarih tekerrürden ibaret diye boşuna dememişler...
  • nazlı / 28 Ekim 2009 20:38

    eyvah...

    domuz gribi oldum galibaaa :S
  • DİLEK / 28 Ekim 2009 20:27

    psikolojik..

    bir hikaye vardı adam çalışmayan dolapta kilitli kalıyo ve donarak ölüyo.buda onun gibi bendede belirtilerin hepsi vardı c vitamini ve düzenli beslenmeyle atlattım.mutlaka her hastalığın tehlikesi vardır ama çareside vardır.vücudunuza hakettiği özeni gösterin yeterli bence abarttık herzaman olduğu gibi..acil şifalar tüm hastalara..
  • songül bakırcı / 28 Ekim 2009 20:24

    korkusuz insan

    ben hiç korkmuyorum açıkçası işin ucunda ölüm varsa buyursun gelsin kapım her zaman sonuna kadar açık ama gerçekten ülkemiz açısından ciddi bi problem
  • caner tan / 28 Ekim 2009 18:31

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    ula ali babalar ,manyak manyak şeyler yazmayın.alayınız normal gribe yakalanmışınız .bu belirtilerin hepsi zaten olmuyo muydu?kendinize gelin delinin biri attı kuyuya bi taş çıkarmaya çalışıyosunuz haaaaaaaa.
  • lale bulut / 28 Ekim 2009 17:47

    Domuz gribi...

  • isimsiz / 28 Ekim 2009 17:28

    dikkat!

    domuz gribi aşısının kısır yaptığı söyleniyor.
    bunların amacı bu milletin kökünü kurutmak .sakın aşı yaptırmayın
  • samiii yusuf / 28 Ekim 2009 15:13

    domuz

    yardiiim salak akeedes domuz oldu
  • yasemin gümüş / 28 Ekim 2009 14:48

    BÜTÜN BUNLAR KIYAMET ALAMETLERİ...

    Peygamber Efendimiz (s.a.v) buyuruyor ki:
    "... Sizin içinizde koyunların burunlarından akan ve aniden öldüren hastalık gibi ölümcül iki hastalık yaygınlaşacaktır." (Sahih–i Buhari.)

    Diğer hadisi Şeriflerde:
    Altı şey kıyametten önce olur: …sonra çok ölen olur. Sizin içinizde koyunların burunlarından akan ve aniden öldüren hastalık gibi ölümcül iki hastalık yaygınlaşacaktır." (Sahih–i Buhari.)

    "Ölümler çoğalacaktır. Sizin aranızda kolera ve şarbon (koyunlarda görülen bir hastalık) gibi ölümcül iki hastalık yaygınlaşacaktır." (Sahih–i Buhari.)

    "İnsanlar, şiddetli bir korku üzerinde olmadıkça, Mehdi zuhur etmez. Ondan önce zelzeleler, fitneler, insanların başına gelen belalar ve taun (veba) hastalığı zuhur edecektir… (Sahih–i Buhari.)
    Harun Yahya.Net (Alıntı)

    Bütün bu hadisi şerifler gösteriyor ki, Kıyametin Alametleri birbiri ardına gerçekleşiyor. Allah'ın dediği oluyor. "Tedbir takdiri bozar" derler. dikkatli ve temiz olur da Allah'a tevekkül edersek, inşallah hiçbirşey olmaz... Allah yardımcımız olsun...






  • esra / 28 Ekim 2009 14:39

    ....

    turkiyede bu domuz gribi neden bu kadar abartildi anlamiyorum insanlari korkutuyorlar okullar tatil edildi hergun haberlerde domuz gribi konusuluyor sanki bi tr de yasaniyor bu hastalik.
    ben hollanda dayim buradada domuz gribi olan insanlar var suan asilara basladilar ama az sayida asi oldugu icin sadece suan yaslilar,hastalar ve hamile bayanlara yapiliyor asilar,domuz gribinden 2 olum yasandi ama hergun haberlerde konu olmuyor burada okullarda tatil edilmedi ayrica sadece dikkatli olmamiz icin uyarildik en onemlisi sokkatan geldikten sonra ellerimizi bol bol yimamiz soylendi turkiye cok abartti bence bu olayi..
  • xxx / 28 Ekim 2009 12:25

    inimayın

    arkadaşlar kesinlikle inanmayın bunlara bunların hepsi o lanet olası ülkelerin bizlere oynadığı oyundan ibaret bgüne kadar olmamış bi hastalık oldu ve ilaçlar dış ülkelerden geliyor ve nedense onlar ürettikleri halde biz kobaymıyız deyip ilçlarını kullanmıyorlar neden die düşündünüz mü hiç..
    bunların hepsi türkiyeye oynanan oyunlar ve bu oyunlara kesinlikle kanmayın.madem o kadr ii madem o kadar yararlı madem o kdar etkili bi aşı neden kndi sağlık personlleri,sağlık personeli oldukları hade kullnmadılar bu ilacı???nedeni bnce çok basit..yahu bu adamlar ki silahsız biyolojik olarak savaşıyorlar bu bariz belli ve bu adamlar ki kendi adamlarından 200-300 kişilik bi grup oluşturup bir çöle götürüp orada kndi yaptıkları lanet virüslerini kndi admlarında iyileştirilebilecek dozda veriyolar ki kaçta kaç tutucak bu ürettikeri pislikler!!!ve daha sonra adamlarını iyileştirip bizlere yüksek dozda salıp ardından ilaç üretiyolar.bu ilaç üretmelerini nedeni de bu değil..çünkü artık adamların amacı bizleri öldürmek değil çünkü ödüryolar ve artık düşünceleri şu ki ölen öldü ve gitti bana hiçbir yararı yok bn ne yapmalıyım bu adamı öldürmemeli süründürmeliyim ki bana yarar sağlasın..işte bizleri önce hasta edip daha sonra bu ve bu gibi aşılarla sakat bırakıp onlara sürekli bağımlı yaşamamızı sağlamak..bu defa sürekli onlardan ilaç vs vs bağımlı kalcaz ve onlara bi şeklde gelir sağlayıp yardmcı olucaz..uyanın ve bu pisliklerin oyununa gelmein!!!
  • şahsene türüt / 28 Ekim 2009 11:36

    bence domuz gribini herkes kendi cıkartıyor

    yha yok domuz gribiymiş kuş gribiymiş hepsı yalan gun gelcek birgün öleceğiz zaten ha şimdi domuz gribinden ölmüşüz ya da 1 ay sonra aniden ölmüşüz bnce hıv kımse kafasına takmasın gribi kafaya takarsanız psıkolojık hastalıga neden olabılır...RELAX OLUN.
  • esra öz / 28 Ekim 2009 08:46

    lütfen okuyun

    bende burdaki bazı arkadaşların fikirlerine katılıyorum.evet şu anda ciddi derecede yayılan bir virüsle karşı karşıyayız.ama bu kadarda abartılması,insanların böyle korkutulması çok yalnış.saglık konusunda çok bilinçli olmadıgımız bir gerçek.basınında bu kadar secere tutması hasta ve ölüm sayısını an be an yayınlamasıda bana göre dogru degil.korkmak bi çözüm degil bence herkes vücuduna hak ettigi önemi versin ve işi allahın yaratmış oldugu bu mükemmel canlıya bıraksın.saglık önce beyinde sonra bedende başlar.yıllar önce cüzzamdan milyonlarca insan hayatını kaybetmiş.bunları hatırlayın ve bu ufacık mikrobun şu harika vücudunuzu yenmesine müsade etmeyin.çaresizseniz çare sizsiniz.iyi günler
  • DomuZABD / 28 Ekim 2009 02:01

    DOMUZ ABD NİN DOMUZ PLANI!

    ARKADASLAR ALLAH SONUMUZU HAYIR ETSİN BEN KIYAMETE KADAR YASAYALIMDA GERISI BOS AMA BU ABD BIZI YASATMICAK SEREFSIZLER DUNYADA HIC ULKE KALMAYINCA TEK SIZ KALINCA BIZI COK ARAYACAKSINIZ KESKE BOLE SEYLER YAPMASAYDIK DUNYADA INSAN KALMADI 999 MILYAR KATTRILYON $ LARI OLUNCA GOTUNU SILERKEN AKILLARINA HEP BIZ GELECEGIZDIR KESKE RANT ICIN BUNLARI YAPMASAYDIK TAYYİP SANA SESLENIORUM DINI KULLANIP RANT ICIN PARA ICIN KENDINI SATMA KOCUM AMERIKANIN KOPEGI OLMA DINSIZ IMANSIZ FARZETKI AMERIKANIN DEDIGI OLDU DUNYADA EN ZENGINLERI ONLAR OLDU SORA EN BUYUK EN GUCLU ULKE ABD OLDU AMA DUNYADA ULKE KALMAYACAKKI TEK DUNYA DA ABD ÜLKESİ KALINCA COK CAN SIKICI OLACAKTIR EMINIM.KESKE DİGER ULKELERDE OLSAYDI DIYE DICEKSIN....
  • adem / 27 Ekim 2009 23:33

    inceden

    varsa sonumuzda ölüm neylesin bu asi gülüm
    allah büyük birsey olmaz sonumuzu o belirler doktara gidin konturollerinizi olun tedavisini arastirin ama bu kadar abartmayin
  • adem / 27 Ekim 2009 23:29

    bu nasil teori sinan diken

    ammada apartdin kardes yuhhhh yani sen nerde yasiyorsun ya bune hahahahahahahahahahahahhahah
    hahahahahahahahahah
    yavas yavas he
    haahahahahahahahahahah
  • Hakan Açıkel / 27 Ekim 2009 21:03

    D.G

    belirtilerin hepsi var ateşim ara ara çıkıp iniyor. cok halsızım sürekli baaş ağrısı, bi anda başladı boğaz ağrısı olarak sonra eklem aprıları,baş ağrısı ara ara ateş artması ve son olarakta ishal
    Acil bilgilendirilmek istiyorum... haqaan@hotmail.com
    daha hastaheneye gitmedim 3 gün oldu aşı olmalımıyım? acil............
  • .. / 27 Ekim 2009 20:46

    ...

    SİZE BİŞEY OLMAZ HATTA SİZ DOMUZLARA GRİP BULAŞTIRIRSINIZ :)


    NE TATLI CANINIZ VARMIŞ YAV
  • esin / 27 Ekim 2009 15:59

    çok kötüyüm

    galiba bendede var.yaz tatilinde istanbula gittim.çok korkuyorum.bide ben grip olunca burnum kanıyo.bugün bi arkadaşımın burnu kanadı.onu görünce dahaçok kötü oldum.
  • Derin / 27 Ekim 2009 13:31

    Domuz gribinin medya ve yetkili kişilerce biraz abartıldığını düşünüyorum..İnsanları çok telaşlandırıyoLar,domuz gribi oLan herkese ölcek gözüyle bakılıyo..Biraz daha sakin ve aklı başında davranalım,inşallah atlatırız :))
  • NAGİHAN CEYHAN / 27 Ekim 2009 11:41

    TAMAMEN BİYOLOJİK SAVAŞTIR BU

    SEVGİLİ ARKADAŞLAR BU RESMEN BAZI ÜLKELERİN BİYOLOJİK SAVAŞ AÇILIMIYLA MEYDANA GELEN BU OLAY HERKEZ DİKKAT ETMESİNİ İSTİYORUM ÖNCELİKLE BU VİRÜS DOĞAL TABİATTA EVRİM GEÇİREN BİR VİRÜS YAPISI DEĞİL TAMAMİYLE LABROTUAR ORTAMINDA GENLERİYLE OYNANMIŞ Bİ MİKROP ARTIK ÜLKELER TOPLA TÜFEKLE SAVAŞA GİRMİYOR BU ŞEKİLDE İNSANLARI ÖLDÜRME PLANLARI GELİŞTİRİYORLAR SİZCE KENDİNİZE BİR SORUN NORMAL Bİ GRİP ENFEKSİYONU ÜLKENDEN ÜLKEYE BULAŞMIYORDA BU DENLİ Bİ VİRÜS HERYERE YAYILIYO ÖZELLİKLE DİKKATİNİZİ ÇEKMESİNİ İSTEDİĞİM ŞEY VİRÜS BULAŞMAYAN ÜLKELERE DÜNYA DÜŞMANI İNSANLARI ÖLDÜRMEK İÇİN GİRİŞİM YAPIYORLAR VE HALA BİZİM HALKIMIZ KUŞ GRİBİNDEDE OLDUĞU GİBİ ÜLKELERİN EKONOMİLERİNİ VE RUHSAL SAĞLIĞINI (BANADA BULAŞIRMI?) DİYE SOSYAL YAŞANTISINI KISITLAYAN BİR NEVİ İNSANI HAPSETMEK BU OLSA GEREK BEN ŞİMDİDEN TEBBİRİNİZİ ALIN DERİM. AŞI OLMAYA GELİNCE BEN OLMİCAM ÇÜNKÜ AŞININ İÇİNDE ÇİNKO VS VS MADDELER VAR BU MADDELER AŞI BOZULMASIN DİYE KONULMUŞ İÇİNE AMA İNSAN VÜCUDUNDA BELKİ BİR 10 YIL SONRA KALICI HASARLARA KANIMIZDA BULUNAN HÜCRELERİMİZİ GEÇMEYEN Bİ HASARA YOL AÇIYOR ÖRNEĞİN FELÇ KISMİ FELÇ BİLİNÇ KAYBI YÜKSEK ATEŞTEN BEYİN KANAMASI VS VS VS DİCEM ŞUKİ LÜTFEN AMA LÜTFEN BİLİNÇLİ OLUN SÜREKLİ ELLERİNİZİ YIKAYIN EVİNİZİ HAVALANDIRIN AYAKKABILARLA EVE GİRMEYİN DIŞARI ÇIKARKEN MASKE TAKIN :) HERKES SAĞLIĞINI KORSUN ALLAHTA YARDIMIZOLSUN İYİ GÜNLER DİLİYORUM
  • ferhat servi / 27 Ekim 2009 09:40

    domuz gribi

    bende de böyle belirtiler var ama doktor farenjit deyip gönderdi.
  • serpil / 27 Ekim 2009 09:18

    yazık size

    bu konuyu bile dalga konusu yupanlara söylüyorum YAZIK SİZE insanlar ölüyor hastalanıyor nasl vicdanınız var
  • merveee / 27 Ekim 2009 09:18

    UYANIN TÜRKİYE

    arkadslar asagıda sinan diken adlı arkadsımız 25 ekım 2009 /14.18 de yazmıs ve ona kesınlıkle katılıyorum.neden ılk once cocuklar ve askerler aşılanacak!!! kesınlıkle aşı olmaya ben karsıyım.gecenlerde bı kız ası olmus ve suan yuruyemıyor cok garıp kosabılıyor gerı gerı yuruyor ama normal yuruyemıor. Aman dıkkat edelım.Allah tum Muslumanların yar ve yardımcısı olsun AMİN
  • kumsal / 26 Ekim 2009 23:33

    domuz gribi aşısı yaptırmak doğru değil bence.. kobay olarak kullanılıyoruz.... sağlık bakanı uyanık davranmış cahiliyetinden olsa gerek.. arkadaslar gelen aşıda civa oldukça yuksek ve beyne zarar veriyo... aşı yaptırmayacağım sayın miletvekillerimiz yaptırsın........
  • isimsiz / 26 Ekim 2009 23:17

    allah korusun

    ankarada kecıorende oturuyorum arkadaslar domuz grıbının sadece ve sadece kronik hastalıgı olan kısılerde tehlıkesı var doktora gıdıyorsun sana verdıgı ılaclar antibiyoktik verıyor bol bol lahana ye nar ye mandalina ye roka ye tere ye dıoe bune la bune ulkeyı sktlr byıltılar
  • nursemin qezer şen / 26 Ekim 2009 20:24

    :S

    ya bnde butun belrtılerı war ama sanmıyorum ya:Sbulantıda war hatta oksururken tıkanıyorum sadce yuksek ates yok bnde:snapcamı sasrdım
    :S:S
  • gül pekmez / 26 Ekim 2009 19:54

    grip

    yaaaaaaw bu başimıza is acacak gıbı gorunuyo elmadagında da var dıyolar coook korkoyorumm
  • Aydin T / 26 Ekim 2009 19:26

    Domuz gribi

    Merhaba.Sizlere soylemek istedigim su bazen bagzi hastaliklar ilacsiz bedenin kendi direnci ile yok olan vurusler vardir.bunlari beden kendisi yok eder sayet sizler cok degisik haplara bas vurmazsaniz.Eskiden grib icin annelerimiz yaki yapardi doktorlara gore batil bir uygulama ama bence o batil uygulama bugunun haplarindan daha iyi ileriye donuk insanlara zarar vermiyor,benim bildigim grib oldugumuzda annemiz hemen bizi terletecek wicks yada ona benzer seyler surer bedenin terlemesini saglardi ve sabaha kadar basimizda dururdu,sabahta kalktigimizda hic birseyimiz kalmazdi,yanliz bir puf noktasi var terlediginimzde ustumuzdeki giyeceklerin terden dolayi degistirilmesi lazim ve sicakligin 40 ustune cikmamasina dikat edilmeli,ayrica cokca vitaminli yani c vitamini almak lazim,bunun yani sira aci kirmizi buber,karabiber,bunlar bedende antibotik gucu yaratiyor.son olarak nerden gelirseniz gelin her saat basi ellerinizi veyuzunu sabunla yikayin.yardimci olabildiysem sevinirim
  • aygül menteş / 26 Ekim 2009 18:54

    domuz gribi

    bu grib domuz gribi değil domuzlarda görülmüş benzer bir griptir
  • dilara / 26 Ekim 2009 18:35

    teh ya!

    off bendede aynı belirtiler var,işkillendim şindi.. babam eve gelsinde bi doktora götürsün beni en iyisimi...
  • hakan balta / 26 Ekim 2009 18:14

    DOMUZ GRİBİ

    bnde azda olsa kas ağrısı burun akıntısı boğaz ağrısı var sizce domuz gribine yakalanmışmıyım ??? :)
  • hakan balta / 26 Ekim 2009 18:09

    DOMUZ GRİBİ

    bnde azda olsa kas ağrısı burun akıntısı boğaz ağrısı var sizce domuz gribine yakalanmışmıyım ??? :)
  • ne yapcan adımı / 26 Ekim 2009 18:07

    CEVAP VERİN LÜTFEN !!!

    bnde boğaz ağrısı burun akıntısı hafiften de kas ve eklem ağrısı var diğer belirtiler yok domuz giribine yakalanmışmıyımdır sizce ??
  • semra / 26 Ekim 2009 18:03

    ay annecim ben üle korkuyom ki . kim çıkardı bunu ya geri tedavi etsin
  • KL / 26 Ekim 2009 17:51

    NM

    DOMUZ GİBİ SAĞLIKLIYIM
  • özge yakut / 26 Ekim 2009 17:48

    domuz grıbı?

    ya her kafadan ses cıkıyor ama bızımm sonumuz nereye gıdıyor bılmıyorum.amerıkanın ısı dıyorlar dogru buluyorumm ama onlarınnda bır cok ınsanı olmus domuz grıbı olmus.cok garıp ya her sene bırsey cıkıyor ınsanları yasamdan sogutuyorlar psıkolojılerını bozuyorlar herkes endıselı ve korkuyor.ne olacak ne bıtecek bılmıyorm daha hastalık nasıl bırsey neyle gecıyo hastalar nerde kalacakk bulasmasınn dıyen anlatan yok.dalga gecıyorlar gıbı hasta olan ınsana eve gıt yat dıyorlar neden?ewdekılerede bulassın tum turkıye olsunn dıyemı.gercekten anlamakda gucluk cekıyorumm bızım sonumuz ne olacak.kenesı cıktı kus grıbı cıktı bı bu pıs hayvan eksıktı seneye ne var sızce yavas yavas ınsan neslı tukenıyor turkıyede gencden cok yaslı varmıs.en sonn gıdılecek yer kara toprak hesap orada baslıyor bu dunya yalan oyun bızde oyuncuyuz herkes bılıyor ama korkudan bunları aklına bıle getırmıyor uyanın artık son durak kara toprak orasıda bızı ıstemezse ne olur bızım obur dunyaya calısmamız lazımm her sene bırsey cıkıyor olecez.allah hayırlısını varsın ınsallah tesekkurler
  • ibrahim kurt / 26 Ekim 2009 17:16

    pis hayvanlar

    ya arkadaslar bu belırtılerın hepsı bende var acıkcası once korkmazdım ama sımdı korkmaya basladım ya bırı bana napmama hangı hastaneye gıtmemı soylermı
  • nazlı / 26 Ekim 2009 16:42

    allah korusun

    benim 1buçuk yaşında oğlum var ve astım hastası belirtilerin bazıları var bu hastalıktan çok korkuyorum allah hepimizin yardımcısı olsun
  • metin / 26 Ekim 2009 15:46

    duyun

    DOMUZA DOMUZ GRİBI BULAŞMAZ
  • cüneyt / 26 Ekim 2009 15:44

    yenez

    vallahh ben gırp olmusum haberim vayy halıme cokkk korkuyorummm oleceksennn 2 gun icinde ıyılık yapmalıyımm
  • ülker / 26 Ekim 2009 15:27

    cok haklısın

    26 ekim 00 00 aydın.sana katılıyorum çok haklısın bende aynen öyle düşünüyorum .paylastıgın ıcın tesekkurlerr:D:D:D
  • emree / 26 Ekim 2009 14:47

    domuz gribi

    benim başım ağrıyo ateşim var bide eklem yerlerim hafifçene ağrıyo sizce domuz gribi belirtisi var mı??
  • hatice demir..xx / 26 Ekim 2009 11:06

    bu grip nasıl bişey yaa...

    ben şuan gribim we gribi çok ağır geçiriyorum. domuz gribi olabileceğimden korkup hemen nete bektım bütün belirtiler war ama sadece bulantı we kusma yok..e ister istemez insan tedirgin oluyo bende domuz gribi miyim diye. we hala bilmiyorum doktora gitmek istemiyorum ... inşaallah kurtuluruz bu gripten...
  • eda aydın / 26 Ekim 2009 10:44

    allah korusun

    arkadaşlar kıyametin alametleri bunlar eskiden böyle şeyler varmıydı zina çoğaldıkça bütün hastalıklarda çoğaldı allah bizi iyilerden yazar inşallah insanın ameli güzel olduktan sonra ölümde hastalıkta allahtan bi bakıyosun biri çok büyük bi kaza geçiriyo ama ölmüyo bi bakıyosun bi grip oluyo biri ölüyo allahh korusun bizi dua edin yeter





Anket

Başbakan Erdoğan'ın seçilmesi durumunda olası bir 'Başkanlık' sistemini nasıl buluyorsunuz?
  • Ülkenin bölünmesini sağlayacak
  • Memleket için iyi olacak
  • Demokrasinin sonu olacak
  • İç savaşa doğru sürükleneceğiz

En Çok Okunanlar